Egymás után jönnék idén az adatok, miszerint a várakozásoknál nagyobb mértékben estek vissza a német gyáripari megrendelések, ami az autóiparra is hatással van.
Az eladások globális csökkenése és az elektromos mobilitásra való átállási kényszer valóságos krízis-üzemmódba kényszerítette az autóipart a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének májusi piaci elemzése szerint. A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma. Márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésre még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa, írta nemrégiben az MTI alapján a Világgazdaság.
Az utóbbi időszakban több cikk is foglalkozott az autóiparral, ugyanis Magyarország közismerten nagy mértkében függ a járműgyártók teljesítményétől. Azon belül is leginkább a némettől.
A német autóipari beszállítók közül többnek is van Veszprémben telephelye, így portálunk megkereste őket, miként, és mennyire tapasztalható a válság begyűrűzése a cégek életébe.
Bár portálunk több céget is megkeresett, csupán két helyről kaptunk válaszokat, így nem vonható le végső következtetés a helyi cégek érintettségéről.
A témában megkérdeztük Kardos Pétert, a JOST Hungária Kft., a Veszprém Járási Foglalkoztatási Paktum meghatározó szereplőjének ügyvezető igazgatóját is.
Levelében azt írta, nem feltétlenül beszélne válságról és semmiképp nem hozná ezt tisztán a német autóiparral összefüggésbe.
„A kereskedelmi háború, a brexit és megannyi piaci bizonytalanság aktuálisan visszafogott igényeket okoznak. Aktuálisan mi bizonyos területeken akár a 20% feletti csökkenést is elképzelhetőnek tartjuk. Szerencsére más termékeink viszont továbbra is a terv felett teljesítenek.
Véleményünk szerint minden helyzet egy megoldandó feladat és kihívás. Aktuálisan a felszabaduló energiáinkat a cégen belüli átcsoportosításra és a rugalmasságunk megőrzésére fordítjuk. Szeretnénk a dolgozóinkat univerzálisabb bevethetőség céljából képezni és betanítani olyan munkakörökre is, ahol eddig kevés szakemberünk volt. Mindemellett végre csökkenthető az elmúlt években a létszámhiány miatt kényszerű túlóra mértéke. Ez a nyáron véleményem szerint kifejezetten jól jött a kollégáinknak”- írta.
A Continental Automotive Hungary szintén reagált megkeresésünkre. Veszprém megye legnagyobb foglalkoztatójának kommunikációért felelős munkatársa azt írta,
„az idei év a külső körülmények, piaci helyzet hatására, az eredeti tervekhez képest némi eltéréssel indult, de egy nagyon fegyelmezett és költségtudatos gondolkodással, a munkatársaink jó hozzáállásával az év közepére sikerült kialakítani azt a vállalati struktúrát, amely igazodik a különböző termékcsoportok igényeihez.
Ezen lépésektől az eredményesség javulását várja a Continental veszprémi gyárának vezetősége, melyek hosszú távú stabil működését biztosítják a vállalatnak.
Bizakodva tekint a Continental veszprémi gyára az elkövetkezendő időszakra, a jövő mobilitási trendjeinek alakításával, így az önvezetés és az elektromobilitás területén is meghatározó szerepvállalással. Az év végére célunk a költségvetésben tervezett sarokszámok elérése, így biztos alapokkal léphetünk majd tovább a 2020-as évbe.”