Magyarországon a megyei jogú városokból leginkább Intercity vonatokkal közlekednek Budapestre az emberek, ha a vasútat választják, az itteni szolgáltatások viszont sok kívánnivalót hagynak maguk után. Mindezt Lázár János mondta a Facebookra feltöltött, úgynevezett „vállalásfigyelő” videósorozatában.
Az egyik olyan terület, ami fejlesztésre szorul, az IC-kocsik tisztasága, kiváltképp a mosdók esetében. Éppen ezért a jövőben minden Intercity vonaton állandó takarító személyzet fog felelni azért, hogy megfelelő higiéniai körülmények között utazhassanak az emberek.
A MÁV fejlesztése 2,5 milliárd forintba kerül, amire már megvan a pénz, április 1-től pedig bevezetik a vonatokon, mondta Lázár János.
A miniszter egy másik közösségi közlekedéssel kapcsolatos fejlesztésről is beszélt:
Ma Magyarországon körülbelül 6000 busz teljesít szolgálatot, és bár az emberek javarészt elégedettek ezzel a szolgáltatással, kormányzati szinten szeretnék ezt is fejleszteni.
Éppen ezért még az idei évben 500 új járművet állítanak forgalomba, jövőre pedig további 500-al bővül majd a távolsági buszok flottája országos szinten.
Ezzel a beruházással a magyar buszok átlagéletkora 7-8 évre csökken, ez pedig példátlan előrelépés európai viszonylatban is, mondta Lázár János, aki külön aláhúzta, hogy alapvetően magyar buszokat fognak vásárolni.