Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Az SZTK felújításának folytatásáról is döntöttek

ma 11:56
Folytatódik a rendelőintézet felújítása, májusban ünnepelhetjük a veszprémi kézilabdát, saját helyrajzi számot kap a Szentháromság-szobor, a bővítés irányairól gondolkodnak a V-Bike-nál. Összefoglalónk a decemberi közgyűlésről.

Napirend előtt a honvédség felháborító menetoszlopa, a képzeletbeli húszemeletes és a reptér körüli titokzatos mozgolódás volt a téma az év utolsó önkormányzati közgyűlésén csütörtökön – ezekről külön cikkben számoltunk be. 

Kapcsolódó cikk
Napirend előtt: Porga szerint gyalázat, ami történt
Kemény hangú kritikát fogalmazott meg a polgármester az önkormányzat decemberi közgyűlésén azzal kapcsolatban, hogy nehéz katonai harckocsik vonultak végig Gyulafirátót utcáin két héttel ezelőtt. Kiderült az is, tényleg épül-e új húszemeletes a városban.

Ezúttal a napirend tárgyalásának néhány említésre méltó pillanatáról tudósítunk.

Folytatódik a rendelőintézet felújítása

Sürgősségi indítványként tárgyalta a képviselő-testület a Versenyképes Járások Programba benyújtandó támogatási igényt, amit még az ünnepek előtt le kell adni. A pályázatban a Komakút téri rendelőintézet földszinti laborjának megújítására kér támogatást a város. A fejlesztés révén a laborban kicserélik a nyílászárókat, megújul a váró és a közlekedő, teljesen felújítják a vizsgáló helyiségeit és magát a labort is. Javítják, szükség esetén cserélik az elektromos és a vízhálózat elemeit, új burkolatot kap a padló, fejlesztik a klimatizációt és a beteghívó rendszert. A pályázaton 124 millió forint támogatást igényel az önkormányzat, és 16 millió forint önerőt tesz mellé. 

Fotó: Vámos PatrikFotó: Vámos Patrik

Májusban ünnepelhetjük a veszprémi kézilabdát

Három képviselő – Adamecz Zoltán (Együtt Veszprémért), Kavalecz Gábor (Fidesz-KDNP) és Török Krisztián (Fidesz-KDNP) kezdeményezésére a veszprémi kézilabda napjává nyilvánították május 17-ét – azért ezt a napot választották, mert 1992-ben ezen a napon aratta első nemzetközi sikerét a Bramac Veszprém a Kupagyőztesek Európa Kupájában. Elképzeléseik szerint a kézilabdázás napjához kapcsolódóan "számos, kézilabdázással kapcsolatos program szervezhető a városban, egy Óváros téri központi rendezvénnyel megkoronázva az események sorozatát, amely 2026-ban kiválóan illeszkedne a sportrégió rendezvényei közé".

Saját helyrajzi számot kap a Szentháromság-szobor

A várban található Szentháromság-szobrot az érsekség a közelmúltban restauráltatta, és jelezték, hogy a jövőben szívesen gondoznák a műemléket – ehhez azonban szükség lenne arra, hogy sajátjukként kezelhessék azt. Mivel azonban a szobornak nincs önálló helyrajzi száma, az önkormányzatnak eleddig nem volt lehetősége átadni azt az érsekség számára. Csütörtökön arról döntöttek a képviselők, hogy telekalakítással elindítják ezt a folyamatot.

Fotó: Veszprémi érsekségFotó: Veszprémi érsekség

A Köztérkép adatai szerint a Szentháromság-szobrot 1750-ben állíttatta Padányi Biró Márton püspök, aki két kanonoki házat bontatott el, hogy kialakítsa a teret a szoboregyüttes számára.  Az építményt Walch Tamás, a szobrokat Schmidt Ferenc készítették. Az oszlopot körülölelő korlátot valamivel később, 1784-ben építették. 

Terveket szövögetnek a V-Bike-nál

Az Európa Kulturális Fővárosa év egyik öröksége a V-Bike közbringa-rendszer, s talán ez az, ami leginkább beépült a hétköznapjainkba. Jelenleg 19 db gyűjtőállomáson 272 db hibrid dokkoló áll rendelkezésre, ami 146 db elektromos rásegítésű pedelec kerékpárt szolgál ki az év 365 napján. A dokkolóállomások bővítésének köszönhetően a lakosság több mint kétharmada számára elérhetővé vált a szolgáltatás, amit a dokumentumban így fogalmaztak meg:

Alig egy évvel a rendszer indulása után a 17 db gyűjtőállomással a veszprémiek több mint egynegyede a lakhelye közvetlen közelében eléri a V-Bike szolgáltatást (0-5 perc séta), azoknak a száma pedig, akiknek 10 percen belüli gyaloglási távolságra található egy V- Bike állomás a lakóhelyétől, már meghaladja a 70%-ot!

Az összeállított anyag legérdekesebb része természetesen a lehetséges jövőbeli fejlesztések felvázolása – azt persze fontos hozzátenni, hogy a rendelkezésre álló források szabják majd meg, hogy ezek közül mi és mikor valósulhat meg. 

A járműveket illetően a lehetséges fejlesztési irányok között szerepel a nagyobb csomagok szállítására is alkalmas cargo-, illetve a gyereküléssel felszerelt kerékpárok beszerzése. 

Fotó: vehir archívFotó: vehir archív

Ami talán még érdekesebb, hogy a város mely részein képzelik el újabb dokkolóállomások telepítését a szakemberek. A dokumentum a körgyűrűn belül 18 további helyszínt jelöl meg lehetséges bővítési pontként: indokoltnak látnák a belváros-közeli parkolók mellé gyűjtőt telepíteni. Eddig kimaradt a rendszerből az Endrődi lakótelep, a Füredidomb és az Újtelep;  és érdemes lenne újabb állomásokkal bővíteni a Cholnoky, a Dózsaváros, az Egry lakótelep és a Haszkovó hálózatát is.

Felmerült a körgyűrűn kívüli területek bevonása is (Gyulafirátót, Kádárta, Szabadságpuszta, Csererdő), itt azonban felmerül egy díjazási probléma: a V-Bike rendszerén az első félóra díjmentes, a távoli külső területekről azonban esetenként ennél hosszabb időt vehet igénybe a bejutás, és emiatt hátrányos helyzetbe kerülnének az ottani felhasználók. E probléma kezelésén is gondolkoznak a V-Bike szakemberei.

A dokumentum felveti egy térségi hálózat kialakítását is – részben az agglomeráció, részben a Balaton-part bevonásával –, azt azonban megjegyzik, hogy egy ilyen hálózat tervezéséhez és megvalósításához az eddigitől gyökeresen eltérő gondolkodásra lenne szükség.

Schöngrundtner Tamás

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.