Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C

Légből kapott?

2013. augusztus 17. 15:57
Egy hónappal ezelőtt hallottunk először a Sólyom Hungarian Airways-ről. Először jót nevettünk rajta, aztán kiderült: nem vicc. Hamarosan irodát béreltek Ferihegyen, a cég színeire festettek néhány gépet, ma pedig - ha minden igaz - hazaérkezik a vállalat első repülője.

Alig több, mint egy hónap telt el azóta, hogy a Magyar Nemzet először megírta: “Sólyom lesz az új Malév neve”.  

“A cég kezdetben hatgépes flottával kezdi meg tevékenységét, de a tervek szerint 2017-re ötven gépe repül majd” - írta akkor a Nemzet. - “A flotta értéke megközelíti a négymilliárd eurót. Az első évben 700 munkatársat vesznek fel, három év alatt a létszám elérheti a háromezret – közölték a lap forrásai. Jövőre el kívánják érni a tavaly februárban összeomlott Malév utasforgalmát, azaz a hárommilliót, 2017-re pedig már nyolcmilliós szám áll a tervekben. A Sólyom nem a fapadosok versenytársa kíván lenni, hanem a prémium kategóriában versenyez a Turkish Airlinesszal vagy épp az Emiratsszel.”

Ha egy nullkilométeres légitársaság egyetlen év alatt túl szeretne lépni a Malévon, és a térség elitjével vetekedne, az még a laikusokban is gyanakvást ébreszt. Nem véletlen, hogy több hírportál szerint a Sólyom vezetői hiába lobbiztak a kormánynál, több minisztériumnál is komolytalannak találták az üzleti tervüket, már ha beszélhetünk egyáltalán ilyesmiről.

Fotó: John Coates (via airportal.hu)Fotó: John Coates (via airportal.hu)

"Egy új légitársaságot indítani most üzletileg nem biztos, hogy jó döntés, inkább a bátor jelzőt használnám" – mondta a Napi Gazdaságnak adott interjújában Martin Gauss, aki 2009 áprilisa és 2011 májusa között irányította a később csődbe ment Malévet. - "Egyedül akkor van esély a cég életben maradására, ha komoly tőke áll az új vállalkozás mögött, s nem kényszerül gyorsan nyereséges működésre" – mondta Gauss, aki a Napi Gazdaság szerint két év alatt egyenesbe hozta a lett AirBalticot.

A Sólyom Airways harmincöt állást hirdetett meg a közelmúltban, a Magyar Nemzet értesülései szerint átlagosan tízszeres túljelentkezés mellett töltötték be a munkahelyeket.

A WizzAir közleményben jósolta a friss konkurencia gyors elhullását. Ebből idézünk néhány gondolatot. “Az újonnan induló légitársaságok túlnyomó többsége vagy soha nem száll fel vagy néhány éven belül csődbe megy. A csőd akkor éri el ezeket a vállalkozásokat, amikor nem tudják fizetni a számlákat és valamelyik a létfontosságú szolgáltatást biztosító partnerek közül úgy dönt, meghúzza a ravaszt. (...) Akik nem rendelkeznek megfelelő tőkebefektetéssel, azoknak nincs reális esélyük bekerülni azon kevesek közé, akik nem mennek csődbe néhány éven belül. (...) Egy 20-30 éves repülőgép fenntartási költsége sokkal magasabb, mint az olyan új repülőgépeké, mint amilyenek a Wizz Air jelenleg 3,8 éves átlagéletkorú Airbus A320-as flottáját is alkotják. A magas fenntartási költségek tovább gyengítik a versenyképességet. (...) Az érvényben lévő szabályozás értelmében egy induló légitársaságnak három havi költség készpénzes fedezetével kell rendelkeznie. Ennek az előírásnak a célja, hogy védje az utasok érdekeit. Egy légitársaság váratlan bukását a felügyeleti hatóság által tanúsított kellő körültekintés akadályozza meg.”

Schöngrundtner Tamás
további cikkek
Az EU eljárást indított a Temu ellen gazdaság Az EU eljárást indított a Temu ellen Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt. 2024. október 31. 15:24 „A jövő a tapasztalatban rejlik” – Veszprémből indul egy országos előadás-sorozat a nyugdíjasok munkavállalásáról nyugdíjas „A jövő a tapasztalatban rejlik” – Veszprémből indul egy országos előadás-sorozat a nyugdíjasok munkavállalásáról Sokáig élt a magyar társadalomban az a berögződés, hogy a nyugdíjas kor beköszöntével az addig pezsgő életritmus törvényszerűen lelassul, a munkát felváltja a rejtvényfejtés, kertészkedés és megannyi pihentető dolog. A valóság viszont azt mutatja, hogy sok nyugdíjas még érez magában energiát, hogy a nyugdíjkorhatár után is aktív szereplője legyenek a munkaerőpiacnak. 2024. október 31. 14:08 24 év után távozik az Iparkamara éléről Parragh László közélet 24 év után távozik az Iparkamara éléről Parragh László Az Index értesülései szerint mandátuma lejártát követően nem marad a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara élén Parragh László. Az MKIK közgyűlésén utódjára is fény derült. 2024. október 30. 13:13 A kormány megduplázza a családi adókedvezményt, segíti az otthonteremtést, csökkenti az adminisztrációt, kivezet adókat közélet A kormány megduplázza a családi adókedvezményt, segíti az otthonteremtést, csökkenti az adminisztrációt, kivezet adókat A kormány a háborús nemzetközi környezetben is bővíteni szeretné a családbarát adórendszert: a tervek szerint két lépésben megduplázza a családi adókedvezményt, megőrzi a négygyermekesek, a 30 év alatti anyák és a 25 éven aluliak adómentességét, valamint 2 évvel meghosszabbítja a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát - közölte a Pénzügyminisztérium szerdán. 2024. október 30. 11:38

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.