Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Az Y- és a Z generáció csak a „menő” cégeknél szeret dolgozni

2017. november 16. 11:50
Jelenleg ez a két generáció a legaktívabb a munkaerőpiacon, így nem mindegy, hogy egy cég milyen imázzsal akarja magához csábítani és megtartani leendő munkavállalóit. A magyar kkv-k 80%-a semmilyen marketingtevékenységet nem végez- hangzott el a VKIK szerdai előadásán Veszprémben.

A Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Marketing Klub és a Humán Szakemberek Klubja prof. dr. Svéhlik Csaba Európa-díjas mérnök-közgazdászt hívta meg szerdára, hogy tartson előadást a munkáltatói márkaépítés fontosságáról.

Az MTA Marketing albizottságának tagja egyórás előadásában részletezte azt a sokat emlegetett tézist, miszerint ma már tényleg nem csak az számít, mennyit képes fizetni egy cég az alkalmazottainak. Sokat nyom a latba az adott vállalat ismertsége és hírneve is. Emiatt pedig rá van kényszerítve arra, hogy építse is magát, mint márkát.

A rendkívül gyorsan és ellentmondásosan változó világban egy biztos dologra építhet egy cég: ha meg tudja tartani magának a megfelelő szakembereket, és ki tudja „húzni” belőlük a tudást. Ez pedig rendkívül nehéz manapság, hisz amellett, hogy a kisvállalkozások manapság nincsenek túl jó helyzetben a globális verseny, a folyamatosan változó üzleti környezet, a technológiai változások, és a munkaerő-hiány miatt, Magyarországon még az is hátráltató tényező, hogy a lakosság a felmérések szerint a saját életét és gazdasági helyzetét illetően a legpesszimistább nemzet a régióban.

Svéhlik Csaba korábban az autóiparban dolgozott, ma a PL Beauty cosmetics ügyvezető igazgatója. Fotó:autószektor.huSvéhlik Csaba korábban az autóiparban dolgozott, ma a PL Beauty cosmetics ügyvezető igazgatója. Fotó:autószektor.hu

„Ha egy országban nincs társadalmi kohézió, nehéz a munkáltatóknak márkát építeni, mert a hatás sokkal gyengébb lesz. Fontos, hogy a magyar vállalkozások tagjai optimistábbak legyenek”- mondta a professzor, majd hozzátette azt is, hogy itthon lesújtó a helyzet, ami a márkaépítést illeti, ugyanis a magyar kkv-k 80%-a semmilyen marketingtevékenységet nem végez. „Akik foglalkoznak vele, azok is csak csírájában.”

Gyorsuló innováció, zabolátlan generáció

Jelenleg a 4. ipari forradalom zajlik, ami miatt a jövőben sokkal több okosabb emberre, és kevesebb fizikai munkásra lesz szükség. A marketing és a HR-szakemberek nagy kihívás előtt állnak, mert ma az Y és a Z generáció a legaktívabb a piacon. Ők azok, akik nem a munkahelyhez lojálisak, hanem a feladathoz, szeretik a gyors karriert, fontos számukra a munka és a magánélet egyensúlya, és kell nekik a napi elismerés - sorolta Svéhlik. Ugyanakkor ők azok is, akik szeretnék jobbá tenni a világot, ezért rendkívül kritikusak, zabolátlanok, a vezetőket pedig nem a „vállap” hanem a tudásuk alapján ismerik el. „Jellemző, hogy későn, akár délelőtt 11-kor állnak neki dolgozni, viszont akár éjfél után is képesek egy-egy projekt miatt az irodában maradni”- osztotta meg tapasztalatait.

A munkáltatói márkaépítésnél imázsnál e két generáció attitűdjeire érdemes hosszútávon alapozni, hisz rendkívül szeretik a márkákat, szeretnek „menő” cégeknél dolgozni. Őket kell keresni, gondozni, fejleszteni, motiválni és megtartani - mondta.

A jövőben okosabb emberek kellenek

A jövőben sokkal nagyobb tudású és képzettebb munkásra lesz szükség, az élethosszig való tanulás elengedhetetlen, mert a jövőben olyan tevékenységek is megjelennek majd, amelyek ma még nem is léteznek. Magas hozzáadott értéket termelő cégeket kell Magyarországra vonzani, és önteni kell a pénzt a képzésekbe, hisz Széchenyi szavaival élve kiművelt emberfőkre lesz szükség- vélekedett a jövőről Svéhlik, aki szerint a vállalatoknak sokkal erőteljesebben kell majd foglalkozni a tehetségmenedzsmenttel és a társadalmi felelősségvállalással is.

„A képzett munkaerőért élesebb harcok fognak zajlani, mint ami manapság a betanított munkásokért folyik”- zárta gondolatait.

gesztesiakos
gesztesiakos
gesztesiakos
Ge. Á.
további cikkek
046
046
046
Helyi családi vállalkozás segíti, hogy környezetbarát legyen a VeszprémFest Joe Bonamassa, a Postmodern Jukebox és a háromszoros Grammy-díjas Train is fellépnek az idei VeszprémFesten, melynek fenntarthatósági partnere idén is egy helyi családi vállalkozás, a Greenman. 2025. június 26. 15:29
fuel-6999638_1280
fuel-6999638_1280
fuel-6999638_1280
600 forint alá csökkenhet péntektől a benzin ára Habár a hét elején még emelkedő tendenciát mutatott az üzemanyag ára, pénteken várhatóan a lélektani 600 forintos ár alá csökken. 2025. június 26. 11:13
Demjan_1fc65a45
Demjan_1fc65a45
Demjan_1fc65a45
Növekvő ügyszám, széles iparági spektrum – jól halad a Demján Sándor Tőkeprogram Rövid idő alatt látványos előrelépést ért el a Demján Sándor Tőkeprogram (DST): már 29 kis- és középvállalkozás kapott pozitív befektetési döntést, csaknem 6 milliárd Ft értékben. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) által alapított MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. segítségével a program célja az, hogy tőkebevonással támogassa a fejlődni vágyó magyar cégek növekedését. A program iránti érdeklődés kiemelkedő – a honlapon www.demjantokeprogram.hu elérhető digitális előszűrésnek köszönhetően néhány perc alatt eldől, hogy egy vállalkozás megfelel-e az alapkritériumoknak. 2025. június 20. 17:10

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.