Hiszen a lényeg az, hogy tudjuk napjainkban hogyan fogjunk hozzá a keresőoptimalizáláshoz. Az évek múlásával bizony rengeteget változott a SEO, erről az érdekes változásról lesz most szó röviden.
A dátum 1993
A keresőoptimalizálás története 1993-ban kezdődik, vagyis már több, mint 25 éves ez a különleges online marketing terület, amely együtt született meg a keresőmotorokkal. A kezdeti keresőmotorok a találati listák elemeit az alapján dobták ki, hogy milyen minőségű volt az adott oldal tartalma, és ez a tartalom beleillett-e a weboldal témájába. Ekkor is már próbáltak kulcsszavakra optimalizálni, pontosabban az adott téma kulcsszavait járták körbe. Gyakran megesett, hogy a témától függetlenül is beállítottak kulcsszavakat, ezzel manipulálva a találati listában elért helyezéseket.
Későbbi körkép
A rangsorolási versenyben egy idő után figyelembe vették azt a nézőpontot is, hogy az adott weboldalt milyen gyakran látogatták meg és hány ember, vagyis milyen a látogatottsága? A következő szinten már azt is figyelembe vette a rangsorolási algoritmus, hogy a látogatók mennyi időt töltöttek az adott weboldalon. Ez már sokkal reálisabb volt az előzővel szemben, hiszen ezzel már le lehetett mérni, hogy egy látogató ténylegesen megtalálta-e amit keresett, vagy csak odatévedt, és már kattint is tovább.
Ha a tartalom releváns, akkor a látogatókat egyéb praktikákkal is az oldalon lehet tartani, elérhetjük, hogy vásárlóink, olvasóink, ügyfeleink legyenek. De ez sem jelentett akadályt a SEO-t ismerő szakembereknek, még így is ki tudták játszani ún. robotok segítségével, így a valóságot nem kellően tükröző eredményeket értek el és a találati listán is előkelő helyezést foglaltak el. Ez jó volt a weboldalak tulajdonosainak, mert jó helyezést értek el, de nem volt megfelelő a keresgélő átlagembernek.
A Google egyeduralma Nyugaton
A kiskapuk kihasználását aztán sikerült elkerülni, olyan algoritmusokkal, amelyek figyelembe vették a külső hivatkozások megjelenését, valamint, hogy ténylegesen tartalomba illő oldalra jutunk-e, ha rákattintunk. A Google ezt már 1996-ban használta, ezért van az, hogy Magyarországon a korai internetezéssel együtt fejlesztette ki a rendszerét, tehát ez lett a fő keresőmotor, melyet használunk napjainkban (és ugyanígy a nyugati országokban is). Vagyis, ha hazánkban a keresőoptimalizálást említjük, akkor tulajdonképpen a Google algoritmusainak kedvében járunk, annak megfelelően alakítjuk ki az oldalunkat.
Nem minden országban használják a Google-t, mint legfőbb keresőmotort. Az Amerikai Egyesült Államokban nagyon népszerű a Yahoo és az Ask.com, Oroszországban pedig a Yandex (ez az orosz Google).