2022. augusztus 8.
//
László névnap

Az egyetem legújabb fejlesztésével az emberek lelkébe is belátni

Elkészült a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának legújabb fejlesztése, az egyedülálló Marketing Fókuszlabor. A fejlesztésnek köszönhetően a marketingfolyamatok mellett az emberek attitűdjeit is jobban ki lehet majd ismerni.

Ha eddig szóba kerültek az egyetemi laborok, a legtöbben különféle kémcsövekkel, műszerekkel felszerelt termeket láttak maguk előtt, ahol a mérnökök és annak készülő hallgatók mélyedhetnek el a tudományterületük rejtelmeiben.

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának legújabb fejlesztése azonban most ezt a berögződést is ledönti azáltal, hogy az országban egyedülálló Marketing Fókuszlabort alakítottak ki az intézményben.

De hogy pontosan miért is hasznos egy ilyen központ és milyen kutatásokra alkalmas, amelyekre eddig nem volt lehetőség, arra a csütörtök délelőtti ünnepélyes megnyitón derült fény a Pannon Egyetemen.

A számos modern eszköz között, amelyek megtalálhatók a laborban, például rendelkezésre áll szemmozgást követő kamerarendszer is, ez alkalmas arra, hogy nyomon kövessék, egy reklámban mire figyel leginkább a fogyasztó.

A szemkamera nemcsak tudományos kutatásokban, de az üzleti világban is széleskörűen alkalmazható, online értékesítési felületek, weboldalak felhasználói magatartásának vizsgálatára is alkalmas. Segítségével a fogyasztói visszajelzések alátámasztása még megbízhatóbb. A szemkamerával bármilyen belső térben vagy képernyős felületen elhelyezett információ hasznossága tesztelhető és optimalizálható, akár külső helyszínen is.

Ezt dr. Veres Zoltán, a Pannon Egyetem Marketing Intézeti Tanszékének vezetője mondta el a rendszerről, hozzátéve, hogy a labor elkészülte egy hosszú út végeredménye, és a létesítmény hiánypótló szerepet tölt be a régióban. A szemkamerával felszerelt Marketing Fókuszlabor megrendelhető szolgáltatásai potenciális előnyt jelenthetnek az üzleti partnereknek, állami szervezeteknek, más oktatási intézményeknek, vagy bármilyen fogyasztói döntés előtt álló felhasználónak.

Dr. Veres ZoltánDr. Veres Zoltán

A Marketing Fókuszlabor jelentőségét emelte ki dr. Gelencsér András rektor is, aki egyenesen történelmi pillanatnak nevezte az egyetem életében ezt a labort, ami egyrészről újabb szintre emeli a marketing szakemberek képzését, másrészről azon túl, a társadalomban az emberek attitűdjeit is segít jobban kiismerni.

Az emberi attitűdök megértése minden probléma megoldása lehet, nem csak a marketingben, hanem a társadalomban és kultúrákban is

- fogalmazott a rektor.

Dr. Gelencsér AndrásDr. Gelencsér András

Tehát a Marketing Fókuszlabornak a társadalmi folyamatok megértésében és az üzleti világban is nagy jelentősége lesz a jövőben. A beruházás célja, hogy az egyetemi marketingkutatások során szerzett tapasztalatokat, tudományos eredményeket széles körűen elérhetővé tegye vállalati partnerei számára, bővítve ezáltal az intézmény szolgáltatási portfólióját.

Dr. Birkner Zoltán a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke a megnyitóünnepségen hangsúlyozta, hogy a gazdasági fejlődés ma már elképzelhetetlen az innováció nélkül, ennek pedig az egyetemek a centrumai. Jelen projekt kapcsán kiemelte, hogy a marketinginnováció azért is olyan fontos, mert nem elég létrehozni egy új fejlesztést, eszközt, azt a piacon megfelelően kell tudni értékesíteni is.

Dr. Birkner ZoltánDr. Birkner Zoltán

A Pannon Egyetem ebben tett nagy előrelépést a fókuszlabor kialakításával, amely a későbbiekben a régió fejlődésében is kulcsfontosságú lehet, hangsúlyozta Ovádi Péter országgyűlési képviselő a rendezvényen, aki kitért a város és a Pannon Egyetem kapcsolatára is. Ahogy fogalmazott,

a 71 éves múltra visszatekintő egyetem ma már része a veszprémiek identitásának.

Ovádi PéterOvádi Péter

Arra a kérdésre, hogy először milyen területeken alkalmazzák a fókuszlabor által adott kutatási lehetőségeket, dr. Fehérvölgyi Beáta, a Gazdaságtudományi Kar dékánja adott választ, aki elmondta, hogy aktív hallgatóikkal igyekeznek részt venni minden városi és környékbeli kezdeményezésben, így kapcsolatban állnak az Európa Kulturális Főváros projektet lebonyolító csapattal is, de a Balatoni Körrel is régóta tart az együttműködés.

A gazdasági tudományterületeket szolgáló egyedülálló vizsgálati tér a Pannon Egyetem EFOP-3.6.2-16-2017-00017 azonosító számú „Fenntartható, intelligens és befogadó regionális és városi modellek” című projekt keretében valósult meg. A létesítmény kialakításához az egyetem 170 m2 alapterületen végzett felújítást. A Marketing Fókuszlaborban zajló vizsgálatok és kutatások megvalósításához egyedi audio- és videórendszer került kiépítésre, és speciális eszközök – fix és mobil szemkamerák, interaktív tábla – beszerzésére került sor. A beruházás értéke 56,5 millió forint, a megvalósítás a projekt szinte teljes futamidejét feltöltötte, 2,5 évig tartott.

Hajas Bálint
Domján Attila

További cikkek

Lezárult Az Uniós támogatással megvalósult átfogó INTÉZMÉNYFEJLESZTÉSI PROJEKT A Pannon Egyetemen
Lezárult Az Uniós támogatással megvalósult átfogó INTÉZMÉNYFEJLESZTÉSI PROJEKT A Pannon Egyetemen
A Pannon Egyetem 2016-ban az EFOP-3.6.1-16 „Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések” elnevezésű konstrukció keretében sikeresen pályázott és nyert el 955 779 039 forint vissza nem térítendő támogatást az EFOP-3.6.1-16-2016-00015 azonosító számú és „A Pannon Egyetem átfogó intézményfejlesztése az intelligens szakosodás elősegítése érdekében” című projekt megvalósítására.
A Pannon Egyetem megőrizte pozícióját a vidéki egyetemek között
A Pannon Egyetem megőrizte pozícióját a vidéki egyetemek között
Csütörtökön hirdették ki a felsőoktatási ponthatárokat, péntek délelőtt a Pannon Egyetemen sajtótájékoztatót tartottak arról, hányan kezdik meg ősztől tanulmányaikat az intézményben, s hogy mely szakok voltak a legnépszerűbbek.
Tejsav alapú komplex kutatás-fejlesztés kezdődik a Pannon Egyetem közreműködésével
Tejsav alapú komplex kutatás-fejlesztés kezdődik a Pannon Egyetem közreműködésével
Csaknem egymilliárd forintos támogatást nyert a KALL Ingredients Kft. és a Pannon Egyetem a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretén belül meghirdetett GINOP_PLUSZ-2.1.1-21 „Vállalati kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenységek ösztönzése" pályázaton, hogy a „Tejsav alapú komplex kutatás-fejlesztés a KALL Ingredients Kft. gyáregységében” című projektet megvalósítsa. Erről tartott sajtótájékoztatót kedden a projektben résztvevő KALL ingredients Kft. és a Pannon Egyetem.
Az egyetemen keresi jövőbeli mérnökeit a Thyssenkrupp
Az egyetemen keresi jövőbeli mérnökeit a Thyssenkrupp
Veszprémben, a Pannon Egyetemen nyitott fejlesztőirodát a cég.
Átvehették diplomájukat a Pannon Egyetem MFTK végzősei
Átvehették diplomájukat a Pannon Egyetem MFTK végzősei
A Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar szerda délelőtt tartotta diplomaátadóját a B épület aulájában.