Az alkalmazás célja, hogy a fogyasztók a telefonjukon keresztül is tájékozódni tudjanak arról, hogy az élelmiszerek etikus és zöld forrásból származnak-e. A termék QR kódjának a segítségével pedig könnyedén ellenőrizhetik a fogyasztók, hogy az általuk választott termék milyen forrásból származik.
A fogyasztók és a viszonteladók világszerte egyre több információt igényelnek a termékekről, azok feldolgozásáról és szállításáról, hogy tisztában legyek vele, hogy a teljes folyamat zöld és etikus-e. Erre már éttermek és egyes élelmiszerüzletek is léptek, azzal akarnak piaci előnyre szert tenni, hogy fenntartható termékeket árulnak, amelyek nem erdőirtások vagy rabszolgamunka következtében jöttek létre.
„Könnyűszerrel el tudnak bújni az áttekinthetetlen ellátási rendszerben azok, akiknek termékei fenntarthatatlan módon készülnek. A környezetbarát módon, fenntarthatóan és etikusan termelőknek viszont nehéz magukra felhívniuk a közönség figyelmét” – magyarázta Paul Hunyor, a BCG Digital Ventures ázsiai régiójának illetékese.
Az OpenSC új applikációjának az ötlete még 2017-ben fogant, amikor WWF elindította a tonhalhalászatot követő alkalmazást a Csendes-óceánon. Az új platform először a halak és a húsok eredetére koncentrál majd. A következő két évben pedig olyan termékekre is kiterjed, mint a pálmaolaj.
A digitális eszköz környezetvédelmi, társadalmi, emberi jogi szempontokat vesz figyelembe, és a működtetők reményei szerint fenntarthatósággal foglalkozó testületek, rendszerek, vállalatok és nagy termelők is csatlakoznak majd. Az ausztrál halászati vállalat, az Austral Fisheries még idén teljes flottájánál alkalmazni kezdi az OpenSC platformot.
A vásárlók a platformon keresztül megtudhatják, hogy egy halat mikor és hol fogtak, a helyszín fenntartható halászati területen volt-e, és milyen körülmények közé került az ellátórendszerben.
Az ötletgazdák remélik, hogy a jövőben, a fenntarthatósággal foglalkozó termelők és vállalatok is csatlakoznak majd az OpenSC platformhoz.