Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 5. Vilma
Veszprém
5°C
2025. december 5. Vilma
Veszprém
5°C

„Amint elérjük az egyik célunkat, újabbat tűzünk ki magunk elé”

2025. június 10. 7:29
Nem volt mögöttük sem hosszú évek tapasztalata, sem kapcsolati háló, sem kimagasló tőke, csupán elszántság és tenni akarás. Ürményi Sándor huszonöt évvel ezelőtt egy kis családi vállalkozásként alapította meg Veszprémben a nyílászárókkal foglalkozó Ada-Bau Kft-t, ami mára cégcsoporttá nőtte ki magát. A vezetői székekben azóta az alapító két fia, Adrián és Norbert ül, velük jártuk végig az Ada-cégcsoport történetét az édesapa legfontosabb intelmeitől kezdve a két eltérő személyiségű fiú konfliktusain és megoldásain át addig, hogy az Ada-cégcsoport mára átlépte az országhatárt is, technológiájukban pedig a legmodernebb eljárásokat alkalmazzák.

„Egyikünk sem gondolta kezdetben, hogy ekkora cégcsoporttá nőjük ki magunkat. Egyszerűen tettük a dolgunkat, és mindig igyekeztünk a következő, helyes lépést megtenni. Amint elértük az aktuális célunkat, újabb és újabb feladatokat és célokat tűztünk ki magunk elé” – idézték fel az Ürményi testvérek azt az időszakot, amikor az Ada-Bau még egy kis családi vállalkozásként próbált lavírozni az építőipar sokszor ingoványos területén.

Az ő példájuk igazolja, ha valakinek sziklaszilárd elvei vannak, amit a folyamatosan változó világban sem ad fel, akkor a sikerhez, ha olykor rögös úton is, de mindig oda lehet érni. Az Ürményi családban ez stabilitást jelentette. Azt, hogy igyekeztek mindent önerőből megvalósítani, nem kockáztatva azt, hogy külső tényezők a fejük felett befolyásolják befektetéseiket. Így pedig a döntés felelőssége csak az övék volt.

„Ha visszatekintünk, sok meghatározó döntést hoztunk. Az egyik első ilyen volt, amikor saját műhelyt vásároltunk, majd megnyitottuk bemutatótermünket, amely lehetővé tette az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálását. Utána ezeket továbbfejlesztettük, a termékkínálatot és a kapacitásainkat kibővítettük. Így jutottunk el odáig, hogy ma már külön gyáregységben és külön bemutatóteremben fogadhatjuk az alumínium üzletág partnereit és ügyfeleit.”

Pár éve az Ada-Bau Kft. testvércégeként létrejött az Ada-Alu is, ami kifejezetten az alumínium nyílászárók gyártására és beszerelésére szakosodott, de a portfólióban ugyanúgy megjelentek a téli és nyári kertek gyártása és forgalmazása is.

„Kezdetben az Ada-Baun belül működött egy „műszaki osztály” nevű csoport, ami a speciálisabb vevői igények kielégítéséért felelt – például télikertek, függönyfalak megvalósításáért. Ezt a szegmenset aztán egyre inkább fellendítette az, hogy szoros kapcsolatot ápoltunk olyan partnerekkel, akik főleg a külföldi piacokra fókuszáltak. Ez minket is folyamatos fejlődésre ösztönzött, ami a hazai piacon is kamatozott. A divízió dinamikusan fejlődött, új termékekkel bővült, de ezzel együtt egyre inkább eltért a műanyag nyílászárók világától – ez pedig marketing, könyvelési és beszállítói szempontból is problémát okozott. Amikor 2022-ben megnyitottuk az új gyártócsarnokot, és ide költöztettük a műszaki osztályt, egyértelművé vált, hogy elkerülhetetlen a két üzletág szétválasztása. Régóta szerettünk volna egy olyan modern épületet, amely megfelel a jelen kor követelményeinek, ez az álmunk ezzel az épülettel megvalósult.”

Habár az alumínium és a hagyományos nyílászárók funkciójukban tulajdonképpen nem különböznek, mégis két típus között óriási különbség van, ameddig az első lépéstől eljutunk addig, hogy egy épülete felkerüljenek ezek a nyílászárók.

„Az alumíniumos és télikertes üzletágban nagyobb a hangsúly a tervezésen és a műszaki előkészítésen., de az anyagrendelés és a gyártás folyamata is eltérő. Mivel az alapanyag értéke jóval magasabb, mint a műanyag esetében, a gyártás optimalizálása elengedhetetlen. Ezek a folyamatok idő- és költségigényesebbek, emellett magasabb szintű szaktudást és tapasztalatot igényelnek, akár a tervezési, akár a gyártási fázisban.”

A műanyag és alumínium üzletágak szétválasztása viszont nem azt jelentette a cégcsoport életében, hogy a lendületük végére értek és a hátralévő feladatok kimerülnének abban, hogy ezeket jól menedzseljék piacon. Ahogy annak idején Adrián és Norbert édesapja is feladatról feladatra haladva egyre magasabb szintre helyezve a lécet vezette a céget, úgy a két testvér is követi ezt a mentalitást.

2025-ben így sikerült teljeskörűen felújítaniuk a műanyag üzletág bemutatótermét, amivel már egy nagyobb, modernebb helyen találkozhatnak a leendő ügyfeleikkel, ráadásul sokkal több terméküket be tudják így mutatni.

Adrián és Norbert mégsem ezt, hanem egy másik fejlesztésüket emelték ki, mint amire a legbüszkébbek - az alumínium divízió után a műanyag nyílászáró-gyártásban is sikerült szintet lépniük: legújabb szerbiai telephelyükön már egy teljesen automatizált gyártósor működik, amely megfelel a legkorszerűbb elvárásoknak. Új termékeiket német prémium alapanyagból gyártják, ami szintén régi tervük volt, abban pedig egyetértenek, hogy mindez újabb távlatokat nyit meg a cégcsoport életében.

Az egyetértés mellett persze időről időre viták is kialakulnak a cég testvér között a cégvezetésben, viszont van egy olyan tulajdonságuk, ami segít ezek megoldásában.

„Mindketten temperamentumosak vagyunk, ráadásul eltérő világnézettel és személyiséggel rendelkezünk, ami nem mindig könnyíti meg a vitás kérdések rendezését. Ezekből a különbségekből adódóan sokszor eltérően közelítjük meg ugyanazt a problémát. Előfordul, hogy teljesen más utat látunk célravezetőnek. Ez a különbözőség viszont előny is, hiszen új nézőpontokat kínál, és ezek összehangolásával igyekszünk a lehető legjobb döntést meghozni.” – Mondták egyetértésben az Ürményi testvérek.

„Édesapánktól azt tanultuk, hogy higgyünk magunkban, és abban, hogy képesek vagyunk elérni a céljainkat. Az elmúlt húsz év minket igazolt. Igyekszünk ezt a hozzáállást a mindennapi működésünk során is képviselni, és ugyanezt közvetítjük kollégáink felé is. Meggyőződésünk, hogy a becsületes munka és az őszinteség mindig megtérül. Ez a szemlélet határozza meg az ügyfélkezelésünket is, és bízunk benne, hogy partnereink ezt értékelik. Napjainkban talán nehezebb ilyen értékrenddel boldogulni, de mi kitartunk mellette. Ez a szellemiség áthatja a cég működését, és munkatársaink is ennek jegyében dolgoznak, már az első kapcsolatfelvételtől kezdve. Bemutatótermeinkben és a helyszíni felmérések során is kiemelkedő szaktudással rendelkező kollégák segítenek az ügyfeleknek megtalálni az igényeikhez leginkább illeszkedő megoldásokat. Igyekszünk minden esetben átlátható, rejtett költségektől mentes, díjmentes ajánlatot adni. A kivitelezés során – különösen nagyobb projektek esetében – dedikált építésvezetőt biztosítunk, ezzel is támogatva a hatékony kommunikációt és a gördülékeny ügyintézést. A vevői visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük működésünket, és a garanciális időszakot követően is vállaljuk termékeink költséghatékony szervizelését.”

Hajas Bálint
további cikkek
„Az ember borzasztó, de csodálatos dolgokra is képes. A kérdés csak az: akarunk-e másképp dönteni?” Life&Style „Az ember borzasztó, de csodálatos dolgokra is képes. A kérdés csak az: akarunk-e másképp dönteni?” Hogyan alakulnak ki a gyerekkorban azok a sémák, amelyek később is meghatározzák döntéseinket és viselkedésünket? Ismerős az érzés, amikor újra és újra ugyanabba a folyóba lépünk, amibe már nem kellene? Vajon miként hatnak ránk a gyerekkorban kialakult sémák, és hogyan tudunk adott esetben lelki egészségünk és fejlődésünk érdekében leszámolni azokkal? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Mircse Andrea pszichológussal. 2025. november 6. 12:12 ,,Ott kezdődött az én utam, ahol más feladta volna” - interjú Betlehem Dáviddal Life&Style ,,Ott kezdődött az én utam, ahol más feladta volna” - interjú Betlehem Dáviddal Betlehem Dávid alig huszonkét évesen már a világ legjobbjai közé tartozik: olimpiai bronzérmes, Európa-bajnok, világbajnoki érmes – és jelenleg a férfi nyíltvízi úszók világranglistájának éllovasa. Olyan pályaív áll már mögötte, ami másnak egy egész életre elég lenne, ő viszont még csak most kezd igazán kiteljesedni. 2025. október 6. 14:22 Meg kell találni a bor magyar hangját! Life&Style Meg kell találni a bor magyar hangját! „Tokaj szőlővesszein nektárt csepegtettél…” – áll a Himnusz sorai közt is, bizonyítva, hogy a bort, a borfogyasztást a magyar kultúrába nem az újkori marketingügynökségek installálták. Mégis, a hazai borász szakma egyik keserédes szólása szerint a magyar bor világhírű, de ezt valójában csak mi tudjuk. Hogy a magyar borok kimozduljanak ebből az állapotukból, 2022-től kormányzati szinten is külön feladatkört hoztak létre erre. Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak pedig nem csak annyi a feladata, hogy a Tokaji aszú mellé felzárkóztasson más magyar bort is az ismertségben. Szembe kell nézni a borfogyasztás globális szinten tapasztalható csökkenésével és azokkal a társadalmi trendekkel, amik ezt generálják. Szerencse viszont, hogy a szőlőültetvények fölött csoportosuló fellegek között még így is átdereng a fény, amelyre az új magyar borstratégia is alapoz. 2025. október 1. 13:03

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.