Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Film az élet: híres jeleneteket újraalkotva utazik ez a pár

2024. május 5. 22:24 // Forrás: CNN
Bizonyára mindenkivel megesett már, hogy utazás közben, ikonikus filmes és sorozatos helyszíneken járva egy picit a „fikció része lett”: pózba vágta magát és úgy tett a kamera előtt, mintha az adott filmjelenet hőse lenne. Többségünk esetében ez csak spontán poénkodás, akad azonban, aki egyenesen erre szervezi rá a nyaralását.

Robin Lachhein és Judith Schneider számára például már komoly hobbivá vált, hogy Veronában, Los Angelesben vagy éppen Izlandon utazgatva ne csak szimpla fotókat készítsenek a tájról, az épületekről és magukról, hanem egy-egy kép erejéig újrajátsszák a Levelek Júliának, a Kaliforniai álom vagy éppen a Trónok harca egy-egy híres jelenetét ott, ahol azok maguk is forogtak.

A német páros épp egy évtizede készítette el az első ilyen fotóját Prágában, a Károly-hídon, az 1996-os Mission Impossible itt játszódó pillanatát felidézve. Lachhein és Schneider addigra több nagy utazáson is túl voltak, és következő vakációjukra szerettek volna valami új, izgalmas dobást kitalálni.  Több ötletük is támadt, de végül a fenti lett a befutó, és a következő években Rómától Izlandon és New Yorkon át Utahig bejárták a világot, hogy elkészítsék olyan híres alkotások promóciós fotóinak vagy jelenteinek saját verziójú másolatát, mint a Thelmas és Louise, Az éhezők viadala, Az ördög Pradát visel, a Trónok harca és A nagy pénzrablás.

Időközben a pár egy Instagram oldalt is indított Secret Famous Places néven, ahol megosztották a képeiket az eredetiek mellé helyezve. Jelenleg közel 55 ezer követőjük van, kreációikat pedig olyan hírességek is kedvelték, mint Hilary Swank és Marion Cotillard.

Lachhein elmondása szerint egyébként sok barátjuk kezdetben azt gondolta, képeik csak ügyes Photoshop manipulációk, hiszen megtalálni a megfelelő helyszínt, beöltözni és még a tökéletes másolathoz szükséges fotós szöget is megtalálni nem kevés meló. Az első próbálkozásuk Prágában a Mission Impossible rekreálásával nem is volt túl sikeres: mire minden előkészületet elvégeztek – smink, jelmez, megfelelő helyszín, póz, szög –, zuhogni kezdett az eső. Másnap végül sikerült elkészíteni a képet, néha azonban ez még ennél is több kihívással jár.

Olykor rengeteget tervezést követel meg magának a helyszínnek a megtalálása: a Kaliforniai álom napfelkeltés táncos jelenetéért például órákat gyalogoltak, a 10000 BC című kalandfilm jelenetének újrajátszásához pedig az új-zélandi lakosok segítségére volt szükségük, hogy megtalálják a megfelelő sziklát. Mint mondják, általában minél kevésbé ismert a film, annál nehezebb dolguk van a helyszínnel – ilyenkor több órán keresztül is böngészik a Google Mapset, hogy jobb rálátásuk legyen a környékre. De olyan is előfordult, hogy speciális engedélyre volt szükségük, hogy bejuthassanak valahova.

Sok gondolkodnivalót tud adni a ruházat is: értelemszerűen nem akarják drága kosztümökre költeni a pénzüket Schneiderék, bármilyen jól is mutatnak a képek, és egy halom ruhával se túl kényelmes órákon keresztül mászkálni, így itt is próbálnak újrahasznosítani, vagy barátoktól kölcsönkérni.

Van, hogy a tömeg az akadály: a Csillagainkban a hiba híres amszterdami padjánál például órákat kellett várniuk, olyan sokan akarták más turisták is megörökíteni ottlétüket. De olyan is van, hogy épp az emberek segítenek nekik: a Forrest Gump Monument Valley-beli jeleneténél például az arra járókat kérték meg, hogy álljanak be a fotóra az autentikusabb hatás kedvéért.

Mostanra egyébként már közel 100 film- és sorozatjelenetet alkottak meg a saját verziójukban, és bár nem minden esetben egy-egy jelenet lemásolásának lehetősége alapján választják ki az úti céljukat, azért saját bevallásuk alapján úgy érzik, pár évig még elszórakoztatják magukat ezzel a hobbival.

Fotók: Secret Famous Places via BoredPanda

Bertalan Melinda
további cikkek
Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Hétvezér Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Valamit rosszul tudtunk a marketingről. Amikor már komplett tudományterületté nőtte ki magát a közgazdaságtanból az, hogy egy terméket megszerettessenek a vevőkkel és minden szelet csokoládé eladására külön stratégiát is alkotnak az irodaházak minimalista stílusában berendezett tárgyalóiban a marketingcsapat fiatalosan dinamikus tagjai, akkor az ember olyan értetlenül áll a dubai csoki népszerűsége előtt, mint John Travolta a Ponyvaregény mémmé vált jelenetében. Hiszen egy óriásplakáton sem köszön vissza, egy televíziós reklám sem szól arról, de még a Youtube-videók elején sem idegesít tizenöt másodpercen keresztül az a bejátszás, hogy milyen jó ez a tejcsokiba burkolódzó pisztáciakrémes tahinises – pirított török cérnametéltes – arab édesség-csoda. 2024. december 19. 15:49 Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” Hétvezér Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” De igen, a fiatalokból természetesen kérünk, és akkor most áttérek egyes szám első személyre, mert más nevében nem beszélhetek, de bizonyára nemcsak én tapasztalom, hogy a „mai idősek” – persze nem mindenki, de akkor maradok én is az általánosításnál – folyamatosan lenézik a fiatalabbakat. Teszik ezt úgy, hogy valószínűleg a maguk módján ők pont ugyanolyanok voltak fiatalon, mint a mostaniak. 2024. december 1. 21:12 Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Hétvezér Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18 Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Hétvezér Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Biztos rengeteg előnye van annak, amikor telefonos reklamáció során nem élő ember, hanem egy gép végzi el a kevéssé kellemes munkát, hiszen őszintén, ki ér rá naphosszat panaszokat hallgatni, ha nem egy gép. De vajon hogyan lehet kiállni a véleményünkért, amikor nem is érti, amit mondok? Útmutató (a negatív példa is példa) ahhoz, hogyan őrizzük meg a hidegvérünket egy ilyen esetben. 2024. november 3. 17:55

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.