Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Indul a szezon, egyre több mezőgazdasági gép lesz az utakon

2021. március 11. 9:12 // Forrás: MTI
Indulnak a tavaszi munkálatok a földeken, ezért a közutakon is egyre gyakrabban bukkannak fel mezőgazdasági járművek, gépek - figyelmeztetett az agroinform.hu.

"Mivel a rendőrség nem tart nyilván olyan adatsort, amely külön a mezőgazdasági járművek baleseteire vonatkozik, az Agroinform.hu az olvasói körében végzett felméréssel tárta fel e balesetek főbb jellemzőit" - írta a mezőgazdasági portál.  A honlap kutatása szerint a közutakon ismét nagy számban megjelenő mezőgazdasági gépekkel történő balesetek 67 százalékáért részben vagy teljesen a másik résztvevő fél a felelős, e balesetek 13 százaléka jár súlyosabb sérülésekkel.

A beérkező több száz válasz alapján kiderült, hogy a balesetben részt vevő mezőgazdasági jármű legtöbbször - az esetek 73 százalékában - traktor volt (a traktorok négyötöde valamilyen kapcsolt munkagéppel közlekedett), 7 százalék mezőgazdasági tehergépkocsi, a többi esetben egyéb mezőgazdasági munkagép volt részese az eseménynek. 

Photo by Rahma Balci on UnsplashPhoto by Rahma Balci on Unsplash

A balesetek az év minden hónapjában előfordultak, de nem meglepő módon számuk leginkább márciusban, a július-augusztusi időszakban és októberben emelkedett az átlagos havi érték fölé. A mezőgazdasági járművekkel történt közúti balesetek szerencsére az esetek 64 százalékában nem jártak személyi sérüléssel, és 23 százalékuk is csak könnyű sérüléssel járt. Súlyos, maradandó sérüléssel 10 százalékuk végződött, további 3 százalékuk esetében a sérülések halálhoz vezettek.

A balesetek 33 százalékában a mezőgazdasági járművet vezető, míg 54 százalékában a másik résztvevő jármű sofőrjének felelősségét állapították meg. 13 százalékban ez a felelősség megoszlott a felek között. 
A felmérés adatai szerint a balesetek 37 százalékának oka a nem megfelelően megválasztott sebesség volt, további 28 százalékuk a jellemzően lassan közlekedő mezőgazdasági járművek előzése során következett be. A válaszok 13 százaléka a mezőgazdasági jármű műszaki hiányosságát, 7 százaléka a nem megfelelő kivilágítást, 6 százaléka pedig az ittas, bódult állapotban történt vezetést teszi a baleset fő okává - áll a közleményben.

vehir.hu
további cikkek
A szárazság miatt idén három héttel korábban kezdődött a szüret a Veszprémi Érseki Pincészet birtokain Veszprémi Érsekség A szárazság miatt idén három héttel korábban kezdődött a szüret a Veszprémi Érseki Pincészet birtokain Idén extrém hőhullámok nehezítették a munkát, de az aszályos időjárás ellenére jó termésre számít Benesch Antal főborász. tegnap 12:13 Huszonöt éve nyújt biztonságot az időseknek a Török Ignác utcai idősek otthona Huszonöt éve nyújt biztonságot az időseknek a Török Ignác utcai idősek otthona Huszonöt éves fennállását ünnepelte pénteken az Egyesített Szociális Intézmény Török Ignác utcai idősek otthona.  2024. szeptember 6. 21:12 Navracsics Tibor: a kohéziós politika meghatározó maradhat Európai Unió Navracsics Tibor: a kohéziós politika meghatározó maradhat Reményeink szerint a decemberi EU-csúcson rögzítik, hogy a kohéziós politika a jövőben is meghatározó lesz az unió versenyképessége és a demográfiai helyzet javításában - mondta Navracsics Tibor a kohéziós politikáért felelős miniszterek pénteki budapesti informális találkozója után. 2024. szeptember 6. 14:52 Az idei volt az északi félteke legmelegebb nyara az EU klímafigyelő szolgálata szerint Az idei volt az északi félteke legmelegebb nyara az EU klímafigyelő szolgálata szerint Az idei nyár volt a legmelegebb az északi féltekén a feljegyzések kezdete óta - jelentette be pénteken az Európai Unió Copernicus klímafigyelő szolgálata, hozzátéve: nagy a valószínűsége, hogy az idei év pedig a valaha mért legmelegebb év lesz. 2024. szeptember 6. 9:38

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.