Bár a legtöbbünk tisztában van azzal, hogy a mérlegképes könyvelő főként egy adminisztratív, pénzügyekkel foglalkozó tevékenység. Ez a munkakör azonban ennél sokkal többről szól.
Az ebben a pozícióban tevékenykedő személy látja el ugyanis mindazokat a feladatokat, amelyek a könyvviteli szolgáltatás körébe tartoznak. Ez lényegében annyit jelent, hogy a rendelkezésére bocsátott bizonylatok alapján naprakészen dokumentálja a vállalkozás pénzügyeit, és bevallásokat készít az adóhatóság számára.
De emelett még a feladatkörébe tartozik az is, hogy a befektetésekkel és finanszírozással kapcsolatos pénzügyi döntéseket előkészítse, és cégalapítással, illetve megszüntetéssel kapcsolatban a feladatokat elvégezze.
Milyen képzettségre van szükség ennek a pozíciónak a betöltéséhez?
Ahhoz, hogy sikeresen meg tudjunk pályázni egy a Kaposvárállás https://kaposvarallas.hu/allasok/penzugy-szamvitel-kontrolling aloldalán is meghirdetett mérlegképes könyvelői pozíciót, részt kell venni egy államilag elismert vállalkozási mérlegképes könyvelő képzésen.
Ezek megkezdésének korábban alapfeltétele volt valamilyen pénzügyi előképzettség, mint amilyen például a pénzügyi-számviteli ügyintéző, a vállalkozási és bérügyintéző, a pénzügyi termékértékesítő vagy az államháztartási ügyintéző, de szerencsére ma már ezek nélkül is el lehet kezdeni ezt a roppant érdekes és hasznos képzést.
Milyen készségek szükségesek ahhoz, hogy jó könyvelők lehessünk?
Egy jó könyvelő képes megtalálni a hangot és együttműködni a cégvezetővel, mivel csak erre a kooperációra alapozva tudja megfelelően elvégezni a dolgát és képviselni a céget egy esetleges NAV általi ellenőrzés során.
Emellett kiemelt jelentőséggel bír még a naprakész tudás, a pontosság és a precizitás, a logikus és a gyakorlatias gondolkodás, illetve a munka minőségéért történő felelősségvállalás. Továbbá, mivel a könyvelőnek teljes rálátása van a cég pénzügyeire, így a titoktartás is elengedhetetlen.
A monotóniatűrést pedig még nem is említettük. Ez a szakma ugyanis elég egysíkú munkafolyamatokból áll. Arról nem is beszélve, hogy ezeket általában ingerszegény környezetben, csendben és nyugalomban kell végezni.
Végül jöjjön egy tanács a jelentkezéssel kapcsolatban!
A jelentkezés során lehetőség szerint adjunk meg minél több referenciát, és írjuk le pontosan, hogy az adott cégnél mit is csináltunk, és milyen eredményeket értünk el! Így ugyanis jócskán megnövelhetjük az esélyeinket arra, hogy behívjanak egy esetleges személyes interjúra.
Persze ez abban az esetben nem olyan könnyű, ha még csak most kaptuk kézhez a bizonyítványunkat, és eddig még nem nagyon dolgoztunk sehol sem a pénzügy világában. Ilyenkor érdemes lehet először inkább egy gyakornoki pozíciót keresni, ami remek lehetőséget nyújt arra, hogy minél több tapasztalatot szerezzünk, bár a Kaposvárállás oldalán pályakezdőket is keresnek ebben a munkakörben!