2022. június 27.
//
László névnap

Nyílt napon tájékozódhatnak a diákok

2019. január 23. 5:00
Az induló szakokról, a duális képzésről és az európai és hazai forrásokból megvalósuló fejlesztésekről is információt kapnak a diákok szerdán, a Pannon Egyetem nyílt napján.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Európai Uniós fejlesztésekért felelős államtitkársága a felsőoktatási intézmények nyílt napjaihoz kapcsolódva országos road showt indított, amelynek fő célja a Széchenyi 2020 program keretében támogatott oktatási forma, a duális képzés népszerűsítése és az uniós, hazai forrásból megvalósuló fejlesztések bemutatása, amelyek az egyetemen elsajátítható ismeretek megszerzéséhez járulnak hozzá.

- A Pannon Egyetem erős intézmény, amelyben a pályázatok, projektek nagyon fontos szerepet játszanak: a pályázatok adják meg a lehetőséget arra, hogy olyan kutatásfejlesztései tevékenységet végezzünk, olyan infrastruktúrát alakítsunk ki, amely a gyakorlati képzést maximálisan támogatja - fogalmazott Dr. Gelencsér András a Pannon Egyetem rektora.

László András, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszteri biztosa kiemelte a nyílt napok fontosságát: a fiataloknak egy olyan döntést kell meghozniuk, amely akár az egész életüket meghatározza, egy nyílt nap segít a döntés meghozatalában. Elmondta, hogy a road show keretében saját standdal vesznek részt a Pannon Egyetem nyílt napján, ahol céljuk, hogy tájékoztatva a diákokat az adott egyetemen zajló fejlesztésekről, átfogóbb képet adjanak a döntéshozáshoz.

Dr. Vonderviszt Ferenc, a Pannon Egyetem Általános és Tudományos rektorhelyettese ismertette az egyetemen zajló fejlesztéseket: az egyetemen összeségében száz futó pályázat, projekt van, ezeknek az értéke összesen 18,8 milliárd forint. A rektorhelyettes három projektet emelt ki, amelyeket részletesebben mutatott be: az Épületek korszerű hőtárolása környezetbarát fázisváltó anyagok alkalmazásával építő- és szigetelő elemekben, a Duális képzés fejlesztése a Pannon Egyetemen pályázatokat és az Elektronmikroszkópos labor létrehozására vonatkozó projektet.

Az egyre népszerüsödő duális képzéssel kapcsolatban a Pannon Egyetem kiemelkedően teljesít: jelenleg 178 diák tanul az említett munkaformában. A gyakorlatorientáltabb oktatás a programban résztvevő vállalatoknak, cégeknek, illetve az egyetemnek is jó: olyan szakembereket képzünk, akik úgy kerülnek ki az egyetemről, hogy vannak tapasztalataik a cég működésében és a használt technológiákban is - mondta a rektorhelyettes.

A Pannon Egyetem duális képzés tekintetében jelenleg 128 céggel tartja a kapcsolatot, közülük 56-nál van aktív hallgató. Partnereik körében megtalálható kis-közép-nagy vállalatok mellett multinacionális cégek is. 2015 szeptember óta 252 hallgató csatlakozott a duális képzéshez, a lemorzsolódás miatt jelenleg 178 duális képzéses diákjuk van. A képzés indulása óta egy mester szakos hallgató szerzett duális diplomát, a 2018/19 tanév első félévében újabb 10 duális diplomaát adtak át.

Az elektronmikroszkópos laboratórium létrehozására vonatkozó pályázat célja egy olyan laboratórium létrehozása, amely a változatos elektronmikroszkópos technikák csaknem teljes spektrumában világszínvonalú szolgáltatást nyújt. A projekt két, különböző jellegű mérésekre alkalmas nagyműszer, egy pásztázó és egy transzmissziós elektronmikroszkóp beszerzését tartalmazta.

A laboratórium az egyetem öt kara közül három képzését és kutatómunkáját támogatja: a Mérnöki, a Műszaki Informatikai és a Georgikon Kar oktatói, kutatói, doktoranduszai és hallgatói számára jelent minőségi változást az új kutatási infrastruktúra. A természet- és élettudományok területén dolgozó kutatók számára nemzetközi jelentőségű tudományos eredmények elérését és ezek publikálását segíti, valamint a nemzetközi kutatási pályázatokban való sikeres részvétel esélyét növeli.

Elektronmikroszkópos laboratóriumot adtak át az egyetemen - vehir.hu

A mintegy 924 millió forintos támogatással megvalósult világszínvonalú laboratórium nemcsak a Pannon Egyetem kutatásait és oktatását emeli új szintre, de az ipari szereplők számára is új távlatokat nyit meg, s akár a bűnüldözésben is segítséget jelenthet.

Sulyok Georgina
Domján Attila

További cikkek

Ahogy a diákok látják a várost
Ahogy a diákok látják a várost
Veszprém arca ezerféle, de hogyan látják a középiskolások? Ennek felderítésére vállalkozott a VEB2023 ZRt. által támogatott STAMP-kulturális korlenyomat gyerekszemmel nevű komplex pályázati program, amelyet a DEMO Egyesület hívott életre több másik szervezettel együtt méghozzá helyi iskolák bevonásával. A program VeszprémParticipi néven futó projektjének résztvevőivel beszélgettünk.
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Az NKFIH és az Express Innovation Agency által támogatott Hungarian Startup University Program (HSUP) 2022 júniusában zárul. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar speciális ösztöndíjas hallgatói csapatai számára a program zárásaként 2022. június 20-án Pitch Day-t szervezett, ahol a csapatok az előző félévben továbbjutó ötleteik megvalósítását mutatták be a szakmai zsűri előtt.
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Az egész diákságot megmozgató és megszólító tematikus nappal zárta az évet a veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola. A keddi programok között több témában tartottak interaktív prevenciós foglalkozásokat, előadásokat helyi és környékbeli előadók bevonásával. A teljes napot pedig a mandala, mint motívum kísérte végig, ráadásul nem is hétköznapi formájában.
Pedagógusokat díjaztak
Pedagógusokat díjaztak
Glatzné Gyömörei Irén, Halmayné Badacsonyi Márta, Major Ildikó és Sarkadi Gabriella vehették át az önkormányzati díjat pedagógusnap alkalmából.
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
Péntek délután Herenden adták át a „Pedagógusok a kistelepülésekért” és a „Lámpás-díjakat”. Az elismerésekkel azokat az óvónőket és tanítókat, tanárokat díjazták, akik valamely környező faluban végzik pedagógus hivatásukat, illetve kiemelkedő és példaértékű munkát végeznek.Mint a köszöntőkben elhangzott, nem csak oktatói-nevelői, hanem ilyen formán közéleti felelősségük is van.