A Közös Ügyünk az Állatvédelem Alapítvány által szervezett egyhetes fogyasztói kampány során a résztvevő vállalatok a promócióban szereplő termékek vagy szolgáltatások bevételének előre meghatározott részét állatvédelmi célokra ajánlják fel. Az összegyűlt támogatás 70%-át a programban részt vevő civil állatvédő szervezetek kapják, míg a fennmaradó összeget országos állatvédelmi programokra – mint például ivartalanítás vagy edukációs programok – fordítják. Ez az összefogás lehetővé teszi, hogy a mindennapi vásárlásokon keresztül mindenki tevékenyen hozzájáruljon az állatok védelméhez.
Ovádi Péter állatvédelemért felelős kormánybiztos hangsúlyozta, hogy az Állatbarát Napok kezdeményezés kiemelkedő példája annak, hogy a vállalatok hogyan tudnak szerepet vállalni a társadalmi felelősségvállalásban, és hogyan segíthetik a civil állatvédelmi szervezeteket. Egy ilyen kampány nemcsak anyagi támogatást nyújt az állatvédelem számára, hanem együttes összefogásra buzdít mindenkit, legyen szó vállalatokról vagy a fogyasztókról. A vásárlók a mindennapi döntéseikkel támogathatják az állatvédelem ügyét, miközben a vállalatok aktívan mutatják meg, hogy számukra is fontos az állatok jólléte. Ez az összefogás lehetőséget ad arra, hogy valós segítséget nyújtsunk az állatvédő szervezeteknek, amelyek nap mint nap küzdenek a bajba jutott állatokért.
Vetter Szilvia, a Közös ügyünk az állatvédelem Alapítvány kuratóriumi elnöke kiemelte a kampány hosszú távú céljait: „Az Állatbarát Napokkal hagyományt szeretnénk teremteni, és évről évre több vállalkozást, terméket és állatvédő szervezetet szeretnénk bevonni. Ez egy igazi win-win helyzet: a vállalatok erősíthetik társadalmi felelősségvállalásukat és támogathatják az állatvédelmi ügyeket, a vásárlók tudatos döntéseikkel közvetlenül hozzájárulhatnak a rászoruló állatok megsegítéséhez, míg az állatvédő szervezetek olyan anyagi támogatásban részesülnek, amely előmozdítja napi tevékenységüket, legyen szó ivartalanításról, az állatok ellátásáról vagy menhelyfejlesztésről. Az Állatbarát Napok egy újabb lépés a fenntartható állatvédelem megteremtése felé.”
Pintér Adrienn, a Közös ügyünk az állatvédelem Alapítvány vállalati programokért felelős kuratóriumi tagja szerint az Állatbarát Napok kampány egy remek lehetőség a vállalatok számára, hogy igazi változást generáljanak, úgy, hogy közben a vállalat is ismertebbé, népszerűbbé válik. Azalatt a néhány nap alatt, amíg az Állatbarát Napok tartanak, arra bíztatjuk a csatlakozó cégeket, hogy akár összes termékük vagy szolgáltatásuk, akár csak egy kiválasztott termék vagy termékcsalád vonatkozásában ajánlják fel a bevételeik egy részét állatvédelmi célokra. Emellett a vállalatok kedvezményeket kínálhatnak a kampány ideje alatt, ösztönözve a vásárlókat arra, hogy aktívan hozzájáruljanak az állatvédelmi ügyekhez.
A kampányhoz csatlakozott állatvédelmi szervezeteknek mindössze annyi a feladatuk, hogy közösségi média felületeiken népszerűsítsék az Állatbarát Napokat, így részesülhetnek a kampány bevételéből. Az első évben, 2024-ben egy pilot/kísérleti projekt valósul meg, amely különösen arra nyújt lehetőséget, hogy a résztvevő cégek, állatvédő szervezetek és az Alapítvány közösen tapasztalatokat gyűjtsenek, ezáltal segítve az Állatbarát Napok jövőbeli fejlesztését.
A kampányban elsőként részt vevő vállalatok és hozzájárulásaik (ABC sorrendben):
- ALPHA ZOO Kft.: Az ALPHAZOO áruházakban és webáruházban (alphazooshop.hu) eladott Happy&Fit termékek (száraztápok és konzervek) bevételéből 10%-ot ajánlanak fel.
- Fressnapf-Hungária Kft.: Az üzleteikben és online vásárolt minden játék és fekhely eladásából származó bevétel 20%-át ajánlják fel állatvédelmi célokra.
- Horizont Sörfőzde: Minden eladott "Vásárolj az állatokért" logóval ellátott "Horizont Best of 12" prémium sörválogatás árából 20%-ot ajánlanak fel és ajándékot adnak a vásárlóknak.
- Pettel (Netfone Telecom Kft.): A promóció időszaka alatt kedvezményeket biztosítanak a Pettel mobil szolgáltatására előfizető ügyfelek számára, emellett a havi előfizetési díjak egy részét folyamatosan állatvédelmi célokra ajánlják fel.
- POLCZ FOOD Kft.: 20%-ot ajánlanak fel minden webshopban eladott vegán termék bevételéből.
A kampányban elsőként részt vevő állatvédő szervezetek (ABC sorrendben):
• Agár Fajtamentés Alapítvány
• Eszkuláp Állatvédő Egyesület
• Fogadjörökbe Alapítvány
• Harkányi Állat- és Természetbarátok Egyesülete Közhasznú Szervezet
• Jeromos Egyesület
• Kóborka Állatvédő Egyesület
• Mancsmentő Állatvédő Egyesület
• Menhely Az Állatokért Alapítvány
• Mentsvár az Állatokért Alapítvány
• Olt-Alom Állatvédő Egyesület
• Összefogás a Szánhúzókért Alapítvány
• PCAS Állatmentő és Környezetvédő Egyesület
• PUMI Veszprémi Állatvédelmi Kompetencia Központ
• Rex Kutyaotthon Alapítvány
• Szent Ferenc Állatotthon Alapítvány
• Tüskevár Vad és Egzotikus Állatvédő Alapítvány
• "Ugat-lak" Közhasznú Alapítvány
• Ürömi Duhajdombi Állatotthon Alapítvány