Mike Maddock, a Forbes.com külsős szerzőjének legsikeresebb barátai minden nap elkészítenek két listát. Lássuk, mit rejtenek ezek az emlékeztetők!
Az egyik lista segítségével kitisztulhatnak előttünk a mindennapi feladatok. Esténként érdemes felírni magunknak, hogy mi lesz a teendő másnap. Mindezeket próbáljuk meg fontossági sorrendbe állítani, így a lényeges dolgok sosem fognak elmaradni.
A másik lista gondolatban játszódjon le: alvás előtt mindig gondoljuk végig, hogyan kellene megoldanunk, kezelnünk problémáinkat, majd aludjunk rá egyet. Ébredéskor, miután a tudatalattink már eleget dolgozott, könnyebben megválaszolhatjuk kérdéseinket. Főleg a reggeli zuhanyzás adhat ihletet a problémamegoldásra, hiszen amellett, hogy jobb esetben kipihentek vagyunk, a monoton, megszokott tevékenység felszabadítja agyunkat, így kreatívabb gondolatok támadhatnak bennünk.
Először tehát listázzunk, majd kezdjünk el ténylegesen dolgozni! Hogyan végezzük munkánkat, hogy minél sikeresebb eredményt érjünk el?
Rachel Ritlop 6 tippjét követve kevesebb idő alatt, de ugyanakkor hatékonyabban dolgozhatunk:
Mérjük az időnket!
Nem elég, hogy listát írunk, a teendőkhöz határidőket is szükséges szabni. Ezáltal később már könnyebben felmérhetjük, hogy mennyi idő alatt tudjuk a különböző feladatokat teljesíteni.
Jelöljünk ki célokat!
Mielőtt bármihez hozzáfogunk, fogalmazzuk meg magunknak a célt: mi lesz az eredménye, ha elkészülünk a munkával? Emellett értsük meg a szándékot: miért dolgozunk vele? Kellő motiváció gyűjtése után pedig tisztázzuk a munkaköröket is: ki mivel veszi ki a részét a projektből?
Rendszerezzük az időnket!
Érdemes a munkánkat naptárban vezetni: beosztani a napokat, heteket, hónapokat, így könnyebben tudunk előre tervezni; akár a munka és a magánélet között is megtalálhatjuk az egyensúlyt.
Készítsünk új e-mailezési stratégiát!
Az értesítések miatt is dolgozunk manapság túl sokat, hiszen amikor kapunk egy üzenetet, rögtön azzal a munkával kezdünk el foglalkozni, és félbehagyjuk a másikat. Csináljunk az e-maileknek napi vagy heti címkéket, könyvtárakat, rakjuk be oda őket, és csak az előre kijelölt időben kezdjünk el velük dolgozni!
Ne kezdjünk semmit nulláról!
Időpocsékolás mindig mindent a nulláról kezdeni, nem kell mindig kereket feltalálni. Mielőtt nekiállunk egy munkának, keressünk fel valakit, aki már jártas az adott témában, és tud nekünk segíteni!
Jegyzeteljünk!
Sokszor zavarnak meg minket munka közben, és előfordulhat, hogy amikor visszazökkennénk, már nem is tudjuk, hogy hol tartottunk – írjuk fel részletesen, így később akadálytalanul folytatódhat gondolatmenetünk!
Ezek a tippek általánosságban hasznosak lehetnek. Nem szabad viszont elfeledkeznünk arról, hogy minden egyéniség másképpen dolgozik, mindenkinek más tipp segíthet jobban céljai elérésében. Próbáljátok ki, hogy melyik válik be számotokra!