Az FIA engedett korábbi tervéből, és a 30 millió fontos keretet, nagylelkűen plusz 10 millióval megcsapta, miután az elnök, Max Mosley a múlt héten egyeztetett a forma-1-es csapatokkal, akik állítólag először 60-70 milliót tartottak elfogadhatónak.
A szövetség megerősítette, hogy a költségvetés a január 1. és december 31. közötti időszakra vonatkozik, és a 40 milliós keretbe minden költés beletartozik, néhány kivétellel, melyek között a motorköltségek is szerepelnek, de csak a 2010-es idényre.
A további kivételek között a marketing és vendéglátási költségek, a versenyzők fizetése, illetve az FIA által kiszabott pénzbírságok, és büntetések kaptak helyet, valamint azok a költségek, amiknek bizonyíthatóan nincs közvetlen hatása a pályán mutatott teljesítményre.
Bár a csapatok nem rajongtak az ötletért, ugyanis olyan szabályokat szerettek volna, amik mindenkire ugyanúgy vonatkoznak, az FIA ragaszkodott azon elképzeléséhez, miszerint opcionálisan vezeti be a költségvetési sapkát a Forma-1-ben.
Azokra a csapatokra, amelyek tartják magukat a szigorú költségvetési kerethez, jóval enyhébb szabályok vonatkoznak majd, hogy fel tudják venni a versenyt a több pénzt költő alakulatokkal.
A csökkentett büdzséből gazdálkodó alakulatok állítható első-, és hátsó szárnyakat, továbbá aerodinamikailag hatékonyabb fenéklemezt, és egy olyan erőforrást használhatnak, aminek nincs leszabályozva a fordulatszáma.
Ezen felül bármennyit tesztelhetnek a téli szezonban, illetve nem korlátozzák a szélcsatornában használt modellek méreteit, és a levegő áramlási sebességét.
Az irányító testület egy felügyelő bizottságot is felállít, amely különböző módszereivel biztosítja, hogy senki nem költsön a megengedettnél többet.
Az FIA azt is megerősítette, hogy 24-ről 26-ra növeli a nevezhető autók számát a következő idénytől.
Az FIA hivatalos közleményében szintén megerősítette, hogy a Motorsport Világtanács szerdai ülésén döntés született arról, hogy a költségek további csökkentése érdekében, a jövő évtől betiltják a verseny közbeni tankolást a Forma-1-ben.
Ahogy arra számítani is lehetett, a szövetség elfogadtatta korábbi javaslatát, így hivatalossá vált, hogy a jövő évtől nem lesz tankolás a versenyeken, továbbá tiltólistára kerülnek az idei évben még használható gumimelegítők az F1-ben.
"A töltőberendezések szállítási költségeinek megtakarítása, és az energiatakarékosabb erőforrások megjelenése érdekében, 2010-től tilos lesz a tankolás a versenyeken" – állt az FIA hivatalos közleményében.