2019. október 24. // Salamon névnap

Egy vasgolyó szűntetheti meg a hátfájásomat?

2018. október 22. 12:00
Feltetted már magadnak a kérdést mi lehet az egészségednél fontosabb? Mennyit ér meg számodra, hogy közel 5 évvel tovább élj? Heti 1-2 óra időráfordítást biztosan, ugye?

Kutatások kimutatták, hogy elég ha egy héten 2-3 alkalommal 30-45 percet foglalkozunk a testünk karbantartásával ahhoz, hogy ennyivel kitoljuk a várható élettartamunkat!

Az egészséges élettartam a nőknél mintegy 20, a férfiaknál pedig körülbelül 14 évvel rövidebb a várható élettartamnál… Magyarországon a rendszeresen testmozgást végzők aránya mindössze 8-9%. Te beletartozol?

Hallottál már arról, hogy abban leszel jó amit sokszor gyakorolsz?

Ezt a SAID (Specifikus Adaptáció a Beérkező Igénybevételhez) alapelv foglalja össze, egyszerűbben megfogalmazva azt jelenti, hogy a test mindig abban próbál javulni, amit éppen csinálsz, és ez az adaptáció folyamatos, állandó, és akkor is megtörténik amikor nem akarod!

Ha napi 8-10 órát ülsz, adaptáció történik! Nem feltétlenül olyan adaptáció amelyet szeretnél, de megtörténik… Ha az ülést gyakorlod napi 8 órán át, találd ki miben leszel jó? Nos igen –> az ülésben.

A lágyszövetek letapadnak, egyre rugalmatlanabbá válnak, az ízületek “berozsdásodnak”, bizonyos izmok megrövidülnek, mások megnyúlnak. Így az adott testhelyzet stabil lesz, viszont beszűkül a mozgástartomány, és egy új deformált testhelyzet lesz az alapértelmezett.

Bizonyos felmérések szerint naponta körülbelül 9,3 órát ülünk, vagyis 1,6 órával többet töltünk ilyen pozícióban, mint alvással.

Az ülő életmódnak köszönhetően rossz testtartás alakul ki: a vállak előreesnek, a gerinc fiziológiás görbületeinek egyensúlya megbomlik. A derékfájás a fejlett ipari országokban, de hazánkban is a keresőképtelenség második leggyakoribb oka.

Egyre gyakrabban fáj a hátad a hétköznapi tevékenységek során? Ha Te nem teszel ellene, akkor állandósul, romlik ez az állapot! Fogd fel az edzést úgy mint egy bankbetétet, vagy megtakarítást! Amit ott felhalmozol, azt tudod majd elkölteni idős korodban.
A mai világ a mostról, az azonnalról szól.

A kettlebell edzés hatékonyságát hamar megismered, ha kipróbálod!

Ugye Te is jobb közérzetre, több erőre és könnyebb mozgásra vágysz? Szerencsére tudok egy megoldást: csatlakozz egy kettlebell edzésbe, és tegyél egy próbát!

Felteheted most a kérdést: Miért pont a KETTLEBELL fog rajtam segíteni?

Az SFG - Strongfirst rendszer amit oktatok, úgy lett megalkotva, hogy a tanulás folyamata során fokozatosan növeljük az edzések intenzitását, így mindig felkészít a következő lépcsőfokra. Az is tökéletesen el tudja sajátítani a módszert, aki az átlagnál alacsonyabb állóképességgel kezdi el. Emiatt sem kell aggódnod, a terhelést is fokozatosan növeljük.

Az oktatott rendszer, ami megkülönböztet más hobby kettlebell oktatóktól, abszolút kiemelve kezeli az egészséget, és a biztonságot, valamint a betegségek, sérülések kialakulásának megelőzését, amennyiben pedig már kialakult (pl.: gerinc vagy hátfájdalmak) akkor azok rehabilitációját.

Különös tekintettel van a rendszer az ízületekre, amiket minden más súlyzós edzés nagyon megterhel. A gerinc környéki mély hátizmokat ez a fajta mozgás hihetetlenül megerősíti, amit az ülő életmód „elsorvaszt”, így a tartásod javítja, testtudatod és komfortérzeted növeli a hétköznapokban.

Nőként sem érdemes fejvesztve menekülni ezen súlyok elől: a kettlebell kiváló eszköz a fogyásra vágyóknak, alakformálást biztosító hatását már számtalanszor igazolták.
Éppen ezért egyre több nő ebben a sportban találja meg a saját útját.

Sok ember szívesebben jár csoportos órákra, inspirálóan hat rájuk ha látják, hogy a teremben nemcsak ők izzadnak, és a közösen végzett edzés is élvezetesebb, motiválóbb a jó hangulatú edzéseken. Mivel a csoport létszáma korlátozott, ezért mindenki megkapja a szükséges edzői figyelmet!

Mit ígérek?

A célom az, hogy mérhetően fittebb legyél, érezd is magad fittebben és nézz is ki fittebben!!

Ha fontos számodra az, hogy jól érezd magad a bőrödben, hosszú távon is megőrizd az egészségedet, esetleg az aktuális sportodhoz keresel kiegészítő edzést a dinamikusabb mozgásért, és jobb terheléstűrésért, általános erőnléted megalapozásáért, akkor itt a helyed!

vehir.hu

További cikkek

Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?
Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?
Lassan január végéhez érünk, eltelt egy hónap az évből... Vajon kitartanak még a fogadalmak??
Hogyan éljük túl a karácsonyt?
Hogyan éljük túl a karácsonyt?
Nem túlzás kijelenteni, hogy Magyarországon a karácsony és a szilveszter az év étkezési csúcspontját is jelenti. Halászlé, töltött káposzta, bejgli, zserbó... Az biztos, hogy sokan vannak, akik túl sokat esznek ilyenkor, nem tudják megállni, hogy ne kóstoljanak bele mindenbe. Hogyan érdemes okosan, egészségesebben étkezni az ünnepek alatt?
Az 5 legjobb egészségtudatos ajándék
Az 5 legjobb egészségtudatos ajándék
Mit vegyünk karácsonyra? Sokszor felmerül ez a kérdés mindenkiben manapság. Milyen ajándéknak örülnének szeretteink? Mi lenne az ami hasznos, és nem kerül a fiók/szekrény mélyére 1-2 hét után? Milyen eszköz javíthat a közérzetünkön, és fizikai állapotunkon? Összeszedtem néhány hasznos tippet, amivel hosszú távon is megőrizhető az egészség.
Kell-e nekünk az izomláz?
Kell-e nekünk az izomláz?
Szerinted is kell az izomláz a hatékony edzéshez? Az, hogy mi okozza az izomlázat, és van-e az izomláz és az edzés hatékonysága között kapcsolat, tanulmányok bizonyítják, és cáfolják. Mindegyikre találhatunk kutatást.
Fogadalmakkal nem kell szilveszterig várni
Fogadalmakkal nem kell szilveszterig várni
Közeledik 2018-as év vége. Mindenhol elkezdődtek a karácsonyi vásárok, Black Friday, stb. Állítólag az edzőtermeknek kifejezetten jól megy januárban. Annak, hogy ebben az időszakban az átlagosnál több vendéggel számolhatnak, alapvetően három oka van.
2019. október 24. // Salamon névnap