Simon Attila elmondta, több mint 230 millió forint értékű beruházást hajtottak végre 2016-ban, ami csaknem két és félszerese az egy évvel korábbi összegnek.
A Herendi Porcelánmanufaktúra árbevételének közel 70 százaléka exportértékesítésből ered - közölte a vezérigazgató. A manufaktúra gazdasági, pénzügyi működése stabil volt 2016-ban, külső finanszírozási igénye nem volt a társaságnak, hitel nélkül, saját forrásból finanszírozták működésüket és beruházásaikat - mondta.
A több mint 700 munkavállalót foglalkoztató cég bruttó 7 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, a személyi ráfordítások 150 millió forinttal növekedtek az előző évhez képest.
Simon Attila beszélt arról is, hogy a világ legnagyobb kézműves módon porcelánt előállító manufaktúrájának exportpiaca 60 országra terjed ki. A cég 16 ezer fehér formával, 4 ezer különböző mintával, így mintegy 64 millió különböző termékkel rendelkezik, évente 300-400 új terméket fejleszt ki.
A világ egyik legnagyobb szakvásárán, a jövő héten nyíló frankfurti Ambiente vásáron a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. 200 új termékkel fog megjelenni - fűzte hozzá.
A nyilvános cégadatok szerint a zrt. 2015-ben 4,888 milliárd forint bevételt és 873 millió forint adózás előtti eredményt ért el.