Az elmúlt hét napsütéses nyáridéző hétköznapjai után esővel kezdődött a vasárnapi futam a Veszprém Aréna parkolójában. A szitáló csapadék és a később viharossá feltámadó szél azonban nem riasztotta el a több ezer nézőt, akik a pálya szélén várták, hogy felbőgjenek a motorok. A rendező SR Sport Egyesület és SZ&T-T Rally Team vezénylésével létrejött baleset-megelőzési nyílt napon és ügyességi versenyen kilencvenhat nevező fogadta el a meghívást. Az idénynyitó nemcsak a Veszprém Szlalom idei első versenye volt, mert ezzel a versennyel vette kezdetét a Dunántúli Szlalom Kupa is.
A hajnali pályaépítést követően szépen megtelt a szervizpark szebbnél szebb gépcsodákkal és kezdetét vette a gépátvétel, ahol átnézték az autókat a szakértők, hogy minden biztonsági követelménynek megfeleljenek a viadal során. A gépátvételt követően mindenki a nevezési irodához sietett leadni a nevezési papírját, hogy minél előbb megkezdhesse a gyalogos pályabejárást, és felderíthesse milyen technikás pályával is lesz dolga a kormánytekergetés közben. Kilenc órakor megtartották a versenyzői eligazítást, ahol ismertették a szabályokat, és a pályáról is elhangzott néhány tudnivaló.
Az első autók negyed tízkor indultak neki az esőáztatta pályának. A pilótáknak „tojással a pedál alatt” kellett vezetniük a bóják és gumilassítók között, mert a parkoló viacolor és fehéraszfalt burkolata okozott néha meglepetést. A délelőtt folyamán többeket megtréfált a csúszós pálya, mert megpördültek, de voltak, akik feladni kényszerültek a küzdelmet, mert megpadkázták a gépet és a futómű, hűtő vagy olajteknő bánta a találkozást. A pálya nyomvonala is kifogott a mezőny egy részén, mert nem tudták megjegyezni a pályarajzon leírtakat, így többeknek érvénytelen volt az első köre.
Délben aztán az eső elálltával hamar felszáradt a pálya, felgyorsultak az események és a szél is. Ekkor a pályabíróknak már nemcsak az autók által feldöntött bójákra kellett figyelni, hanem a szél által felkapottakra is, ami után sokszor futni kellett. A kitartó, időjárással dacoló rendezők jól teljesítették a rájuk szabott feladatokat, mert szinte csak egy lélegzetnyi jegyzőkönyvszedés volt a szünet a három futam között, ahol folyamatosan pörögtek az események, és így a nézők száma sem csökkent.
Az országos bajnokság résztvevői mellett Szlovákiából is érkeztek sofőrök, a helyi kedvencek célja pedig a közönség kiszolgálása volt. A harmadik kör végén a díjkiosztóig lehetőség nyílt egy kis plusz autózásra azoknak, akik duplán neveztek és így már nemcsak az idővel kellett harcolniuk, hanem látványosan is autózhattak.
Az abszolút elsőséget Kovács Szilárd BMW-vel szerezte meg Bognár Martin és Simon István előtt. A díjazottak a jól megérdemelt serlegek mellett egyéb ajándékokat is átvehettek a szponzorok jóvoltából.
Díjazott eredmények:
A1 kategória: 1. Kandikó Ákos, 2. Pathy László, 3. Rácz Zoltán.
A2 kategória: 1. Meszes András, 2. Hofmann Tamás, 3. Pleiveisz Tamás.
A3 kategória: 1. Bognár Martin, 2. Ludescher Ákos, 3. Ifj Szőke András.
N1 kategória: 1. Máhl Roland, 2. Ifj. Krencz István, 3. Nagy György.
N2 kategória: 1. Szakonyi Gábor, 2. Kálmán Sebestyén, 3. Mile Bence.
N3 kategória: 1. Berec Géza, 2. Kovács Kristóf, 3. Ihász Kovács Tamás.
H1 kategória: 1. Hock Tamás, 2. Béry Zsolt, 3. Békési Lajos.
H2 kategória: 1. Olasz Norbert, 2. Olasz Károly, 3. Lovász Róbert.
Junior kategória: 1. Nagy Richárd, 2. Németh Botond.
Női kategória: 1. Gazdag Judit, 2. Kapl Tímea, 3. Temesi Karolina.
Proto kategória: 1. Kovács Szilárd, 2. Simon István, 3. Táncos Sándor és Vujovich György.
Quad kategória: 1. Herner Péter, 2. Régi István.