Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 5. Imre
Veszprém
9°C
2024. november 5. Imre
Veszprém
9°C

Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai

2022. június 15. 16:00
Az egész diákságot megmozgató és megszólító tematikus nappal zárta az évet a veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola. A keddi programok között több témában tartottak interaktív prevenciós foglalkozásokat, előadásokat helyi és környékbeli előadók bevonásával. A teljes napot pedig a mandala, mint motívum kísérte végig, ráadásul nem is hétköznapi formájában.

A Deák Ferenc Általános Iskola tanári karából Földesiné Pethe Andrea ötlete alapján még hónapokkal ezelőtt láttak neki az év végi tematikus nap megszervezésének, amelyet abban a szellemben végeztek, hogy az itt tanuló diákok az év utolsó napjait is, amikor tényleges tanítás már nincs, hasznosan és tartalmasan töltsék az iskolában.

Korábban ehhez hasonló esemény még nem volt az iskolában, viszont már az első alkalommal 16 különböző foglalkozást és interaktív előadást szerveztek meg, a legkülönfélébb témakörökben, szakavatott előadók bevonásával, amelyek három különböző, de mégis egy egységet alkotó tematika köré szerveződtek: a testi, lelki és szellemi harmónia megteremtésére.

Az ötletgazda és főszervező, a harmadik osztályosok osztályfőnöke, Földesiné Pethe Andrea érdeklődésünkre elmondta, az ötlete nagyon hamar támogatásra talált az intézmény vezetésénél, valamint a kollégák is pozitívan fogadták a kezdeményezést, ezen kívül több szülő is különböző felajánlásokkal segítette a tematikus nap sikeres megvalósítását.

Igyekeztek olyan programokat szervezni, amelyek amellett, hogy lekötik a gyerekek figyelmét hasznos tapasztalatokkal, ismeretekkel gazdagítják őket.

Ebben több helyi, vagy környékbeli szakember volt a segítségükre, akik kivétel nélkül pozitívan fogadták a megkeresést.

A keddi napot közös mozgással kezdték a diákok, ebben Strobl Kata személyi edző volt a segítségükre, majd a felső tagozatosoknak a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai az online világ, a közlekedés, valamint az erdők és vizek biztonságáról tartottak előadást. Nyikos Ráhel dietetikus segítségével az egészséges étkezés mibenlétében mélyedhettek el a diákok, de érkezett kozmetikus és fodrász is, akik a tinédzserkori problémák, úgy mint a pattanások és a zsírosodó haj kezeléséről tartottak hasznos előadást.

Ugyancsak az egészséges, vitamindús táplálkozást képviselte a Hester's Life az iskolában. A veszprémi müzli és granola gyártó több kóstolóval is készült aznap.

Ezen kívül több foglalkozást is szerveztek a zene tematikája mentén, többek közt Kövi Szabolcs, fuvolaművész is ellátogatott az iskolába, ő egyébként korábban szintén a Deák Ferenc Általános Iskolában tanult. Nemessányi Roland és Bandi Adrienn különböző, nem hétköznapi hangszereket hoztak magukkal, amelyekkel úgynevezett „hangtálfürdőt” is tartottak a gyerekeknek, Glück Balázs pedig közös örömzenélést tartott a diákokkal.

A zenén kívül több interaktív foglalkozást is élvezhettek a gyerekek, a programok közt volt kutyaterápiás foglalkozás, kialakítottak egy mezítlábas taposóösvényt, de az illóolajok és az aromaterápia rejtelmeibe is beavatták a diákokat, akik interaktív módon kísérletezhettek a különböző illatokkal és saját fürdősót is készíthettek.

Az alsóbb évfolyamosoknak a Veszprémi Petőfi Színház színművészei szerveztek beszélgetős mesekuckót, valamint kint volt a veszprémi Feltöltő Pont - csomagolásmentes bolt is, akikkel a környezettudatosság jegyében készítettek teafilterek címkéiből, valamint műanyag kupakokból színes mandalákat a gyerekek.

A mandala szó jelentése kör, ív, korong az ősi indiai nyelv szerint. A keleti kultúrák meditatív eleme, különösen a hindu és buddhista vallásokban van jelen. A világegyetem ábrázolására használják és a megvilágosodás útját jelzik. A mandala elkészítése meditatív szertartás, ami segíti az elmélyedést és a tudat szilárdan tartását, valamint elősegíti a test, elme és szív egyensúlyának helyreállítását. Az elkészítésénél fontos szerepe van a színeknek és formáknak, hiszen mindennek külön jelentése van. Fontos, hogy a minták mindig egy középpontból indulnak, ebből erednek a geometriai minták. A mandalák az univerzum teljességét jelképezik.

A mandala egyébként végigkísérte az egész napot, megjelent a kreatív foglalkozásokban, valamint a nap fináléjaként közel 300 diák egy óriás élő mandalát is megformált az iskola sportpályáján. Ahogy Földesiné Pethe Andreától megtudtuk, azért választották ezt a motívumot a tematikus nap jelképévé, mert benne egyesülnek mindazon értékek, amelyeket szerettek volna átadni a gyerekeknek a nyári vakáció előtt egyfajta szünidei testi, lelki és szellemi feltöltődésként.

Hajas Bálint
további cikkek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.