A projekt különlegessége, hogy az óvodás gyermekek foglalkozásait a Digitális Témahéten a másodéves nappalis óvodapedagógus hallgatók leendő óvodapedagógusként vezetik. A Ringató Óvoda kilenc óvodapedagógusa (óvodai oldalról), valamint a Digitális Módszertani Intézet két kollégája (felsőoktatási oldalról) segíti, mentorálja a hallgatókat. A Digitális Témahéten eddig ilyen közös projekt még sosem volt.
A Digitális Témahét egyetemi záróalkalma keretében a témahéthez kapcsolódó produktumokat állították ki.
A záróeseményt ünnepélyesen Navracsics Judit, a Humántudományi Kar dékánja nyitotta meg. Rendkívül büszke arra, hogy az óvodával közösen fognak pályázatot benyújtani, ennek az előfeltétele volt, hogy egy teljes hétig együtt dolgozzon a két intézmény. Mindkét félnek hasznos a találkozás, a közös munka, bízik abban, hogy az összefogás hosszútávú lesz.
Hegedűs Barbara alpolgármester is felszólalt: amikor először hallott a Digitális Témahétről, kíváncsi volt, miképp lehet bevonni a legkisebbeket a digitalizáció témájába. Örömmel látta a hiánypótló kezdeményezést, ahol a mögöttes gondolatoktól indulva érthették meg a gyermekek a digitalizáció lényegét, alapját. Hegedűs büszke arra, hogy az intézmények ilyen jól tudnak közösen dolgozni.
Kubinger-Pillmann Judit, a Pannon Egyetem Digitális Módszertani Intézet vezetője beszámolt arról, hogy bár a digitális világ volt a központi téma, mégis analóg eszközök segítségével zajlott a témahét, így dobozok, fóliák, színes papírok segítségével, miközben a fenntarthatóság a fókuszban állt. A hallgatók párban dolgoztak, s minden párnak volt egy óvodapedagógus mentora. Kihasználva a digitális lehetőségeket az online térben is zajlott a hét előkészülete, a reflexiók pedig kikerültek a falra, apró üzenetek formájában. Az intézetvezető bízik abban, hogy nem csak erre az egy hétre korlátozódik a tevékenység, hanem a későbbiekben is beépülhet az óvodákba a tudatos eszközhasználatról szóló módszertan.
Balogh Lívia, a Veszprémi Ringató Körzeti Óvoda vezetője részletesen is beszámolt a digitális hét napjairól, de elsőként megköszönte a Pannon Egyetemnek a nyitottságot, a lehetőséget. Kifejtette, sokat gondolkoztak azon, miként lehet a mesterséges intelligencia témáját közérthetően a kicsikhez vinni. Végül megépítették Robit, a papírrobotot, aki köré egy mesét is szőttek. Napról napra haladtak a történettel, s az építés közben megismerték Robi szerveit, részeit.
A zárórendezvényen oklevelekkel, emléklapokkal jutalmazták a Digitális Témahét minden résztvevőjét, a legkisebbeketől a felnőttekig.