Pápai Tamás ügyvezető igazgató személyes hangvételű köszöntőjében felidézte a legfontosabb momentumokat: 1993-at, amikor Dióssy László akkori polgármester és Göncz Árpád korábbi köztársasági elnök lerakták a gyár alapkövét, az első igazgatók és HR menedzserek munkáját, 1994-et, amikor Ötvös Tamás (ma a Balluff ügyvezetője) aláírta munkaszerződését, majd 1998-at, az évet, amikor az ITT Automotive égisze alól kinőve, a Continental konszern részeként kezdett el működni. A cég életét azóta is folyamatos növekedés és fejlődés jellemzi: jól mutatja ezt a gyártás bővülésén túl a kollégák száma is, amely a kezdeti 34 főről mára 2500 főre nőtt, köztük 1000 fejlesztővel és 1500 munkatárssal a termelésben.
A fejlődéshez sokat hozzátett a Pannon Egyetemmel kialakított kapcsolat 2001-ben, az előremenetelt pedig a 2008-as gazdasági válság sem tudta megakasztani: még a következő évben átadták tesztpályájukat, melyet idén tovább kívánnak bővíteni. Bár a mostani gazdasági helyzet több szempontból sokkal komolyabb kihívásokat ró az iparra, fontos, hogy versenytársakként is meg tudtunk maradni embereknek a partnerekkel, tudunk közösen, egy családként ünnepelni, amiért külön köszönet jár – fogalmazott Pápai.
Büszkének lenni pedig valóban van mire: a Continental veszprémi gyára évek óta Veszprém megye egyik legeredményesebb vállalata, amely a világ valamennyi autógyártója számára szállít világszínvonalú gépjármű menetdinamikai és menetbiztonsági megoldásokat. A helyi fejlesztési központban, illetve a tesztpályán az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) fejlesztését és tesztelését végzik, emellett a világ valamennyi autógyártója számára gyártanak biztonságtechnikai elemekhez különböző (motor, kerék-, perdület-, IBS és egyéb) szenzorokat – éves szinten 70 millió darabot.
Ez nemcsak a vállalat sikerét mutatja jól, de az elért eredmények a környezete számára is sokat jelentenek, hiszen egy gazdasági társaság szemlélete a neki helyet adó város közéletének is példát mutathat. Márpedig a Continental esetében az elmúlt 25 év alatt gyönyörű minta bontakozott ki – vélekedett az eseményen Porga Gyula. Akadályokkal a cég is találkozott bőven, mégis legyőzték őket és folyamatosan bővültek, ráadásul 1993-ban, az előző gazdasági struktúra lebontása után a cég olyan új irányt honosított meg hozzá hasonló vállalatok megjelenésével, amely Veszprémnek is óriási lökést adott. A polgármester szerint emellett a gyár Veszprém élhetőségéhez is sokat hozzátett: az elmúlt hónapokban két kutatás is egymástól függetlenül azt az eredményt hozta, hogy Veszprém a második legélhetőbb városa Magyarországnak, ez pedig az itt élő kisebb közösségeknek is köszönhető. Contisnak lenni egy erős minőséget jelent, ami a városra is kihat, ettől tud ő is szerethető lenni – mondta a polgármester.
Ami a cég és a környezete kapcsolatát illeti, a tehetséggondozás mindig is fontos volt a Continental életében, dr. Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora szerint a kettőjük közötti szoros kapcsolat pedig valójában már jóval 2001 előtt elkezdődött. Talán nem véletlen, hogy éppen Veszprémben nyitotta meg második hazai üzemét a Continental, hiszen az egyetemen már akkor több olyan szak volt, melyek jó alapot biztosítottak a munkaerő megtalálásához: ilyen volt a villamosmérnök szak, melyen Pápai Tamás is végzett, majd az informatika bevezetése 1991-ben. Igaz, a munkavállalók előállítása kezdetben több-kevesebb sikerrel zajlott, mert akkoriban a felsőoktatási intézmények még zárt elefántcsonttoronyként nem adtak beleszólási lehetőséget a cégeknek, hogy igényeik szerint alakítsák esetleg a tananyagot. 2001-ben, az együttműködési támogatás megkötésekor aztán már kifejezetten a Continental nevével indítottak járműtechnikai szakirányt a mechatronikán belül, ma pedig egyértelműen egymás javára tevékenykednek. Így tulajdonképpen az elmúlt 25 év sikeréhez – amely az informatikai, műszaki területen maga a történetelem – az egyetem is hozzá tudott járulni.
Koronczai Zsanettre ez kifejezetten igaz, aki már 25 éve a veszprémi üzem csapatának tagja – a jubiláló kolléganőt a cég és a város vezetői is köszöntötték, de a vállalat jutalmazta hűségdíjas programjukban felterjesztett munkatársait is fizikai és szellemi kategóriában – név szerint Bazsó Gábort, Horváth Mihályt, Szalai Ilonát, Lovas Gábort, Léránt Lászlót és Solymosi Tímeát –, míg a jubileumot tortával és 200 lufi felengedésével ünnepelték.
Az ünnepség keretében a vendégek betekintést nyerhettek a gyártásnak helyt adó üzemi területekre, ahol a kollégák személyesen mutatták be a Continental hármas víziójának (sense, plan, act) és küldetésének, azaz a halálos közúti balesetek nullára való csökkentésének technikai eszközeit, illetve egyedi tesztautókon keresztül a Continental veszprémi fejlesztéseit is megismerhették a látogatók, ezt követően pedig a tesztpályán profi sofőrök életszerű körülmények között demonstrálták a menetbiztonsági és menetdinamikai rendszerek működését.