Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

E-tananyagfejlesztés az egyetemen

2010. november 9. 4:00
A felsőoktatásban immár azonnali, frissített és könnyen elérhető tudásra van szükségük a hallgatóknak.

A „Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre” című pályázati konstrukció keretében indult a Pannon Egyetem (TÁMOP 4.1.2-08/1/A-2009-0021) Környezetmérnöki M.Sc projektje, amelynek célja a környezetmérnök M.Sc képzés tananyag- és tanfolyamfejlesztése, tananyaggá formálása a bolognai folyamatnak megfelelően. A projektet előadásokkal tarkított sajtótájékoztató keretén belül ismertette a Pannon Egyetem 2010. november 8-án.

A sajtótájékoztató első felszólalójaként dr. Rédey Ákos, a Pannon Egyetem rektora ismertette a konzorciumi partnerekkel közösen tervezett projekt főbb célkitűzéseit, várható eredményeit. A folyamatban a Pannon Egyetem mellett a Debreceni Egyetem, a győri Széchenyi István Egyetem, a soproni Nyugat-magyarországi Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Miskolci Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem vesz részt.

A környezetmérnöki M.Sc mesterszakos hallgatók ma már a XXI. század környezetvédelmi kihívásaira igyekeznek megoldásokat találni, hogy életkörülményeink a jövőben is biztosíthatók legyenek. Az egyre bővülő ismeretanyag, a tudástár folyamatos növekedése a hallgatók részéről egyre gyorsabb feldolgozást és szelektálást kíván meg. Erre kínál megoldást a Pannon Egyetem tananyagfejlesztési projektje, amelynek során a tudást digitalizálva, ingyenes hozzáféréssel teszik elérhetővé a hallgatók számára. A cél – fejtette ki a rektor – egy a környezetmérnöki képzéssel rendelkező felsőoktatási intézmények közötti belső hálózat létrehozása, amelyen keresztül a tananyag és az órák anyaga letölthetővé válik, az órák alatti jegyzetelést pedig kiváltja a technika.

Dr. Domokos Endre, a projekt szakmai vezetője a jövő felsőoktatási módszereiről tartott előadást. Rámutatott, hogy egyre inkább terjedőben van az internetes távoktatás, amelyet már a mesterképzésben is használnak. – A kitűzött feladat oktatási modulok összehangolása, és a tananyagok közötti kereszthivatkozási rendszer kidolgozása – fejtette ki az egyetemi adjunktus.

Dr. Fogarasi István egyetemi adjunktus az e-learningről, vagyis az elektronikus tanulásról tartott érdekes beszámolót. Előadásában elhangzott, hogy a felsőoktatásban immár azonnali, frissített és könnyen elérhető tudásra van szükségük a hallgatóknak. A hagyományos (azaz a nyomtatott könyvekből merített) tanulási modell már nem tartható, szükség van az e-learning által kínált technológiai támogatásra, amely tulajdonképpen ötvözi a hagyományos és a technológia által támogatott tananyagot, személyre (hallgatóra) szabva.

Janni Anikó
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.