2021. június 14.
//
Vazul névnap

Több ezer néző a Veszprém Szlalomon

2014. január 30. 14:44
Szeptember 15-én rendezték a Veszprém Szlalom idei harmadik, egyben záró futamát a Veszprém Aréna parkolójában.

A baleset-megelőzési nyílt nappal és autó kiállítással egybekötött eseményen igazi dzsemborit rendezett az SR Sport Egyesület és Sz&T-T Rally Team. Ahogy kúszott a hőmérő higanyszála, úgy telt meg a szervizpark a versenyzőkkel és úgy gyülekeztek a pálya szélén a lóerők szerelmesei. Később a vendégül látott autó kiállításra is megérkeztek a szebbnél szebb autók a rendezvényre meghívott autószalonokból és már több ezren nézelődtek, a mondhatni nyár végi napsütésben.

Fotók: hajoka.huFotók: hajoka.hu

A rendezvényt még gyermek programokkal is színesítették, mint az ugráló vár, de ha ez nem lett volna elég a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság kerékpáros pályával, a VAMI autós motoros iskola pedig motoros szimulátorral képviseltette a kissebeknek a baleset-megelőzési programokat, elfoglaltságot adva az egész családnak. A Marsó Angyalok baleset megelőzési programjához is több mint százan csatlakoztak, és a büfé új látványkonyhás ételkínálatát is sokan dicsérték.

A szlalom versenyen, amely a Dunántúli Szlalom Kupa 7. fordulója is volt, a pályaépítés, nevezés és gépátvétel után ifj. Mulicz László, az SR Sport Egyesület elnöke köszöntötte a résztvevőket majd versenyzői eligazítást tartott és kicsivel kilenc óra után elrajtolt az első autó. A rajtot követően megtelt a pálya széle és mindenki a gumifüsttel borított gépekre és az ügyes kezű versenyzőre volt kíváncsi, akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják között.

Az óvatosabb első kör után ötperces jegyzőkönyvszedés majd a második kör következett ahol már gyorsultak a pályán lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya szélén. Aztán a félórás ebédszünetben a pályán dolgozók is fellélegezhettek és kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő kör előtt.

A bójákkal tarkított placcon, a versenyzők izgalmas vetélkedést mutattak be az 1600 m hosszúra felfűzött pályán a kilátogató több ezer nézőnek. A versenyzőknek nemcsak a kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem figyelni kellett a pályarajzon előírt nyomvonalra is, hiszen a bójadöntés súlyos másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek tűnt számukra, a tetemes néző előtt.

A futam igazi izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő, hiszen a Lada, BMW, Trabant, gokart, quad és egyéb autócsodákat felvonultató mezőny tizenkét kategóriában versenghetett és az abszolút díjak is gazdára találtak. A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi szlalom pályán nem feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr ügyessége és józan gondolkodása. A felíró táblán közzétett időeredményekből kiderült, hogy a három kör alatt századmásodpercekre csatáznak egymástól a különböző típusú autók gazdái.

A harmadik körben is gyorsan pörögtek az események, és a pilóták foggal, körömmel harcoltak az időmérés másodpercei és egymás ellen, ki nagyobb ki kisebb szerencsével. Voltak akik nem tudták fejben tartani a pálya nyomvonalát és eltévedtek rajta, vagy a bójákkal gyűlt meg a bajuk, de volt, aki a rutintalansága miatt esetleg a túlzott merészsége miatt került kisebb bajba és ezért hol egy padka, hol egy oszlop okozott kisseb meglepetést nekik. Szerencsére ennek ellenére is csak egy-két felni, kisebb alkatrészek és a gumik bánták, de nem történt baleset vagy személyi sérülés, így zökkenőmentesen zajlottak az események, és a mentősöknek sem volt dolguk.

Amikor már mindenki kiélte szenvedélyét az autóban ülve, vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy keresztben csak a közönségnek autózókat, következett a díjkiosztó, ahol a nemzetközi mezőny száz indulójából a dobogós helyezést elérőket díjazták. Mivel az abszolút értékelésben csak az autókat értékelik az egyéb járműveket nem, így az abszolút első, a tizenhat éves, veszprémvarsányi Bognár Martin juniorversenyző Citroennel, a második helyen a Balatonalmádiból érkező Kovács Szilárd BMW-vel, a harmadikon pedig a Szombathelyről érkezett Szabados Károly Toyota Starlettel végzett.

A díjátadó ceremónia végén, ahol a serlegek mellé egyéb ajándékokat is kiosztottak, ifj. Mulicz László megköszönte a részvételt és bezárta e remek rendezvény képzeletbeli kapuit azzal, hogy találkozunk jövőre, amire hasonlóan színes programokkal készülnek majd!

További képekért kattintson ide!


A kategóriák versenyében a következő dobogós eredmények születtek:
Egyéb jármű kategória:
1. Jarjabka József quad, 2. Régi István quad, 3. Herner Péter quad.
Hátsókerekes 1600 ccm –ig. H1:
1. Hock Tamás Lada, 2. Béry Zsolt, 3. Szalai Gergő Suzuki.
Hátsókerekes 1600 ccm felett. H2:
1. Lovász Róbert BMW, 2. Lovász Kornél BMW, 3. Risztics Tamás BMW.
Junior:
1. Bognár Martin Citroen,  2.Németh Bence BMW, 3. Nagy Richárd BMW.
Női:
1. Gazdag Judit Toyota, 2. Kalp Tímea Lada, 3. Szalkai Benigna Renault.
Proto:
1. Kovács Szilárd BMW, 2. Kandikó Ákos Trabant, 3. Balikó Tamás Suzuki.
Széria autók 1100 ccm –ig. R1:
1. Máhl Roland Trabant, 2. Jung András Suzuki, 3. Molnár Attila Suzuki.
Széria autók 1100-1500 ccm -ig. R2:
1. Kálmán Sebestyén Toyota, 2. Szakonyi Gábor Suzuki, 3. Németh Imre Suzuki.
Széria autók 1500 ccm felett. R3:
1. Berecz Géza Seat, 2. Bodor Szabolcs Seat, 3. Mészáros Attila Mazda.
Tuning autók 1100 ccm –ig. T1:
1. Sziklay Zsolt Trabant 601, 2. Pados Gergő Suzuki, 3. Gyöngyösi Norbert Trabant.
Tuning autók 1100-1500 ccm -ig.  T2:
1. Szabados Károly Toyota, 2. Meszes András Toyota, 3. Hofmann Tamás Toyota.
Tuning autók 1500ccm felett.  T3:
1. Hanich Gábor VW, 2. Bakonyi Dániel VW, 3. Balogh Tihamér Lajos Citroen,
Az abszolút dobogósok:
1. Bognár Martin Citroen, 2. Kovács Szilárd BMW, 3. . Szabados Károly Toyota.

vehirsport.hu

További cikkek

Minden idők egyik legerősebb magyar bajnoksága rajtol vasárnap
Minden idők egyik legerősebb magyar bajnoksága rajtol vasárnap
Minden idők egyik legerősebb rali országos bajnoksága rajtol el vasárnap az I. Boldogkő-ralival, amelyre kilencven páros nevezett.
Tóth László a Forma-3-ban folytatja pályafutását
Tóth László a Forma-3-ban folytatja pályafutását
A Forma-3-as autós gyorsasági bajnokságban indul az idén Tóth László a spanyol Campos Racing színeiben.
Rali ob: hivatalos a tavalyi idény végeredménye, idén is csúszhat a rajt
Rali ob: hivatalos a tavalyi idény végeredménye, idén is csúszhat a rajt
Hivatalossá vált a rali országos bajnokság 2020-as idényének végeredménye, az idei szezon pedig a tavalyihoz hasonlóan később kezdődhet a koronavírus-járvánnyal összefüggésben meghozott kormányzati intézkedések nyomán.
Jól éreztük magunkat, jó hétvégét zártunk – Turán Frigyes
Jól éreztük magunkat, jó hétvégét zártunk – Turán Frigyes
Nagy küzdelmet és az utolsó másodpercekig tartó izgalmakat hozott a magyar ralibajnokságot záró Mikulás-rali. A Next Auto Polo GTI R5-tel versenyző Turán Frigyes és Bagaméri László végig vezették a mezőnyt és magabiztos győzelmet arattak.
Mikulás-rali: hivatalosan még nem bajnokok Hadik Andrásék
Mikulás-rali: hivatalosan még nem bajnokok Hadik Andrásék
A vasárnapi Mikulás-rali végeredménye már biztosan nem változik, az országos bajnokság hivatalos végső sorrendjére azonban még néhány napot várni kell Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint.