A vitorlásverseny honlapján közzétett tájékoztatás szerint az idei Kékszalagra 510 hajó - köztük 8 külföldi - adta le nevezését 38 hajóosztályban és értékelési csoportban. A leggyorsabbnak számító katamaránoknál tizenöt egység küzd, köztük a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty. A Kékszalagra 2493 versenyző nevezett, közülük 140 ifjúsági, hét pedig serdülő korú, 48-an külföldiek.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre. A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja - saját korábbi eredményét tavaly megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel -, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey Farkas győzött.
Miközben az élmezőny jó szélben fél nap alatt megkerüli a Balatont, addig a mezőny nagy részének ehhez legalább egy, inkább másfél, vagy két napra van szüksége. Nem véletlen, hogy a Kékszalagot minden évben a júliusi holdtöltéhez legközelebb eső hétvégén rendezik, hogy a fényes telihold segítse az éjszakai tájékozódást. Kikötni nem szabad, és semmiféle külső segítséget sem szabad igénybe venni! A legjobbakat 38 különböző hajóosztályban díjazzák, így az abszolút verseny mellett az egyes kategóriákon belül is ádáz csatát vívnak a résztvevők.
Csütörtökön reggel a vártnál gyengébb északakias szélben kezdődött a verseny. Csodaszép látványt nyújtott a partról, a Balaton vízéről és a vitorlások felett cikázó drónokról is az 510 hajóból álló mezőny. Közvetlenül a rajtot követően a Litkey Farkas kormányozta Process Solution állt a mezőny élére, szorosan mögötte pedig az RSM haladt. A meteorológiai előrejelzések szerint a szél napközben még tovább gyengül majd, aztán estétől újra megélénkül. A leggyorsabb hajók várhatóan a koraesti órákban érnek célba – az előrejelzést folyamatosan frissítjük és tájékoztatást küldünk a regisztrált újságírók számára.