2020. október 31.
//
Farkas névnap

E-tananyagfejlesztés az egyetemen

2010. november 9. 4:00
A felsőoktatásban immár azonnali, frissített és könnyen elérhető tudásra van szükségük a hallgatóknak.

A „Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre” című pályázati konstrukció keretében indult a Pannon Egyetem (TÁMOP 4.1.2-08/1/A-2009-0021) Környezetmérnöki M.Sc projektje, amelynek célja a környezetmérnök M.Sc képzés tananyag- és tanfolyamfejlesztése, tananyaggá formálása a bolognai folyamatnak megfelelően. A projektet előadásokkal tarkított sajtótájékoztató keretén belül ismertette a Pannon Egyetem 2010. november 8-án.

A sajtótájékoztató első felszólalójaként dr. Rédey Ákos, a Pannon Egyetem rektora ismertette a konzorciumi partnerekkel közösen tervezett projekt főbb célkitűzéseit, várható eredményeit. A folyamatban a Pannon Egyetem mellett a Debreceni Egyetem, a győri Széchenyi István Egyetem, a soproni Nyugat-magyarországi Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Miskolci Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem vesz részt.

A környezetmérnöki M.Sc mesterszakos hallgatók ma már a XXI. század környezetvédelmi kihívásaira igyekeznek megoldásokat találni, hogy életkörülményeink a jövőben is biztosíthatók legyenek. Az egyre bővülő ismeretanyag, a tudástár folyamatos növekedése a hallgatók részéről egyre gyorsabb feldolgozást és szelektálást kíván meg. Erre kínál megoldást a Pannon Egyetem tananyagfejlesztési projektje, amelynek során a tudást digitalizálva, ingyenes hozzáféréssel teszik elérhetővé a hallgatók számára. A cél – fejtette ki a rektor – egy a környezetmérnöki képzéssel rendelkező felsőoktatási intézmények közötti belső hálózat létrehozása, amelyen keresztül a tananyag és az órák anyaga letölthetővé válik, az órák alatti jegyzetelést pedig kiváltja a technika.

Dr. Domokos Endre, a projekt szakmai vezetője a jövő felsőoktatási módszereiről tartott előadást. Rámutatott, hogy egyre inkább terjedőben van az internetes távoktatás, amelyet már a mesterképzésben is használnak. – A kitűzött feladat oktatási modulok összehangolása, és a tananyagok közötti kereszthivatkozási rendszer kidolgozása – fejtette ki az egyetemi adjunktus.

Dr. Fogarasi István egyetemi adjunktus az e-learningről, vagyis az elektronikus tanulásról tartott érdekes beszámolót. Előadásában elhangzott, hogy a felsőoktatásban immár azonnali, frissített és könnyen elérhető tudásra van szükségük a hallgatóknak. A hagyományos (azaz a nyomtatott könyvekből merített) tanulási modell már nem tartható, szükség van az e-learning által kínált technológiai támogatásra, amely tulajdonképpen ötvözi a hagyományos és a technológia által támogatott tananyagot, személyre (hallgatóra) szabva.

Janni Anikó

További cikkek

Együttműködési megállapodás született a Pannon Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem között
Együttműködési megállapodás született a Pannon Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem között
A Lovassy a legjobb vidéki gimnázium a HVG szerint
A Lovassy a legjobb vidéki gimnázium a HVG szerint
A HVG új kiadványában, mely az ország 100 legjobb gimnáziumát mutatja be, a Lovassy László Gimnázium vezeti a vidéki intézmények rangsorát.
'Középpontban az atommag!': komplex tehetséggondozó program a Lovassyban
'Középpontban az atommag!': komplex tehetséggondozó program a Lovassyban
Pénteken kezdődnek az őszi érettségi vizsgák
Pénteken kezdődnek az őszi érettségi vizsgák
Pénteken a nemzetiségi nyelv és irodalom írásbelikkel kezdődik a 2020/2021-es tanév őszi érettségi időszaka, a vizsgákat az erre kijelölt középiskolák és a kormányhivatalok a tavasszal már bevált járványügyi óvintézkedések szigorú betartásával szervezik - közölte az Oktatási Hivatal az MTI-vel.
Összhangban az iparral, ismét komolyabb fejlesztés történt a szakképzésben
Összhangban az iparral, ismét komolyabb fejlesztés történt a szakképzésben
Közel 30 millió forintból fejlesztette az eszközparkot a Veszprémi Szakképzési Centrum a balatonfűzfői Öveges József Technikum és Kollégium tagiskolájában. A centrum és az iskola vezetői céljuknak a XXI. századi oktatás megteremtését és megerősítését fogalmazták meg.