- 1989-ben a diploma után Tordy Gáza szerződtetett le a veszprémi Petőfi Színházba. Itt is maradtam egészen 2004-ig. Akkor szerződtem át a Pannon Várszínházba. Szóval 18 év alatt két színház, egy városon belül. Így azt hiszem, mondhatom, hogy elég röghöz kötött vagyok. 89-ig Budapesten 4 év alatt fordultam meg 5 színházban a Madáchtól az Operettig.
- Miért jöttél el anno a Petőfiből?
- Egyszerű a válasz, nem is titkolom. Kolty Helgával nem akartam együtt dolgozni. Abban, ahogy ő vezette a színházat nem akartam részt venni. Nem bírtam elviselni emberileg elviselni, amit a színházzal és a színészekkel csinált. Ajánlott ugyan szerződést, de visszautasítottam.
- Milyennek látod most a Petőfi Színházat?
- Négy év után jöttem vissza, és semmi sem olyan, mint volt, annak idején. Most jól érzem magam itt. A társulatban néhányan megmaradtak a régiek közül. Erősségében nem tisztem megítélni, de úgy látom, alakul egy jó társulat. Bujtor István eddigi munkájáról csak jót mondhatok. Amit róla tudtam, színházi, filmes múltjáról elég volt ahhoz, hogy bízzak benne, és igent mondjak, mikor szerepet ajánlott. A bizalom kétirányú. Így azt hiszem ember nincs, aki gondolkodott volna a felkérésen.
- A visszatérésed óta túl vagy az első szerepen. Andersen az Én és a kisöcsémben. Szeretted ezt a darabot?
- Tizennyolcszor játszottuk ebben az évadban. Kellemes volt, mind a próbafolyamat, mind pedig az előadások. És a közönség is hálás. Új fajta színházat hozott el nekik ez a darab. Minden előadás vastapssal végződött. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez kimondottan nagy sikernek mondható. Megmutatta magát egy felszabadult színészgárda, s ezzel egy más gondolkodás. Mivel operett-musical szakon végeztem a zenés darabok kimondottan közel állnak hozzám
- A Hyppolitban már biztos, hogy játszol. Mi lesz azután?
- Valószínűleg lesz az után is. Már tárgyalunk egyes szerepekről, de konkrétumot egyelőre nem tudok mondani. A Hyppolit a lakájban Nagy András szerepét kaptam, egyszer már játszottam Koltay rendezésében, de most biztosan egész más lesz.
- Mit gondolsz az évadtervről?
- Nekem, mint színésznek tetszik ez az évadterv, látok is magamnak benne feladatot, lehetőséget. A nézők szempontjából és érdekes, gazdag évad lesz, mert szinte minden műfajt, ezzel minden igényt lefed.
- Húsz éve játszol Veszprémben. Ismered az itteni közönséget. Mire van igényük?
- Kettős célt kell kiszolgálni. Pénzt kell keresni, be kell hozni a nézőt, de művészi értéket is alkotni kell. Van, aki az értékek mellett indul el és kockáztat. Erre is van befogadó réteg Veszprémben. Azok, akik a komolyabb és mélyebb darabokat szeretik, elszoktak a színháztól. Vagy épp elmentek Győrbe, Székesfehérvárra, vagy akár Budapestre, ha színházba akartak menni. Tordy Géza idejében, a 80-as években tömkelegével tartottuk a magyar ősbemutatókat Veszprémben. Igaz a világ is változott, de a nézők nem, maximum megöregedtünk. Az igény megmaradt. Úgy látom, ez az új színházvezetés meg akarja adni ezt a fajta művészi értéket. Vissza akarják csalni a színházszeretőket. Az évadot kellő arányban ötvözték, az is itt marad, aki a zenés darabokat szereti és visszajönnek azok, akik évek óta nem kapták meg, amire vágytak.