A veszprémi Szent István völgyhíd (köznyelvi nevén Viadukt) Magyarország egyik legnagyobb és legszebb völgyhídja, a város jelképe. A Betekints-völgy sziklás szűkülete fölött, a 8. számú országos főközlekedései út részeként sziklaalapra épített Viadukt lapokra támaszkodó, felsőpályás vasbeton ívhíd. Valójában három: egy nagy és két egyforma méretű kisebb ív alkotja. Teljes hossza 185, legnagyobb magassága 37 méter. A nagy ív támaszköze 46, a kis íveké pedig 26,6 méter. A nagy és a középső kis ív között a hídig emelkedő, átlagosan 6 méter magas töltést alakítottak ki, itt lépcső is vezet le a völgybe.
A Folly Róbert tervei alapján, a Palatinus Építő és Ingatlanforgalmi Rt. kivitelezésében készült, Magyarország első vasbeton felsőpályás ívhídját, amely Veszprém szimbóluma lett 1936-ban kezdték építeni és 1937. december 22-én adták át a forgalomnak. Az építkezés több halálos áldozatot (Neumayer László, Karli Ferenc, Nagy Sándor) is követelt. A kormánytól 1938-ban kapta nevét: Szent István-völgyhíd.