Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
5°C
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
5°C

Autómennyország a mogyoródi őszben

2017. október 2. 4:29
A hétvégén rendezték meg az első Hungaroring Classic-ot. Még annál is jobb volt, mint amire készültem.

Kifejezetten nem újságíróskodni mentem a hétvégén a Hungaroringre: egy személyes hobbimnak, a veterán versenyautók iránti rajongásomnak szerettem volna rituálisan hódolni. Az, hogy most mégis írok belőle egy cikket, annak tudható be, hogy az elvárásaimat messze felülmúlta a rendezvény, és muszáj megosztanom a gondolataimat azokkal, akik hasonlóan lelkesednek az évtizedekkel ezelőtti versenytechnikáért. Nehogy lemaradjanak a következő alkalomról – ha lesz.

Az első Hungaroring Classicot egy bevált recept alapján szervezték: a Peter Auto már évek óta utaztatja Európában a maga száguldó cirkuszát, amit nagyrészt a '60-astól a '90-es évekig terjedő endurance prototípusok és sportautók, túraautók, valamint Forma-2-es kocsik alkotta kategóriák alkotnak. Olyan klasszikus helyszínekre szoktak ellátogatni, mint Spa-Francorchamps, Silverstone, Monza vagy Le Castellet. És idén először a Hungaroring.

Az egész hétvégés program különlegessége, hogy legalább annyira családi rendezvény volt, mint autóverseny. A nézők óriási szabadságot kaptak: a veszélyes területek (a versenypálya, a rá csatlakozó szervizutak és a boxutca) kivételével gyakorlatilag bárhová bemehettünk. Szabadon mozoghattunk a lelátók között, ha akartuk, a rajtot nézhettük a célegyenesből, a verseny többi részére pedig átvonulhattunk az egyik legjobb helynek számító első kanyarhoz. És ami még jobb: szabad bejárásunk volt a paddockba, a garázsok mögötti területre, ahol a versenyautókat sátrakban tárolták és szerelték a futamok között.

Viszonylag ritkánlát az ember Jaguar E-Type motort ilyen közelrőlViszonylag ritkánlát az ember Jaguar E-Type motort ilyen közelről

De a sátrakban parkoló autókat sem csak távolról, a kordon mögül nézhettük, kordon ugyanis egyáltalán nem volt. Az autókat körbe lehetett járni, oda lehetett hajolni a nyitott motorháztető fölé miközben épp szerelték a vasakat, és amíg a munkát nem zavartad, senki nem szólt rád. Sőt, aki beszél idegen nyelveket (főleg a francia és az angol volt hasznos), annak a szerelők és tulajdonosok szívesen válaszoltak is a kérdésekre.

A szemünk előtt szerelték az autócsodákatA szemünk előtt szerelték az autócsodákat

Ha egyetlen futam sem lett volna, a paddockban kiállított (és esetenként egészen apró alkatrészekre szétszerelt) autók már önmagukban egész napos elfoglaltságot biztosítottak volna – de persze voltak versenyek is, ahol – bár természetesen mindenki óvatosan bánt a muzeális értékű darabokkal –, egyáltalán nem úrvezetős tempóban hajtottak a résztvevők. Sőt, mivel endurance prototípust még nem láttam élőben, így a Formula-1-es autókhoz mérhető sebesség és gyorsulás (beleértve a negatív gyorsulást is), és a kategóriára jellemző szűk, zárt pilótafülke látványa egyszerre klausztrofobikus és lenyűgöző élmény volt.

Néha egészen apró darabokra kapták szét a vasakatNéha egészen apró darabokra kapták szét a vasakat

De persze ha már egész hétvégére vendégül látjuk a népet, illik biztosítani az étkezést is (hozzáteszem: simán beengedtek az otthonról hozott üdítővel és kajával). A helyszínre kivonult az Utcazene Fesztiválról már ismerős Food Truck Show, akik a szokásos áraikon kínálták a jobbnál jobb kézből ehető kajákat – tehát nem kellett a Magyar Nagydíjra jellemző árakkal szembesülnünk.

Mindent körbe lehetett járni, bárhova oda lehetett hajolniMindent körbe lehetett járni, bárhova oda lehetett hajolni

A Hungaroring Classic tehát óriási élményt nyújtott az autórajongóknak, és azt tegyük hozzá, hogy mindezt – más autósport-rendezvényekhez mérten – kifejezetten olcsón: nemcsak a napijegy volt jóval tízezer forint alatt, de az egész hétvégés bérlet is. És ahogy említettem, ezért a pénzért bármelyik lelátóra és a paddockba is bemehettünk.

Szóval, ha a Hungaroring megveti a lábát a Peter Auto versenynaptárában, és jövőre ismét visszatér a pályára a mezőny, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény.

Schöngrundtner Tamás
további cikkek
Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Hétvezér Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18 Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Hétvezér Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Biztos rengeteg előnye van annak, amikor telefonos reklamáció során nem élő ember, hanem egy gép végzi el a kevéssé kellemes munkát, hiszen őszintén, ki ér rá naphosszat panaszokat hallgatni, ha nem egy gép. De vajon hogyan lehet kiállni a véleményünkért, amikor nem is érti, amit mondok? Útmutató (a negatív példa is példa) ahhoz, hogyan őrizzük meg a hidegvérünket egy ilyen esetben. 2024. november 3. 17:55 Minek nevezzelek? Hétvezér Minek nevezzelek? A köztereknek van egy hivatalos neve, de néha a köznyelv felülírja ezeket és általában az utóbbi nyer. Veszprém egyik lépcsőjénél pár év múlva kiderül, hogy valóban törvényszerű-e mindez. 2024. október 20. 23:06 Megfelelések a világ felé; te melyik pontban ismersz magadra? Hétvezér Megfelelések a világ felé; te melyik pontban ismersz magadra? Bizonyára mindannyian hordozunk magunkban megfeleléseket, nem csak önmagunk, nem csak a szüleink és közeli hozzátartozóink, szeretteink felé, hanem megfoghatatlan, körbe határolhatatlan dolgok felé is, mint a világ. A sejtjeinkig berögzült megfelelésekre történő ráismerés igazi felszabadultságot hozhat, de ezen túl nem árt elengedni is azokat... Akinek nem inge, persze ne vegye magára. 2024. október 7. 21:36

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.