A baleset-megelőzési nyílt nappal és autó kiállítással egybekötött eseményen igazi dzsemborit rendezett az SR Sport Egyesület és Sz&T-T Rally Team. Ahogy kúszott a hőmérő higanyszála, úgy telt meg a szervizpark a versenyzőkkel és úgy gyülekeztek a pálya szélén a lóerők szerelmesei. Később a vendégül látott autó kiállításra is megérkeztek a szebbnél szebb autók a rendezvényre meghívott autószalonokból és már több ezren nézelődtek, a mondhatni nyár végi napsütésben.
A rendezvényt még gyermek programokkal is színesítették, mint az ugráló vár, de ha ez nem lett volna elég a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság kerékpáros pályával, a VAMI autós motoros iskola pedig motoros szimulátorral képviseltette a kissebeknek a baleset-megelőzési programokat, elfoglaltságot adva az egész családnak. A Marsó Angyalok baleset megelőzési programjához is több mint százan csatlakoztak, és a büfé új látványkonyhás ételkínálatát is sokan dicsérték.
A szlalom versenyen, amely a Dunántúli Szlalom Kupa 7. fordulója is volt, a pályaépítés, nevezés és gépátvétel után ifj. Mulicz László, az SR Sport Egyesület elnöke köszöntötte a résztvevőket majd versenyzői eligazítást tartott és kicsivel kilenc óra után elrajtolt az első autó. A rajtot követően megtelt a pálya széle és mindenki a gumifüsttel borított gépekre és az ügyes kezű versenyzőre volt kíváncsi, akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják között.
Az óvatosabb első kör után ötperces jegyzőkönyvszedés majd a második kör következett ahol már gyorsultak a pályán lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya szélén. Aztán a félórás ebédszünetben a pályán dolgozók is fellélegezhettek és kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő kör előtt.
A bójákkal tarkított placcon, a versenyzők izgalmas vetélkedést mutattak be az 1600 m hosszúra felfűzött pályán a kilátogató több ezer nézőnek. A versenyzőknek nemcsak a kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem figyelni kellett a pályarajzon előírt nyomvonalra is, hiszen a bójadöntés súlyos másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek tűnt számukra, a tetemes néző előtt.
A futam igazi izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő, hiszen a Lada, BMW, Trabant, gokart, quad és egyéb autócsodákat felvonultató mezőny tizenkét kategóriában versenghetett és az abszolút díjak is gazdára találtak. A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi szlalom pályán nem feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr ügyessége és józan gondolkodása. A felíró táblán közzétett időeredményekből kiderült, hogy a három kör alatt századmásodpercekre csatáznak egymástól a különböző típusú autók gazdái.
A harmadik körben is gyorsan pörögtek az események, és a pilóták foggal, körömmel harcoltak az időmérés másodpercei és egymás ellen, ki nagyobb ki kisebb szerencsével. Voltak akik nem tudták fejben tartani a pálya nyomvonalát és eltévedtek rajta, vagy a bójákkal gyűlt meg a bajuk, de volt, aki a rutintalansága miatt esetleg a túlzott merészsége miatt került kisebb bajba és ezért hol egy padka, hol egy oszlop okozott kisseb meglepetést nekik. Szerencsére ennek ellenére is csak egy-két felni, kisebb alkatrészek és a gumik bánták, de nem történt baleset vagy személyi sérülés, így zökkenőmentesen zajlottak az események, és a mentősöknek sem volt dolguk.
Amikor már mindenki kiélte szenvedélyét az autóban ülve, vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy keresztben csak a közönségnek autózókat, következett a díjkiosztó, ahol a nemzetközi mezőny száz indulójából a dobogós helyezést elérőket díjazták. Mivel az abszolút értékelésben csak az autókat értékelik az egyéb járműveket nem, így az abszolút első, a tizenhat éves, veszprémvarsányi Bognár Martin juniorversenyző Citroennel, a második helyen a Balatonalmádiból érkező Kovács Szilárd BMW-vel, a harmadikon pedig a Szombathelyről érkezett Szabados Károly Toyota Starlettel végzett.
A díjátadó ceremónia végén, ahol a serlegek mellé egyéb ajándékokat is kiosztottak, ifj. Mulicz László megköszönte a részvételt és bezárta e remek rendezvény képzeletbeli kapuit azzal, hogy találkozunk jövőre, amire hasonlóan színes programokkal készülnek majd!
További képekért kattintson ide!
A kategóriák versenyében a következő dobogós eredmények születtek:
Egyéb jármű kategória:
1. Jarjabka József quad, 2. Régi István quad, 3. Herner Péter quad.
Hátsókerekes 1600 ccm –ig. H1:
1. Hock Tamás Lada, 2. Béry Zsolt, 3. Szalai Gergő Suzuki.
Hátsókerekes 1600 ccm felett. H2:
1. Lovász Róbert BMW, 2. Lovász Kornél BMW, 3. Risztics Tamás BMW.
Junior:
1. Bognár Martin Citroen, 2.Németh Bence BMW, 3. Nagy Richárd BMW.
Női:
1. Gazdag Judit Toyota, 2. Kalp Tímea Lada, 3. Szalkai Benigna Renault.
Proto:
1. Kovács Szilárd BMW, 2. Kandikó Ákos Trabant, 3. Balikó Tamás Suzuki.
Széria autók 1100 ccm –ig. R1:
1. Máhl Roland Trabant, 2. Jung András Suzuki, 3. Molnár Attila Suzuki.
Széria autók 1100-1500 ccm -ig. R2:
1. Kálmán Sebestyén Toyota, 2. Szakonyi Gábor Suzuki, 3. Németh Imre Suzuki.
Széria autók 1500 ccm felett. R3:
1. Berecz Géza Seat, 2. Bodor Szabolcs Seat, 3. Mészáros Attila Mazda.
Tuning autók 1100 ccm –ig. T1:
1. Sziklay Zsolt Trabant 601, 2. Pados Gergő Suzuki, 3. Gyöngyösi Norbert Trabant.
Tuning autók 1100-1500 ccm -ig. T2:
1. Szabados Károly Toyota, 2. Meszes András Toyota, 3. Hofmann Tamás Toyota.
Tuning autók 1500ccm felett. T3:
1. Hanich Gábor VW, 2. Bakonyi Dániel VW, 3. Balogh Tihamér Lajos Citroen,
Az abszolút dobogósok:
1. Bognár Martin Citroen, 2. Kovács Szilárd BMW, 3. . Szabados Károly Toyota.