Elsőként Szilágyi-Nagy Anna, a kultúrAktív Egyesület elnöke ismertette a veszpérmi VSZC Jendrassik-Venesz Technikum és Hrisztov Botev Német Nemzetiségi Általános Iskola udvarán megvalósult közösségi tervezési folyamatot és a DEMO Egyesület közreműködésével elkészült ötleteket. Anna kifejtette, társasjátékok, valamint játékos foglalkozásokon keresztül tervezték meg a gyerekek saját iskolaudvarukat, ami a DEMO Egyesületnek köszönhetően nem csupán terv maradt, de meg is valósulhatott.
A Botev és a Jendra nyitott volt a megkeresésre, s mivel a kultúrAktív Egyesület főként pedagógusokból, valamint építészekből áll, így ezt a két szakterületet összehozták, s olyan projektet készítettek, melyben környezeti neveléssel foglalkozhatnak. Ezzel nem csupán arról van szó, hogy jobban megismerhetik környezetüket, de lehetőségük van annak alakítására, formálására is.
A folyamat során elsőként meg kellett ismerkedni a projekt résztvevőivel, a gyerekekkel, s feltérképezték iskolaközösségüket. A közös munka során helyszínbejárással mérték fel az iskolaudvar lehetőségeit, ahol a gyermekek megfogalmazták álmaikat, céljaikat a térről. Anna köszönetét fejezte ki – a DEMO Egyesületen kívül – az együttműködő pedagógusoknak, akik nyitottak voltak abban, hogy bevonják az iskolaközösséget a folyamatba.
A DEMO Egyesület elnöke, Berta Barna is megköszönte a közös együttműködést, s elmondta, az EKF is támogató volt egy párhuzamosan futó mellékprojektben, mellyel szintén a közösség összekovácsolását tűzték ki célul.
Szilágyi-Nagy Anna egyébként nem bízta a véletlenre a megvalósításért felelős feladatköröket, hiszen a DEMO Egyesület tagjai egytől-egyig végzett tervezőművészek, alkotók, vagy művészeti egyetemen oktatásban résztvevő hallgatók. Végül megköszönték Berta-Szénási Pannának a segítséget, aki amellett, hogy megvalósítója, ötletgazdája is a folyamatnak.