A szerenád című zenés mesejátékot tűzi műsorára a Veszprémi Petőfi Színház március 11-én (vasárnap) délután három órakor. Az ősbemutató érdekessége, hogy a darabot a teátrum színésze, Máté P. Gábor írta, a rendező, Palásthy Bea, és a koreográfus, Csarnóy Zsuzsanna, szintén a társulat tagja.
Máté P. Gábor tizenhét éve játszik a Veszprémi Petőfi Színházban. Mint mondta, eddigi pályafutása alatt sok mesedarabban lépett színpadra, szereti ezeket a produkciókat. Most volt egy ötlete, eszébe jutott egy meseszerű, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló történet, és azt papírra is vetette. Fel sem merült benne, hogy a darab premierjét más színházban tartsák. Nagyon szeretett volna egy veszprémi ősbemutatót, s ez a kívánsága teljesült is.
Máté P. Gábor
– A szerenád az udvarlásról szól, arról, milyen az, ha a kishitűség démona akadályozza ezt az érzést, ám a végén azért csak el lehet űzni ezt a rossz szellemet. A történettel arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy milyen fontos hinnünk a barátságban, önmagunkban, a szeretetben. Figyelnünk kell egymásra, hogy jobban megismerjük a másikat, hiszen az udvarlás erről is szól. Természetesen, a címből is kiderül, hogy ebben az előadásban fontos szerepe lesz a szerenádnak, a latinos, mediterrán hangulatú muzsikának. A zeneszerző Szili Péter, akivel egy zenekarban játszom, ő zenésítette meg a dalszövegeimet. Nagyon örülök annak is, hogy a kolléganőm, Palásthy Bea állítja színpadra a produkciót, játszottam a rendezéseiben, szeretem a gondolatvilágát – mondta Máté P. Gábor, aki játszik is az által írt mesében.
Palásthy Bea
Palásthy Bea nem először rendez mesedarabot a Petőfi Színházban, korábban színpadra állította a Titkos dalok Micimackótól és társaitól, valamint az Ők heten című produkciókat.
– Nagyon örülök ennek a feladatnak, s annak, hogy két fiatal szerző művével dolgozhatunk. Az általuk képviselt frissesség, szemlélet az egész stábra jellemző. Arra törekszünk, hogy a színház élő és semmihez sem hasonlítható világát megtapasztalják a gyerekek. A színház nem tud versenyezni az internettel, a televíziós, digitális világgal, viszont képes olyan varázst teremteni, az együttlét semmihez sem hasonlítható örömét közvetíteni, amely hatni tud a fiatal közönségre. Azt érezhetik, hogy egy különleges légkörbe kerültek, létrejött a játék atmoszférája és olyan élményeket kapnak, amelyek mindig megmaradnak bennük – hangsúlyozta Palásthy Bea, aki örül annak, hogy kolléganője, Csarnóy Zsuzsanna elvállalta a koreográfusi feladatokat. A Jászai Mari-díjas színművésznőtől nem áll távol a tánc és a mozgás világa, ugyanis az Állami Balettintézetbe járt.
Csarnóy Zsuzsanna
– Ez az első koreográfusi munkám, izgalmas kaland. Nagyon érdekes azt észlelnem, miként jön felszínre belőlem az a passzív tudás, amelyet eddig nem használtam. Élvezetes kitalálni a koreográfiákat, s azokat szituációkba helyezni. Elsősorban nem táncos betéteket, hanem a szerepekhez formált mozgássorokat készítünk. Azt is jó érezni, hogy a színészi észjárásom segítségével mindig megtaláljuk a karakterekhez legjobban illő formai világot. Ebben remek partnerem Palásthy Bea, akivel nagyon jó együtt dolgozni. Teljesen egy hullámhosszon vagyunk – mondta Csarnóy Zsuzsanna.
Az előadás rendezőasszisztense Pápes Mónika, díszlettervezője Perlaki Róbert, a színház Örökös Tagja, jelmeztervezője Húros Annamária. A korrepetitor Völgyesi Gyöngyi, az ügyelő Szentmiklósi Ildikó Magyar Teátrum-díjas, a súgó Horváth Katalin, a teátrum Örökös Tagja.
Készül az Utazás az éjszakába című produkció a Latinovits – Bujtor Játékszínben. A bemutató március 10-én este hét órakor lesz. Eugene O' Neill tragédiáját Dömölky János Balázs Béla-díjas, Érdemes és Kiváló művész rendezi.
Dömölky János
Dömölky János, a darab rendezője, bölcs nyugalommal várta a próba kezdését. Néhány technikai részletet még megbeszélt Péti Krisztina rendezőasszisztenssel, majd arra a kérdésre, hogy milyen utazást láthat a közönség, azt felelte: kalandosat.
Gere Dénes Ákos és Horváth Zoltán
– Úgy érzem, hogy abban a szörnyű színházi világban és helyzetben, amely létrejött az országban, helye van egy igazi fajsúlyos darabnak is. A világ egyik legjelentősebb műve az Utazás az éjszakába, ehhez mérten egy klasszikus, drámai és remélhetőleg nagy hatású előadást készítünk – mondta a rendező.
A színészek hatalmas koncentrációval és fegyelemmel készülnek az előadásra, az óriási szövegmennyiség mellett a mű tragikussága, lélekliftjének és vesztőjének ábrázolása nagy feladatot ró rájuk.
Horváth Zoltán és Fazekas István
Fazekas István, a férfi főszereplő úgy gondolja, hogy ez a darab – mint a jó művek általában – mindig aktuális tud maradni.
– Az életben jelen lévő problémákról is szól ez a mű, olyanokról, amelyek bárki családjában előfordulhatnak. Kicsiben és nagyban egyaránt. Igazságról, hazugságról, árulásról, megbocsátásról, szeretetről, emberi kapcsolatok szétfeszítéséről, illetve összehúzásáról – hangsúlyozta Fazekas István.
Bajcsay Mária
Bajcsay Mária, a női főszereplő szemmel láthatóan nagyon keményen, önmagát sem kímélve dolgozik a próbákon. Korábban azt nyilatkozta, a darab segíthet abban, hogy az emberek elfogadják egymást, merjenek szembe nézni a gondjaikkal, rabságaikkal, és azokat ne akarják a szőnyeg alá söpörni. Ennek a bemutatására is törekszik majd az előadásban.
Főző Ditta és Bajcsay Mária