Még tavaly októberben hirdették meg a Jendrassik-Venesz Technikumban a „Támogató iskola” elnevezésű kezdeményezést. Akkor a szervezők azt mondták, vesztenivaló nélkül vágnak bele a projektbe azért, hogy közelebb hozzák az iskola tanár-diák közösségeit, miközben az intézmény infrastruktúráján is megpróbálnak javítani.
Fél évvel később számos eredménnyel a hátuk mögött lezárult a projekt első szakasza, amiről Pethő Imre, az intézmény oktatója, egyben a Szabad Sajtó Egyesület elnöke és Szabó Zoltán, a Jendrassik-Venesz iskola igazgatója számoltak be sajtótájékoztatón kedden az intézmény udvarán, ami az egyik helyszíne volt a projektnek.
Pethő Imre röviden felvázolta annak a három pillérnek a lényegét, amire épült a Támogató iskola: egyrészről több tréninget szerveztek az intézmény oktatóinak és vezetőinek, hogy gördülékenyebben vegyék a mindennapi nehézségeket, de ide sorolhatók azok a kezdeményezések is, amiket a diákönkormányzattal együtt találtak ki, például az év tanára szavazást, ami szintén a közösségépítés jegyében zajlott.
A második és harmadik pillérnek már kézzelfogható eredményei is látszanak azáltal, hogy új közösségi tereket hoztak létre az intézmény falain belül és kívül egyaránt. Ezekbe saját kezűleg készített bútorokat helyeztek ki, így hangulatos pihenőt kialakítva a diákoknak.
Lényegében ezekkel a fejlesztésekkel már megvalósultak azok a célok, amiket az elején kitűztek, de, ha az elmúlt hónapokra visszatekint az intézmény, még több olyan kezdeményezést tudnak felsorolni, amelyek útközben fogalmazódtak meg. Ilyen volt például az iskola kertjének rendbetétele, vagy éppen az adventi időszakban közös iskolai műsorok szervezése és előadása.
A projektben az iskola közel 850 fős létszámából közvetlenül 200 diák és 30 oktató vett részt, viszont azt a kérdőívet, amit a kezdeményezés meghirdetésekor tettek közzé igényfelmérés céljából 758-an töltötték ki, ami egyértelmű sikernek könyvelhető el, tette hozzá Pethő Imre az eredményekhez.
Szabó Zoltán, az iskola igazgatója a sajtótájékoztatón megköszönte minden résztvevő munkáját, Pethő Imrét és Mártony Zsuzsannát külön kiemelve, majd hozzátette, a kézzelfogható eredményeken túl az is fontos, hogy a diákok hasznos tapasztalatokat szereztek arról, milyen csapatban együtt dolgozni, ez pedig később a munkaerőpiacon is előnyt jelent majd számukra.
Ha a teljes projekt eszmei értékét nézzük, az megközelíti a 10 millió forintot, viszont az intézmény költségvetését így is csak néhány százezer forinttal terhelte meg a Támogató iskola megvalósítása. Ez annak is köszönhető, hogy több, nem csak pénzbeli felajánlás érkezett szülőktől, oktatóktól, valamint két civil szervezet, a Design és Egészség Modell (DEMO) Egyesület és a kultúrAktív Egyesület az EKF keretében nyert pályázatát is részben itt valósította meg.
„Az iskolát sikerült kilökni a fáradt állapotából” – foglalta össze Pethő Imre a legfontosabb eredményét a projektnek, a jövőről pedig elmondta, tervben van a folytatás, de itt már elsősorban programokban gondolkodnak, hogy megtöltsék hasznos és értékes tartalommal a kialakított tereket.