Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. december 10. Judit
Veszprém
6°C
2024. december 10. Judit
Veszprém
6°C

Tehetségmentor-programját mutatta be a Veszprémi Érseki Főiskola

2024. június 8. 10:55
Péntek délután a Veszprémi Érseki Főiskola Tehetségpedagógiai műhelyének évadzáró konferenciájára került sor, ahol Nagy-Vargha Zsófia, fiatalokért felelős helyettes államtitkár is részt vett, előadott.

Sebestyén József, a Veszprémi Érseki Főiskola rektora köszöntötte elsőként a megjelenteket, a mentorokat, a fiatalokat, a szülőket, és rögtön felhívta a figyelmet annak tisztázására, hogy mit is jelent pontosan a „tehetség” kifejezés. A rektor elmondta, itt nem feltétlenül a géniuszokra kell gondolni, persze a kis zsenik is helyet kaphatnak a programban, fontos, hogy a kreatív fiatalok, akik fejlődni szeretnének, lehetőséget kapjanak céljaik eléréséhez, és megláthassák, milyen irányba szeretnének elindulni.

Nagy-Vargha Zsófia ugyanerről a gondolatmenetről úgy fogalmazott, nagyon sok az úgynevezett rejtett-tehetség, aminek valója igazán csak egy ilyen program által kerülhet felszínre.

Sebestyén folytatta, fontos, hogy a kreatív fiatalok, akik fejlődni szeretnének, lehetőséget kapjanak a program által. A rektor megköszönte Nagy-Vargha Zsófiának, hogy személyesen is népszerűsíti a Nemzeti Tehetség Programot, hiszen előadásában ennek részleteiről is beszélt. Kifejtette, a fő hangsúly azon van, hogy a lehető legtöbb tehetséges magyar fiatalt megtalálják, valamint, hogy egy látható, nyitott programot hozzanak létre, ehhez majd egy új weblap is a segítségre lesz. Létrehoznak egy olyan tehetségtérképet a teljes Kárpát-medencéről, hogy rákeresve a lakóhelyre, mindenki megtalálhatja, milyen tehetséggondozó programokra számíthat.

Nagy-Vargha Zsófia hozzátette, további cél, hogy összekössék a tehetséggondozás különböző szereplőit, hogy végigkísérhessék a tehetséges fiatalokat. A Nemzeti Tehetség Programon belül számos pályázat van, éves szinten háromszázezer fiatalt is elérhet; szervezetek, köznevelési intézmények, felsőfokú tanulmányi intézmények pályázhatnak a forrásokra. Vannak kifejezetten tanároknak szóló pályázatok, ilyen például a díjakra vonatkozó.

Idén sokkal több tanár tud pályázni, és sokkal egyszerűbb módon, mint korábban, tette hozzá a helyettes államtitkár. Úgy véli, a program legnagyobb erőssége, hogy minden tehetségterületet lefed. Legkevésbé egyébként a sport van jelen, nem véletlenül, hiszen egy teljes sportállamtitkárság támogatja széleskörűen a sportolókat, így jellemzően a művészetekben, a különböző természettudományos tárgyakban segítik a fiatalokat.

A délután további részében A VÉF Tehetségpedagógiai Műhelyének és tehetségmentor-programjának bemutatása címmel adott elő Sebestyén József, valamint pódiumbeszélgetésre is sor került, ahol a fiatalok is elmondhatták eddigi tapasztalataikat.

Szabó Eszter
Vámosi Patrik
további cikkek
Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51 Nemcsak kockázat, lehetőség is lehet a médiahasználat a gyerekek fejlődésében Pannon Egyetem Nemcsak kockázat, lehetőség is lehet a médiahasználat a gyerekek fejlődésében A digitális eszközök és az online tér általában úgy jelennek meg a közvélekedésben, mint a gyerekek fejlődését fenyegető tényezők, pedig több módszert is ismer már a pedagógia, amikor ezeket a kompetenciafejlesztésben is sikeresen lehet alkalmazni. A Nemzeti Média- És Hírközlési Hatóság (NMHH) a Pannon Egyetemmel közösen szervezett konferenciát, ahol elsősorban ezeket a módszereket mutatták be, de kiderült az is, hogy egy egyszerű család életét hogyan teheti harmonikusabbá, ha tudatosan használják a mesterséges intelligencián alapuló eszközöket és alkalmazásokat. 2024. november 13. 21:06

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.