Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. január 20. Sebestyén
Veszprém
-2°C
2025. január 20. Sebestyén
Veszprém
-2°C

Mindennapi rendőrségi-hírünket add meg nekünk ma

2015. augusztus 31. 16:32

„A Pápai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya 19030/731/2015. bűnügyi számon folytat nyomozást közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény bűntettének megalapozott gyanúja miatt. A rendelkezésre álló adatok szerint 2015. augusztus 17-én – jelenleg be nem határolható időpontban és módon – Pápakovácsiban gázolajjal szennyeződött be a Devecseri utca úttestének aszfalt burkolata.“

Mint, ahogy az a fenti idézetből kiderül kevés szórakoztatóbb pillanat van egy szerkesztőség életében, mint az ehhez hasonló rendőrségi közlemények magyar nyelvre való fordítása. Azon, hogy a rendőrség nem beszéli a hétköznapi emberek nyelvét már meg sem lepődünk. Az viszont számunkra is megdöbbentő, hogy egy állami rendvédelmi szervezet, megválogatja, hogy kinek nyilatkozik és kinek nem.

Elmagyarázom mire gondolok.

Játsszunk el a gondolattal, hogy egy közúti baleset történik valahol a belvárosban, ami jelentős forgalmi dugókat eredményez. Ebben a helyzetben az újságíró előveszi a telefonját és feltárcsázza az adott kapitányság sajtóügyeleti telefonját, hogy részletes tájékoztatást kérjen a történtekről. Tegyük fel, hogy az adott szerkesztő kitartásának és szerencséjének köszönhetően hosszú percek után valaki megszólal a vonal túlsó végén. Miközben az elért szakmai sikertől könny szökik az újságíró szemébe a távolinak tűnő hang türelmet kér és megígéri, hogy pár perc múlva visszahív a pontos információkkal.

Ekkor az újságíró hátradől és a szemével szugerálja a telefont, hiszen ebben a szakmában a leggyorsabbaké a siker. Negyed óra múlva még mindig semmi hír a balesetről. Ez önmagában még nem meglepő egy olyan szervezettől, ahol havonta változik a sajtószóvivő személye. A várakozás unalmas perceiben rápillant a konkurens napilap online hírportáljára, ahol szembe jönnek vele a kérdései és a rendőrség által ígért válaszok. Talán nem kell hozzátennem, hogy ezek után már hiába várja a telefoncsörgést.

„Az üggyel kapcsolatban levélben és telefonon is kértünk tájékoztatást a Veszprémi Rendőrkapitányságtól, azonban kérdéseinkre nem kaptunk választ.“

Oké. Ez van, előfordul, hogy megelőznek minket. Vegyünk egy másik példát. Adott egy olvasói levél, amiben egy veszprémi lakos közbenjárást kér lapunktól egy hosszú évek óta folyó ügyben. Felvesszük vele a kapcsolatot, majd miután elmondja a történetét a rendőrséghez fordulunk tájékoztatásért. Először levélben, később telefonon próbálkozunk, az előbbikeből talán kitalálják, hogy ezúttal is sikertelenül. Ha nem, hát nem. Megírjuk a rendőrség információi nélkül a cikket és a végére odaszerkesztjük a feljebb kiemelt mondatot.

fotó: szeretlekmagyarorszag.hufotó: szeretlekmagyarorszag.hu

A történetek sorát végtelen ideig folytathatnám, de ettől most megkímélem az olvasót. Az említett példák jól mutatják azt, hogy egyes médiumok jelentős helyzeti előnyben vannak a többiekhez képest. A rendőrség azonban állami intézmény, ahol papíron nincs kivételezés. Papíron. De mi a valóság?

Egyébként ha elfogadnak egy jó tanácsot kerülik a bűnügyi híreket, hiszen a pszichológusok szerint az állandó negatív hírek hosszú távon befolyásolni tudják az emberi gondolkodást, és a pesszimizmusnál jóval komolyabb hatást váltanak ki.

csepely-mate
csepely-mate
csepely-mate
Csepely Máté
további cikkek
vksz_szilveszter-15
vksz_szilveszter-15
vksz_szilveszter-15
Egy szál gyűrött papírzsebkendő Két hölgy sétál az Óváros téren. Egyszer csak egy gyűrött papírzsebkendő bucskázik át előttük a téren, pont, mint a western-filmekben, amikor a sivatagi szél az ördögszekereket görgeti a cowboy-ok lábainál. A két nő reakciója pedig nem is lehetett volna veszprémibb. 2025. január 12. 21:21
Képernyőkép 2024-12-19 152251
Képernyőkép 2024-12-19 152251
Képernyőkép 2024-12-19 152251
Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Valamit rosszul tudtunk a marketingről. Amikor már komplett tudományterületté nőtte ki magát a közgazdaságtanból az, hogy egy terméket megszerettessenek a vevőkkel és minden szelet csokoládé eladására külön stratégiát is alkotnak az irodaházak minimalista stílusában berendezett tárgyalóiban a marketingcsapat fiatalosan dinamikus tagjai, akkor az ember olyan értetlenül áll a dubai csoki népszerűsége előtt, mint John Travolta a Ponyvaregény mémmé vált jelenetében. Hiszen egy óriásplakáton sem köszön vissza, egy televíziós reklám sem szól arról, de még a Youtube-videók elején sem idegesít tizenöt másodpercen keresztül az a bejátszás, hogy milyen jó ez a tejcsokiba burkolódzó pisztáciakrémes tahinises – pirított török cérnametéltes – arab édesség-csoda. 2024. december 19. 15:49
people-8274238_1280
people-8274238_1280
people-8274238_1280
Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” De igen, a fiatalokból természetesen kérünk, és akkor most áttérek egyes szám első személyre, mert más nevében nem beszélhetek, de bizonyára nemcsak én tapasztalom, hogy a „mai idősek” – persze nem mindenki, de akkor maradok én is az általánosításnál – folyamatosan lenézik a fiatalabbakat. Teszik ezt úgy, hogy valószínűleg a maguk módján ők pont ugyanolyanok voltak fiatalon, mint a mostaniak. 2024. december 1. 21:12
1O4A5564
1O4A5564
1O4A5564
Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.