Hogyan működik az útnyilvántartó program?
A RoadRecord útnyilvántartó programot fejlesztett azoknak a vállalkozásoknak, amelyekben vagy saját tulajdonú gépjárműveket vagy lízingelt céges autókat használnak a céggel kapcsolatos üzleti utak során. A program lényege, hogy segít ezekben az esetekben az adóoptimalizálás szempontjából a cégeknek az útnyilvántartás létrehozásában, amely nélkül ezek a lehetőségek nem lennének igénybe vehetők.
A szoftver felépítését tekintve két fő részből áll. Az egyik fontos elem a mobiltelefonra letölthető applikáció. Ez teszi lehetővé, hogy tetszés szerint akár automatikusan, akár manuálisan rögzítésre kerüljenek a céges és a magánjellegű utazások.
A másik nélkülözhetetlen alkotóeleme a komplett útnyilvántartó programnak a böngészőn keresztül elérhető RoadRecord webes felület, hiszen ezen keresztül valósulhat meg a dokumentum szerkesztése, pontosítása, illetve szükség esetén kiegészítése. Amennyiben mindent rendben találunk, ezután a végleges útnyilvántartás vagy kiküldetési rendelvény kinyomtatható.
Mitől lesz a program NAV-álló?
Mielőtt a végleges anyag nyomtatásra kerülne, a program elvégez egy ellenőrzést, amely során a szoftver 70 különféle logikai ütközést megvizsgál a dokumentumban, így gyakorlatilag kiküszöböl minden olyan hibát, ami gondot jelenthetne egy esetleges NAV-ellenőrzés alkalmával.
További érvek is szólnak az útnyilvántartó program mellett!
Ezzel a szoftverrel, valamint az automatikus rögzítési opciókat kihasználva gyakorlatilag a munka dandárját letehetjük, mégis olyan végeredményt kapunk a végén, amelynek köszönhetően megnyugodhatunk afelől, hogy a legalaposabb vizsgálat sem fog kivetnivalót találni a dokumentumunkban.
A havi 7 percnyi munka igazán nem nagy áldozat, ha cserébe elérhető a 90-100%-os lízingÁFA-visszatérítés, vagy ha a magánautóval a céges utak során keletkezett költségeket a cég ki tudja fizetni béren felüli juttatásként, cégautóadótól mentesen.
Ki mindenki élhet ezekkel a lehetőségekkel?
Magánautó esetén ráadásul akkor is kihasználhatjuk ezt az opciót, ha cégvezetőként, ügyvezetőként vagy éppen munkavállalóként járunk a saját kocsinkkal a céges ügyeket intézni. Sőt, még az autó tulajdonosa is lehet házastárs, egyenesági rokon vagy akár gyermek is, így valóban nagy mozgásteret nyerhetünk ebben a kérdésben.
A távmunkaszerződések korában azzal is érdemes tisztában lenni, hogy ugyan a napi szintű munkahelyre történő bejárás nem tartozik a céges utak közé, de távmunka esetén az eseti utazás a cég telephelyére igen. Használd ki te is az útnyilvántartó programban rejlő potenciált!