A forgalmazási engedély küszöbén van már a San Franciscó-i Loyal biotechnológiai cég új készítménye, amivel a kutyák öregedését szeretnék lelassítani, írta meg az Index. A cég úgy tervezi, hogy még az idei évben piacra kerülhet a készítmény, ami egy marhaízű tablettából áll és naponta kell odaadni a kutyának. A tervek szerint az ára sem lesz rendkívüli, havi szinten kevesebb, mint száz dollárért megvásárolhatják azok a gazdák, akik a tíz évnél idősebb kutyájuk életét szeretnék meghosszabbítani.
A piackutatók adatai alapján csak az elmúlt egy évben közel egymilliárd dollárnyi befektetés érkezett olyan cégekbe, amik az élet meghosszabbításával kapcsolatban végeznek kutatásokat.
Az állatoknak szánt gyógyszereket persze könnyebb engedélyeztetni, mint az embereknek szánt készítményeket, viszont a Loyal cég vezérigazgatója szerint, ha sikerül átütő eredményt elérniük a kutyáknál, az bizonyíték lehet arra, hogy ugyanez sikerülhet az embereknél is.
Ezt az állítását arra alapozta, hogy emlősként és a törzsfejlődésünkben tapasztalható hasonlóság miatt a kutyák és az emberek ilyen szempontból közel állnak egymáshoz. Ráadásul a kutyáknál nagyon hasonlóak az olyan betegségek, amelyek az öregedéssel járnak együtt és hasonló környezetben is élnek, mint az emberek.
A készítmény egy korábbi kutatás eredményeire épül, ami megállapította, hogy a kalóriabevitel korlátozásával a labrador retrievereknél később jelentkezett az ízületi gyulladás és láz, összességében pedig két évvel tovább éltek.
A Loyal által kifejlesztett hatóanyag a kalóriabevitel csökkentésének előnyeit nyújtja az étvágy elnyomása nélkül a kutyának, ezáltal fenntartja az anyagcsere egészségét úgy, hogy visszafogja az idősödéssel együtt járó inzulinszint-emelkedést. Az étvágy megtartása azért is volt fontos szempont a kutatásnál, hiszen ez az eredője a kutya és a gazdája közti egyik szoros kapcsolatnak az etetések révén.
A Loyal gyógyszere egyelőre feltételes jóváhagyást kapott, így kerülhet hamarosan piacra, amennyiben az amerikai állatorvosi központ is rábólint. Ez annyit jelent, hogy a hatásosságával kapcsolatos adatokat már a vásárlóktól gyűjti be a cég.