2021. szeptember 22.
//
Móric névnap

10 hónapon át nem jártam be az iskolába

2021. június 16. 21:34
10 hónapnyi távoktatás után már talán a rendes kerékvágás fogalma is megváltozott több diákban. Később keltünk, gyakran pizsamában, az ágyból hallgattuk az órákat, sokunk motivációja pedig valahol a földbe tiporva hevert. Az optimistábbaktól hallhattuk, hogy, „De legalább megtanultuk magunknak beosztani az időnket”. Ez teljesen jó, de milyen áron? Szétesett közösségek, kihűlt barátságok, és rengeteg óra melyet órai munka és tudásunk gyarapodása nélkül töltöttünk el. Kovács Örs, 18 éves gimnazista vendégírása.

Már-már disztópikusnak nevezhetném a helyzetet, amivel a nyitást és a közösségbe visszatérést vártuk. 1-2 havonta felkaptuk a fejünket, amikor meghallottuk a híreket a középiskolák újra nyitásáról, de csak májusban tudta a kormány az iskola nyitással kapcsolatos ígéreteit végrehajtani.

Viszont, ha ennyire vártuk a nyitást honnan jöttek a nyitás ellenes, kifejezetten hangos, hangok?

A távoktatás nem jó, a távoktatás fáj, szinte senki nem akar távoktatást. De még rosszabb ezután visszamenni és a monitort mögött megszerzett tudásról a tanár előtt számot tenni. Visszatérésünk kíséretében jön a megszokott év végi hajrá, amit még megfűszereztek néhány „a jegyek realizálása miatt” címszóval ellátott dolgozattal. Nem akartunk ebbe visszamenni. Ez okozta azt az ellentmondásos helyzetet, hogy míg az iskolák nyitása ellen a koronavírustól való félelemre hivatkozva több százezer támogatói aláírás jött össze, mindeközben pedig az aláírók többsége házibulikban, teraszokon, konditermekben és parkokban gyakorolták több-kevesebb sikerrel a járványügyi szabályok betartását.

Tehát volt, aki azt állította, hogy ha visszamegyünk tömeges megbetegedések lesznek, pár hét múlva újra otthon fogunk ülni és volt, aki azt állította, ha visszamegyünk dolgozatok hegyei várnak majd minket és teljesíthetetlen elvárásokba ütközünk.

Tény, hogy most, hogy visszamentünk nehéz volt beleszokni újra a padba, de nem volt tragikus. A tanárok megértőek, van néhány iskola, ahol alig írnak dolgozatokat, van ahol többet de könnyebbeket, nálunk, az Ipariban szinte csak olyat kértek számon, amit a nyitás után tanultunk. Fertőzöttekről nem hallani közöttünk, legtöbben betartjuk a járványügyi szabályokat az iskolában. Visszamentünk és szinte olyan, mint régen volt.

A távoktatásban nehezebb volt tartani a tempót, sok tantárgyat mondhatni elcsaltunk, de volt, aki teljesítette, aki pedig úgy érzi, hogy elesett ezalatt rengeteg tudástól, melyre jövőre szüksége lesz, annak van egy nyara pótolni. Szívemből kívánom, hogy ne legyen még egyszer ilyen, mert rossz, de ha megkívánja megint a helyzet, akkor tudjuk teljesíteni.

Kovács Örs

További cikkek

Boditó
Boditó
Molnár Sándor, az Utas és Holdvilág Antikvárium tulajdonosának személyes története egy megszállott kisgyermekről, a határozottságról és eltökéltségről.
A szőlő, a bor és a gyökerek – Generációváltás a füredi bornapokon
A szőlő, a bor és a gyökerek – Generációváltás a füredi bornapokon
Első látásra nincs nagy változás. Hasonló pavilonok, azonos nevek sorakoznak a füredi bornapokon, valami mégis változott. Megfiatalodtak a borászok. Egy-egy őszülő bajusz vagy haj fel-felvillan a háttérben, de a terepet már inkább a fiatalok uralják. – Generációváltás van a borászatban – magyarázza Varga Zoltán, aki több mint két évtizedig volt a Balatonfüred-Csopaki Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke. Barta Éva írása.
Ódon július szirtje
Ódon július szirtje
A Veszprémi Vár legelső ábrázolása nem a Királynék városában van, de még csak nem is Magyarországon. Kilián László, író legújabb értekezésében ezt a témát boncolgatja.
Csend és kiáltás
Csend és kiáltás
Van egy angol tengerész szokás: ha egy matróz fordítva teszi fel a sapkáját, silddel tarkó felé, akkor nem akar senkivel sem beszélgetni, ne szóljanak hozzá. Rossz napja van, rágódik valamin, magányra vágyik. Ezt a többiek tiszteletben is tartják, nem szólnak hozzá, nem vájkálnak a lelkében addig, amíg a sapka vissza nem fordul. Molnár Sándor írása.
Akkor is tanul, amikor dolgozik – nyári munka diákoknak
Akkor is tanul, amikor dolgozik – nyári munka diákoknak
Van, akinek ez a nagy nyári kaland, másnak a következő tanév anyagi megalapozása, de a bölcsebbeknek tapasztalatszerzés is a választott hívatásához – akárhonnan nézzük, a nyári munka idején is tanul a diák. Évtizedek távlatából is előjönnek emlékeimből az első munkanapok, amelyek így utólag is igen tanulságosak… Barta Éva írása.