A molinó napjaink egyik legkedveltebb reklámeszköze: látványos, időjárásálló megjelenési formát biztosít rendezvényeknek, cégeknek, különböző vállalkozásoknak. A leselejtezés előtt álló, már nem használt reklámok kezelése azonban gyakran problémát jelent: a raktárok polcain tárolt molinók, megtépázott, kidobásra váró, jobb időket megélt plakátok jövője eddig nem ígért túl sok jót.
Körülbelül két héttel ezelőtt találkoztam az egyik közösségi oldalon a hírrel, hogy a VeszprémFest molinói nem porosodnak többé, hanem hátizsákokat készítenek a színes PVC ponyvákból.
A Reborn kreatív csapata nevéhez méltóan, az újrahasznosítás jegyében új életet ad a kidobásra ítélt anyagoknak: egyedi, színes táskák és használati tárgyak kerülnek ki műhelyükből.
Az újrahasznosítás ötlete első pillantásra is megnyerő, ám a képes, feliratos anyagokból készülő hátizsákok esztétikuma kapcsán voltak kétségeim, amik pontosan addig tartottak, amíg megláttam az első VeszprémFestes táskákat.
Az anyagok, a minták, a feliratok a rendezvényhez is méltó minőségben kaptak új szerepet a hátizsákok egyedi dizájn elemeiként.
Ezek után talán egyértelmű, hogy bezúzás, tárolás helyett jobb, környezettudatosabb megoldásnak bizonyulhat az anyagok újrahasznosítása.