Szabó Erik a White Unicorn befektetőcég alapítója 1999-ben végzett az akkor még Veszprémi Egyetemen, a Pannon Egyetem jogelődjén informatika szakon, majd különböző cégeivel sikert sikerre halmozott az üzleti világban. Jelenleg a White Unicorn befektetőcéget vezeti, aminek egyben alapítója is, fő profiljuk pedig az, hogy piaci tapasztalatokkal és tőkével is segítsék a fiatal startupok ötletgazdáit a vállalkozások indításában és fejlesztésében.
A White Unicorn így kapcsolódott össze a Pannon Egyetemmel, kedden délelőtt pedig egy együttműködési megállapodás aláírásával formailag is megpecsételték, hogy a jövőben a Veszprémben létrejött innovatív ötletek piacra segítésében is közreműködnek majd.
Az eseményen dr. Gelencsér András rektor elmondta: a Pannon Egyetem az elsők közt van az országban a különböző kutatások és fejlesztések számában, jelenleg több mint 100 ilyen projekt zajlik az egyetemen, a partnereik száma pedig meghaladja a hétszázat. Sőt, több olyan fejlesztésük is van már, ami sikeresen teljesítette a piaci elvárásokat, ilyen például a MOL-lal közösen fejlesztett gumibitumen. Az egyetem láthatóságát viszont erősíteni kell ilyen téren, hiszen sokszor a végeredmény létrejötte után a háttérben marad az, hogy hol, milyen tudásbázison jöttek létre ezek a termékek. Ilyen szempontból a White Unicornnal való együttműködés segíthet a Panon Egyetem piaci láthatóságának fejlesztésében is – emelte ki dr. Gelencsér András.
Szabó Erik, a befektetőcég alapító ügyvezetője kiemelte: elsősorban orvosi-informatikai fejlesztéseket terveznek felkarolni, tehát prioritást élveznek az élettudománnyal foglalkozó projektek. Hozzátette: amikor eldöntötték a White Unicornnál, hogy nyitnak az egyetemek felé is, nem volt kérdés, hogy a Pannon Egyetem lesz az első, akiket megkeresnek – tekintettel arra, hogy Szabó Erik itt végezte el az informatikai szakot még a 90-es évek végén.
Csillag Zsolt kancellár az ünnepélyes aláíráson főleg az egyetemek átalakuló szerepéről beszélt, amiben az oktatás mellett ma már a tudományos munka és az innováció is ugyanolyan fontos. Ma már nincs olyan sikeres hazai felsőoktatási intézmény, amely csak a kiváló oktatásból rentábilis lehetne, muszáj a piacon is jelen lenniük – mondta a kancellár.
Ehhez pedig nélkülözhetetlenek az olyan partnerek, akik saját tapasztalatukkal és olykor tőkebefektetéssel is támogatják a piacon az egyetem falai közt létrejött projekteket, ráadásul ők piaci szemléletükkel a marketingben is sokat hozzá tudnak tenni a nagy egészhez, aminek a végén sikeres tud lenni egy új fejlesztés, vagy eszköz.