Bognárné dr. habil. Kocsis Judit, a VÉF Pedagógia Tanszék tanszékvezetője a megnyitóban elmondta, hogy a konferencia pszichológusokat, mentálhigiénés szakembereket, szociális munkásokat, pedagógusokat, hitoktatókat, lelkigondozókat, segítő szakmájúakat és minden téma iránt érdeklődőt szeretettel várt. Az esemény hibrid formában valósult meg, így a személyes jelenlét mellett mintegy negyven szakember kísérte figyelemmel online a programot.
A fórumbeszélgetések, a csoportfoglalkozások mellett neves előadókat hallgathattak az érdeklődők a konferencia témaköréhez kapcsolódóan.
Dr. habil András Ferenc, a Pannon egyetem Humántudományi Karának egyetemi docense érzelmi fókuszú kooperációfejlesztés filozófiai alapjaiba vezette be a hallgatóságot.
Dr. Szászi Andrea, a Református Pedagógiai Intézet igazgatóhelyettese, pszichopedagógus, coach, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója Az érzelmi fókuszú kooperációfejlesztés pedagógiai jellegű értelmezési kerete: a reziliencia-kutatás címmel tartott gyakorlatias ismereteket nyújtó előadást.
Dr. habil. Hecker-Réz Robert, a Kornéliusz EQ-Kutató Intézet vezetője az érzelmi fókuszú kooperációfejlesztés pszichológiai jellegű értelmezési keretébe avatta be a hallgatóságot, kiemelve az érzelmi profil centrumát, a felnőtt én-állapot szerepét. A kooperációt megalapozó felnőtt én-állapot érzelmi üzeneteinek megfogalmazását a jelenlévők kiscsoportban gyakorolhatták.
Tóth Hanna pszichológus a Kooperáció fejlesztése a párterápiában címmel az együttműködés fontosságáról beszélt interaktív előadásában.
A tudományos konferencia zárásaként Bognárné dr. habil. Kocsis Judit összefoglalta a program szakmai üzenetét, a jelenlévők reflexióikat fogalmaztak meg, és az esemény jövőbeni folytatása is szóba került.