Minden fuvarozócéget vezető ember számára az a legnagyobb álom, hogy minden megüresedett pozícióra megtalálja a tökéletes embert, vagyis a megbízható sofőrt, aki nem mond fel még a próbaidő alatt, hanem hosszú évekig stabil tagja marad a cégnek.
Ezeket az embereket nyilván nem könnyű megtalálni, hiszen nem elég, hogy telített a piac, kevés a munkaerő, de roppant mód nehéz elérni is a sofőröket az álláshirdetésekkel, sőt, még ha el is érted őket, akkor sem biztos, hogy téged választanak.
Hogyan légy sikeres toborzó?
Ha sikeres szeretnél lenni egy-egy belföldi sofőr állás betöltése során, akkor mindenképpen érdemes megfogadni a következő tanácsokat! Akad ugyanis számos olyan dolog, amit jobb, ha elkerülsz, hacsak nem szeretnél sikertelenül toborozni. De lássuk csak, mi az, amit nagy ívben kerülj el!
- Ne érezzék rajtad, hogy muszájból toborzol, még akkor sem, ha nyilvánvalóan azért keresel új munkaerőt, mert nincs elegendő számú sofőröd.
- Tedd magad láthatóvá! Ha a céged beleolvad a tömegbe, akkor sokkal kevesebben fognak jelentkezni. Mutass életképeket, vállald a céged arcait, és máris sokkal több jelentkező számára válsz vonzóvá!
- Az első telefonos beszélgetés során tilos lerohanni a jelöltet! Kérdezz is, ne csak ráborítsd az információhalmazt! Ha a sofőr azt érzi, hogy nem is fontos, hogy ki vállalja el a munkát, csak elvállalja végre valaki, az rendkívül demotiváló, így próbáld meg ezt a fajta nyomulást elkerülni.
Láthatod hát, nincs is olyan sok minden, amit észben kell tartani, ezért aztán, ha jót szeretnél magadnak, akkor fontos, hogy ezek mentén szövegezd meg a hirdetéseidet, valamint az, hogy a toborózók valóban úgy hívják fel a potenciális munkavállalót, hogy emberszámba veszik!
Az interjú is sorsdöntő!
Ha már sikerült odáig eljutni, hogy a sofőr bejön állásinterjúra, akkor már majdnem célba értél, de még itt is akad néhány buktató. Fontos, hogy a toborzó barátságos és oldott légkört teremtsen, mert ha a sofőr kellemetlenül érzi magát a beszélgetésben, akkor ott nem sok jóra lehet számítani.
Szintén lényeges elem, hogy ne rohanj: szánd rá az időt arra, hogy megismerd a jelöltet, kérdezz tőle, és hagyd, hogy ő is feltegye a saját kérdéseit!
Fontos, hogy mit érez a sofőr!
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a sofőr hiányszakmának minősül, ezért egyetlen munkaadó sincs abban a kiváltságos helyzetben, hogy figyelmen kívül hagyja azt, hogy mik is valójában a sofőrök igényei.
Túl az anyagi juttatásokon teljesen érthető igény az, hogy meg legyenek becsülve, hogy partnerként legyenek kezelve, legyen előttük jövőkép, és akadjon pár olyan dolog, amibe nekik is van beleszólásuk. Ha úgy adod fel a hirdetéseidet, hogy mindezt figyelembe veszed, ha a fentiek alapján interjúztatsz, akkor egészen biztosan lojális és megbízható sofőrökre lelsz. Sok sikert!