Berta-Szénási Panna a DEMO Egyesület képviseletében megkeresésünkre a program előzményeiről mesélt: „2021-ben elkezdtünk gondolkozni a leendő együttműködő partnerinkkel, mint a Veszprém Megyei Honismereti Egyesület, a Művészetek Háza Veszprém, vagy az Eötvös Károly Megyei Könyvtár, és a pécsi székhelyű KultúrAktív Egyesülettel , hogy közös programjainkkal miként tudnánk kapcsolódni a Veszprém-Balaton 2023 programévhez.
Célunk, hogy 5-15 éves fiatalokkal és családjaikkal az egyes városrészek épített és tárgyi környezetéről közösen fogalmazzunk meg észrevételeket, terveket a design eszközrendszerén keresztül.
Hisszük, hogy Veszprém valóban a gyerekek városa is, ezért érdemes hasznosítani és értékként megőrizni igényeiket, ötleteiket a jövő számára. A kultúrAktív Egyesülettel közös, most elkezdett projektben egy úgynevezett közösségi társasjátékot tervezünk, mely a diákok látószögéből és ötletei által készül el.”
Tóth Eszter, a kultúrAktív képviseletében így fogalmazott: „Célunk, hogy a fiatalok otthon érezzék magukat a városban, s hogy erősítsük a helyi kötődésüket. Fontos bevonnunk őket a város tervezésébe, akár fejlesztésébe – ösztönözni a döntéshozókat, hogy a diákok is aktívan alakíthassák a várost. Ehhez oktatási programokat szervezünk, illetve olyan eszközöket fejlesztünk, amelyek segítik a folyamatot. Jelen esetben a társasjátékot. Azt a Veszprémet fogja tükrözni, amit a fiatalok látnak. Fontos a részvétel. Olyan kisebb léptékű cselekvési minták is felbukkannak, mint a virágültetés, vagy a padfestés: vagyis, amivel pozitív változást képesek elérni a legszűkebb környezetükben.”
A programban négy veszprémi iskola vett részt, így a VSZC Jendrassik - Venesz Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, melynek igazgatója, Szabó Zoltán így nyilatkozott az együttműködésről: „A covid után hatványozottan fontos lett, hogy a közösségeket összetartsuk, akár újjászervezzük. Azt akartuk, hogy az intézményünkben elsajátítható hét különböző szakma külön identitása egybeolvadjon az iskoláéval, majd a városéval is. A szóban forgó projekt a tevékenységre épül, ami intézményünk egyik hitvallása. A gyermekek bevonása alapvető eleme annak, hogy kreativitásuk is megmutatkozhasson.”
Szűcs Attila a Vetési Albert Gimnázium igazgatója az első foglalkozás után így összegezte gondolatait: „A kultúrAktív Egyesület csapata kiváló hangulatú, igazán érdekes interaktív foglalkozáson mérték össze 9. évfolyamos diákjaink városi terekről alkotott képét. Az elkészült város-tér-képek minden esetben egyedi szemlélete, illetve a közös térhasználati szokások megismerése kicsit közelebb hozta iskolánkat a városhoz, felhívta a tanulók figyelmét a város és az ember különös kapcsolatára. Várjuk a további foglalkozásokat, játékos tanórákat.”
A Szilágyi Erzsébet Keresztény Általános és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója, Eveli Péter a következőket mondta a projektről: „Fontos ez a projekt, mert teret enged a tanulói kreativitásnak a városfejlesztés és a városépítészet terén.
Örömteli, hogy a gyerekek nézőpontja és igényei is megjelenhetnek a közösségi terek kapcsán.
A játékos, korosztályhoz illő városismereti kiadványok célirányosan tudják erősíteni a helyismeretet, a helyi identitás érzését.”
További résztvevő a Veszprémi Szakképzési Centrum Ipari Technikuma, ahol Ujj Norbert a diákönkormányzat képviseletében így fogalmazott: „Véleményem szerint a projekt nyitottsága a diákok felé nagyon fontos, hiszen így pont azoknak a véleménye jelenik meg a város fejlesztésében, akik a legtöbbet használják a város közösségi tereit. Emellett az, hogy játékos formában közelíti meg az egészet, még inkább felhívja magára a fiatalok figyelmét.”