A pole pozícióból rajtoló 30 éves Sainznak ez az idei második és pályafutása negyedik futamgyőzelme. A Ferrari 1970 és 1990 után harmadszor nyert versenyt Mexikóban, 34 évvel ezelőtt a négyszeres világbajnok francia Alain Prost diadalmaskodott ezen a helyszínen.
A vasárnapi viadalon a másik Ferrarit vezető Charles Leclerc ért célba harmadikként, Verstappen pedig 20 másodperces időbüntetést kapott, így csak hatodik lett.
A rajtot Verstappen jobban kapta el, mint Sainz, így az első kanyarba a holland címvédő fordulhatott be a vezető pozícióban. A Ferrari spanyol versenyzője levágta a pályát a következő kanyarig, ezért néhány másodperc erejéig Verstappen elé került, de azonnal vissza is adta a pozíciót a riválisnak. Hátrébb Cunoda Juki (RB) és Alexander Albon (Williams) ütközött, előbbi jobb hátsó defekt miatt látványos módon repült ki a pályáról, így aztán a biztonsági autó azonnal a pályára hajtott.
A mentés és a takarítás után a Safety Car a hetedik kör elején engedte útjára a mezőnyt, ekkor Verstappen, Sainz, Norris volt a sorrend az első három helyen.
A kilencedik körben felpörögtek az események, Sainz ugyanis támadási közelségbe került Verstappenhez és meg is előzte a hollandot, akit azonnal támadni kezdett Norris. A védekezés során Verstappen leszorította brit ellenfelét a pályáról, de Norris így is előzött. Verstappen azonnal megpróbálta visszavenni a pozíciót, azonban túl mélyet fékezett és újfent leterelte a pályáról Norrist, csatájukból pedig Leclerc profitált, aki a negyedik helyről egy pillanat alatt másodiknak jött fel.
Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott Norris leszorításáért, miközben a pályafutása 400. Forma-1-es versenyhétvégéjét teljesítő Fernando Alonsónak (Aston Martin) műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot. Rövidesen Verstappenre újabb 10 másodperces szankciót szabott ki a versenyirányítás, így a címvédőnek már összesen 20 másodpercnyi plusszal kellett számolnia.
Verstappen a 27. kör végén állt ki kerékcserére, letöltötte az időbüntetését és feltették az autójára a kemény keverékű gumikat, amelyekkel a leintésig tudott versenyezni. Az élen álló Sainzhoz képest 55 másodperc volt a címvédő hátránya. Norris a 30., Leclerc a 31., Sainz az élről pedig a 32. körben hajtott a boxba kerékcserére. A kiállások után a sorrend az élcsoportban nem változott: Sainz biztosan vezetett, mögötte Leclerc volt a második, Norris pedig a harmadik.
Húsz körrel a leintés előtt változatlan volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, Verstappen pedig már ekkor hatodik volt. A hajrában Leclerc a célegyenes előtti kigyorsításnál hibázott, lecsúszott a pályáról, ezért Norris könnyedén megelőzte, így végül feljött másodiknak, hátrányát pedig 47 pontra csökkentette Verstappennel szemben az összetettben.
A hétvége három napja alatt 404 958 néző látogatott ki a mexikóvárosi helyszínre.
A világbajnoki idény a jövő hétvégén, Brazíliában folytatódik.