Az autógyártó az április-június közötti időszakban 2,6 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el.
A vállalat akkor frissen kinevezett, a Boeing-től érkezett elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally által 2006-ben meghirdetett, Egy Ford elnevezésű átalakítási terv sikeres végrehajtásának köszönhetően a Ford az elmúlt négy évben folyamatosan javította eredményeit. A felkészülés eredménye volt, hogy versenytársainál egészségesebb állapotban várta a válságot.
A strukturális átszervezés és gyors ütemű technológiai és modellfejlesztések a legnagyobb kihívások idejére meghozták gyümölcsüket. A Ford tovább fokozta a fejlesztések, az új technológiák, motorok, és vadonatúj, immáron a globális modellportfólióba illeszkedő modellek bemutatásának ütemét.
Ennek köszönhetően, 2008 és 2010 között, amikor a legtöbb autógyártó visszafogott aktivitással mutatta be újdonságait, a Ford rekord-számú új modellt és technológiát dobott a piacra, teljesen megújítva így világszintű modellportfolióját.
Az elmúlt időszakban a vállalat folyamatosan növekvő piaci részesedése, várakozáson felüli üzleti eredményei fényesen igazolták Mulally elképzelését, amely az általános iparági visszaesésben nem a fenyegetést, hanem a Ford piaci pozíció megerősödésének lehetőségét látta.
Az iparági válságból való kilábalás lehetősége a vadonatúj, prémium minőségű, forradalmi technológiákat kínáló, megújult dizájnú és nem utolsósorban üzemanyag-takarékos modellek bemutatása, és a vásárlók felé történő nyitás, a kétoldalú kommunikáció, egy modern, vásárlói igényeit meghallgató, és azokra reagáló vállalat kialakítása- jelölte meg a Ford célját Alan Mulally.
Az új Fiesta-t a globális modellek sorában követte a Transit Connect haszongépjármű, jövőre érkezik az új Focus, de például a következő generációs Mondeo illetve Kuga is globális autó lesz.
Az ennek köszönhetően rendkívüli mértékben csökkenő fejlesztési és gyártási költségek lehetővé teszik, hogy a vállalat a korábbinál jóval nagyobb összegeket fordítson fejlesztésre, ami biztosítja, hogy tartósan megőrizze a válság idején megszerzett versenyelőnyét.
Már csupán a 2008 és 2010 között Európában bemutatott új modellek sora is rendkívül impozáns (2008: Kuga, új Ka, új Fiesta, Focus RS; 2009: új Transit és Tourneo Connect, Transit ECOnetic, Transit 4x4, új Ranger, Focus ECOnetic II; 2010: új S-Max és Galaxy, Focus RS500, új Mondeo, új C-Max és Grand C-Max), nem beszélve a megújult dízelmotorokról és a vadonatúj ECOboost benzines turbómotorokról, valamit kategória-első technológiákról (pl.: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, akítv sebességtartó automatika, holttér figyelő rendszer, parkolás-asszisztens – a teljesség igénye nélkül).
A vállalat emellett bejelentette, hogy tevékenységét a jövőben a Ford márkára szándékozik koncentrálni, és a 2006 óta eltelt négy évben ennek jegyében értékesítette az Aston Martin, Land Rover, és Jaguár márkákat, csökkentette a Mazda-ban birtokolt részesedését, nemsokára pont kerül a Volvo értékesítésére, és legutóbb bejelentette az amerikai Mercury márka megszűntetését.
A Ford 2010 második negyedévében világszinten mintegy 1,4 millió gépjárművet értékesített összesen 31,3 milliárd dollár értékben, ezzel 2,6 milliárd dolláros nyereséget realizálva.