Alacsonypadlós, 18 méter hosszú, tisztán elektromos meghajtással működik, 51 ülőhellyel rendelkezik, de összesen 120 utasnál is többet el tud szállítani. Az utasoknak a fel- és leszállásra három ajtó áll a rendelkezésükre, mind az utastérben, mind a vezetőtérben klímaberendezés, hővédő üvegezés teszi kényelmessé az utazást. A mozgássérültek és babakocsival közlekedőket elektormos rámpa segíti. Kamerarendszerrel, illetve egységes külső és belső vizuális, valamint belső hangos utastájékoztató berendezéssel és a hozzá a szükséges szoftverekkel van felszerelve. Belül tágasabb, mint társai, vastagabb üléshuzatok vannak a székeken, valamint a telefonok töltésére alkalmas USB-portokkal is fel van szerelve. – Sorolta Polgári István, a V-Busz Kft. vezérigazgatója a paramétereit annak a MAN Lion's City 18E típusú csuklós autóbusznak, amely nemcsak a V-Busz flottájában az első elektromos csuklós autóbusz, hanem Magyarországon is az első a maga nemében, és ami július utolsó napján érkezett meg a V-Busz telephelyére.
A veszprémi közösségi közlekedésért felelős szolgáltató a többi elektromos solo busza mellett ezt a járművét is a Zöld Busz Program keretében az Energiaügyi Minisztérium támogatásával a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével tudta megvásárolni és augusztus elején, várhatóan jövő hétfőn már forgalomba is áll, elsősorban a 4-es, 6-os és 8-as vonalakon.
Polgári István elmondta, hogy elsősorban olyan útvonalakon jár majd csúcsidőben, ahol amúgy is magasabb az utasszám, valamint az utak elég szélesek ahhoz, hogy a csuklós busz is könnyen közlekedhessen.
A csütörtöki tesztúton jelen volt Porga Gyula, polgármester, Ovádi Péter, országgyűlési képviselő, Wingartner Balázs, a HUMDA Zrt. igazgatóságának elnöke is, továbbá Hoyos György, az MAN Kamion es Busz Kereskedelmi Kft. buszüzletágának vezetője is.
A Haszkovó-buszfordulóban tartott sajtótájékoztatón – itt vannak kialakítva azok a töltőpontok, ahonnan az elektromos áramot vételezik a veszprémi e-buszok – a városvezető felidézte, hogy 2019 előtt az ország legrégebbi buszflottája Veszprémben volt, majd a V-Busz megalapításával és azzal, hogy 2022-re megérkeztek az új járművek, a város az utolsó helyről az elsőre ugrott a járművek átlagéletkorát tekintve. Ezt követően a dízelmeghajtású buszok mellett megjelentek az első elektromos solo buszok is, majd úttörőként most Veszprémben áll forgalomba az országban először elektromos csuklós busz is. Mindemellett a fenntartható közösségi közlekedés jegyében elindult a V-Bike is, de még itt sem értek véget a fejlesztések, hamarosan újabb bejelentés várható, vetítette előre a városvezető, aki aláhúzta, hogy
Veszprém közösségi közlekedését az európai elithez kell mérni.
Ovádi Péter beszédében méltatta a városvezetés bátor döntését, amikor úgy döntöttek, hogy saját kezükbe veszik a helyi közösségi közlekedést, a döntés, bár göröngyös volt az út eddig, de őket és Porga Gyulát igazolta, fogalmazott a képviselő.
„Mára Veszprém tananyag lett, hogy hogyan kell a közösségi közlekedést megszervezni, ezért pedig elismerés jár nem csak azoknak, akik bátran végig kiálltak a projekt mellett, hanem a V-Busz minden dolgozójának.” – Mondta Ovádi Péter.
A Zöld Busz Program keretében idén a HUMDA nettó 535 millió forintot biztosított a V-Busz fejlesztésére, ebből a csuklós busz 193 millió forint volt, valamint korábban már érkezett egy másik elektromos solo busz is, illetve pár hónapon belül várható egy harmadik kisebb elektromos busz, egy úgynevezett midi érkezése is Veszprémbe.
Weingartner Balázs, a HUMDA igazgatója úgy nyilatkozott, hogy szervezetük lehetőséget biztosít a magyar városoknak, hogy a közösségi közlekedésük fejlesztésével tegyenek a fenntarthatóságért, Veszprém pedig kiválóan élt ezzel.
„A helyszíni kibocsátás nélkül közlekedő elektromos autóbuszok már nem a jövő, hanem a jelen. Veszprém pedig élen jár ebben, ami példaértékű lehet más városoknak is. – mondta Weingartner Balázs.
A V-Busz kötelékében már nyolc olyan helyi járat szolgálja az utasokat, amely lokálisan nem bocsát ki CO2-t, és más gázokat. A Zöld Busz program autóbuszaival az elektromos hajtásúak aránya a jelenlegi 10,64%-ról 16%-ra nő. A három új, tisztán elektromos autóbusz forgalomba állításával ugyanennyi EURO 6-os dízel autóbusz váltható ki, 2026-tól éves szinten 124,66 tonna CO2 megtakarítást eredményezve ezzel.