Az egyetem életében ünnepszámba menő verseny célja, hogy
a hallgatók tesztkörülmények között, de éles szituációban is bizonyíthassák, elég rátermettek ahhoz, hogy a munkaerőpiacra lépjenek és ott megállják a helyüket.
– Egy olyan win-win-win helyzetet akarunk teremteni, ahol az egyetem, a hallgatók és a leendő munkaadók együttesen tesznek azért, hogy felkészült, talpraesett és mindennapi helyzetben is bizonyított munkaerő kerüljön ki a piacra – mondta el Csizmadia Tibor, a Tímár László Alapítvány kuratóriumának elnöke az esemény hétfői sajtótájékoztatóján. Meglátása szerint ebben a versenynek sokkal nagyobb hozadéka van, mint a tantermi oktatásnak, hiszen az osztályzatok valójában nem egyenlők azzal, hogy a hallgató miként fogja megállni a helyét az életben. Az éles szituációban felmutatott tudás és a megszülető és adott esetben a résztvevő cégek életében alkalmazott megoldások viszont jóval árulkodóbbak.
A Pannon Egyetem egykori oktatójának emlékére létrehozott versenyen idén összesen 16 csapat versengett, közülük 12 a Pannon Egyetemet képviselte, míg a 4 meghívott csapat a Pécsi Tudományegyetemről, a Budapesti Műszaki Egyetemről, a Miskolci Egyetemről és a komáromi Selye János Egyetemről érkezett – tájékoztatott Szentes Balázs főszervező.
A hallgatóknak idén először nem egy for-profit, hanem egy non-profit cég problémájára kellett megoldást találniuk, amire összesen 24 órájuk állt rendelkezésre. Az esettanulmányt a Hungarian Business Leaders Forum szolgáltatta, amelyet 25 évvel ezelőtt Károly herceg alapított. Az alapítvány 10 éve működteti a ROMASTER Programot, amely a tehetséges roma fiataloknak nyújt kiugrási lehetőséget: jelenleg 50 diákot segítenek 22 támogató vállalat segítségével, idén júniusban pedig várhatóan 23 diplomásuk lesz.
A HBLF ezúttal a versenyen résztvevő hallgatókon keresztül arra a kérdésre kereste a választ,
hogyan lehetne könnyebben elérni és motiválni az Y és Z generációt a mai digitalizált világban, miként tudnák a tehetséges, tanulni vágyó roma fiatalokat rávenni arra, hogy merjenek pályázni hozzájuk, hogy érezzék, ők is képesek érettségit és versenyképes diplomát, nyelvtudást szerezni és egy új, roma értelmiségi réteget létrehozni Magyarországon.
A feladat részeként a csapatoknak elsősorban a stratégai és pénzügyi támogatás kidolgozásában kellett tervekkel előállni azt illetően, hogy az adó 1%-on és a szponzorokon túl milyen egyéb lehetőségekben lehet gondolkodni. Továbbá arra is választ kerestek, ki az ideális dolgozó, és milyen kompetenciák, képességek birtokában kell lennie – mondta el Pataki Eszter, a HBLF ügyvezetője.
A 24 órás verseny során a hallgatók emellett extra feladatokat is megoldanak, folyamatosan ötletekkel bombázzák őket a szervezők, így például egy sajtóközleményt is kellett írniuk – tette hozzá Gasparetz András szervező.
Bár az eredményekről még nem született döntés, az eddigi visszajelzések alapján rendkívül inspiráló környezetet teremtett a verseny, a fiatalok pedig meglehetősen nyitottan álltak hozzá az esethez és összességében a társadalmi felelősségvállalás kérdéséhez is. Több ötlet is született, amelyet valószínűleg beépítenek majd az alapítvány munkatársai működésükbe, a résztvevőn szponzor cégek pedig ismét láthatták, hogy érdemes ilyen új platformokon is keresni a munkaerőt.