2019. október 24. // Salamon névnap

SMR HENGER - A MÁGIKUS ESZKÖZ

2018. november 5. 12:00
A szivacshengerezés avagy self-myofascial release (SMR) sokáig egy misztikus technika volt, amit fizikoterapeuták, gyógytornászok és a profi sportolók használtak(külföldön), de mára már bekerült a köztudatba és egyre több teremben használják.

Az SMR egy érdekes elnevezése az önmasszázsnak, amellyel az izompólyát, illetve az úgynevezett trigger-pontokat tudjuk megdolgozni.

A helytelen edzési szokások, a stressz által kialakult izomfeszültség, kevés mozgás, különböző sérülések, vagy dehidratáció azt okozhatják, hogy a kötőszöveteken olyan szövet alakul ki, mely gátolja az izmok megfelelő funkciójának teljesítését. Az egészséges fasciális szövetek mozgással és hidratációval őrizhetők meg.

Sérülés, ismétlödő mozgás vagy akár a hosszan tartó inaktivítás okozhatja a trigger pontok kialakulását az izomzatban, mely beszűkítheti az izmok mozgását.
Ennek a problémának a kezelésére a professzionális masszázs a megoldás.
Ezt csak kevés ember engedheti meg magának annyiszor, ahányszor csak szüksége lenne rá.
Az SMR henger biztosítja számodra a kényelmes. és gazdaságos kezelési lehetőséget akár otthon is.

A gyakorlatok alatt lazítsd el az izmaidat és a hengert nagyon lassan és határozottan gördíts végig.
Ez a legjobb módja, hogy megtaláld a trigger pontokat a testeden. Ahogy gördíted figyelj azokra a területekre, ahol szokatlanul érzékeny. Néhány másodpercig időzz ezeken a pontokon, hogy a habhenger dudorai mélyebben süllyedjenek az izomba. Az izom fokozatosan lazulni, a fájdalom pedig múlni fog.
A legjobb eredmény érdekében, csináld következetesen és fókuszálj arra, hogy számodra a legnagyobb ellazulást eredményezze.

A csomók miatt az izom nem elég rugalmas, ezért a funkcióját nem tudja ellátni rendesen.
Ezért is fontos ezeknek az izomgörcsöknek a megszűntetése.
Képzelj el egy csomót egy kötélen. Ha meghúzod a két végét, a csomó csak jobban becsomózódik.
Ilyen az izom is, de a hengerezéssel a csomót már akár a bemelegítéskor megszűntetheted!

A trigger pontok felszabadítása nem olyan nehéz, megfelelő technikai instrukciók után minden sportoló képes lesz az önmasszázsra. Hogy miért fontos ez?
Mert a felszabaduló letapadások helyreállítják a mozgásmintát, regeneráló hatásúak és nem utolsó sorban növelik a teljesítményt!

Ha irodában dolgozol, akkor minden este görgesd végig a hátadon, hogy segítsen visszaállítani az okozott sérüléseket, ami az egész napos ülésből származnak. Ha futó vagy akkor minden edzés után végezz gyakorlatokat a farizmokon, combon és a vádlin a gyorsabb regeneráció érdekében.
Az izmok könnyebben regenerálódnak, fejlődnek, valamint terhelési szintjük nagymértékben megnövekszik.
A sérülésveszély csökken, mivel az izmot körülvevő hártya, az izompólya ellazul, így az izom visszanyeri eredeti tónusát. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ennél fogva lebonthatóvá válnak.

Az SMR technikáknál az eszközön a saját testsúlyunkat alkalmazzuk. Helyezzük a hengerre a megfelelő testrészt vagy végtagot, és nagyon lassan (másodpercenként 2-3 centit haladva) gurítsuk a hengeren végig, apró szakaszokban haladva.
Amikor eljutottunk egy fájó ponthoz, helyezzük pontosan rá a hengert és tartsuk nyomás alatt 20-30 másodpercig, Nem számít mennyi időt töltesz egy gyakorlattal.
Nem kell számolni.
A cél egyszerűen az, hogy növeljük minden izom hajlékonyságát.
Néhány gyakorlat első alkalommal meglepően fájdalmas lesz, de ez csak arra utal, hogy hasznára van a testednek. Néhány héten belül az izomszövetek javulni fognak és ezek a gyakorlatok sokkal élvezetesebbek lesznek.

A foam rollert nem szabad az ízületeken használni. Csak olyan helyeken kellene tornázni, ahol izom található.
A foam rollernek ugyanis nincs semmilyen hatása az ízületekre és csak felesleges nyomás alakul ki olyan részeken, melyek edzés közben a leginkább le vannak terhelve.

Nincs rossz vagy jó időben végzett gyakorlat.
Sok sportoló használja a habhengert testük ellazítása érdekében közvetlen az edzés ill. verseny előtt.
Mások otthon tartják, és tv nézés közben végzik a gyakorlatokat.
Én szeretem edzés előtt, és TV nézés alatt használni.

Te használod már?

vehir.hu

További cikkek

Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?
Meddig tartanak ki az újévi fogadalmak?
Lassan január végéhez érünk, eltelt egy hónap az évből... Vajon kitartanak még a fogadalmak??
Hogyan éljük túl a karácsonyt?
Hogyan éljük túl a karácsonyt?
Nem túlzás kijelenteni, hogy Magyarországon a karácsony és a szilveszter az év étkezési csúcspontját is jelenti. Halászlé, töltött káposzta, bejgli, zserbó... Az biztos, hogy sokan vannak, akik túl sokat esznek ilyenkor, nem tudják megállni, hogy ne kóstoljanak bele mindenbe. Hogyan érdemes okosan, egészségesebben étkezni az ünnepek alatt?
Az 5 legjobb egészségtudatos ajándék
Az 5 legjobb egészségtudatos ajándék
Mit vegyünk karácsonyra? Sokszor felmerül ez a kérdés mindenkiben manapság. Milyen ajándéknak örülnének szeretteink? Mi lenne az ami hasznos, és nem kerül a fiók/szekrény mélyére 1-2 hét után? Milyen eszköz javíthat a közérzetünkön, és fizikai állapotunkon? Összeszedtem néhány hasznos tippet, amivel hosszú távon is megőrizhető az egészség.
Kell-e nekünk az izomláz?
Kell-e nekünk az izomláz?
Szerinted is kell az izomláz a hatékony edzéshez? Az, hogy mi okozza az izomlázat, és van-e az izomláz és az edzés hatékonysága között kapcsolat, tanulmányok bizonyítják, és cáfolják. Mindegyikre találhatunk kutatást.
Fogadalmakkal nem kell szilveszterig várni
Fogadalmakkal nem kell szilveszterig várni
Közeledik 2018-as év vége. Mindenhol elkezdődtek a karácsonyi vásárok, Black Friday, stb. Állítólag az edzőtermeknek kifejezetten jól megy januárban. Annak, hogy ebben az időszakban az átlagosnál több vendéggel számolhatnak, alapvetően három oka van.
2019. október 24. // Salamon névnap