Vermes Gábor és Szűcs Dávidról, na meg persze az autók szintjén matuzsálemkorú, negyvenhároméves Mercedes W123-ról az utóbbi hetekben mi is többször írtunk folyamatos helyzetjelentést adva, hogy éppen hol tartanak azon a 9000 km-es távon, amit a Budapest-Bamako Rally-n teljesíteniük kellett.
A két fiatalember számos megpróbáltatás és kaland közepette február végén sikeresen elérte a sierra leonei Freetown városát, ahol ők is átszakíthatták a képzeletbeli célszalagot.
Mostanra hűséges társuk, az autójuk is hazatért, igaz, hogy ebben egy másik veszprémi páros, Hárs Dániel és Szabó Tamás segítettek nekik, akik vállalták, hogy visszafelé is megteszik ezt a távot, hogy a 2024-es Budapest-Bamako legidősebb induló autója visszatérjen Magyarországra.
Csütörtökön velük, Gáborral, Dáviddal és Danival találkozhatott a veszprémi közönség a Füge Ligetben, ahová portálunk szervezett közönségtalálkozót.
Az eseményen az élménybeszámolók mellett ott volt a narancsszínű Mercedes is, amivel stílszerűen Dávid érkezett meg nem sokkal a kora esti kezdés előtt, egy nagy magyar zászlót lobogtatva a tetején.
A beszélgetésre különösen nagy volt az érdeklődés. Azon túl, hogy a belvárosi kávézó belső terét teljesen megtöltötték a veszprémiek, sokan kintről hallgatták a három fiatalember beszámolóját és élményeit.
Ezekből pedig bőven voltak izgalmasak. Többek közt megtudhatta mindenki, hogy milyen íze van a tevehúsnak – egyébként leginkább a disznó és a marha közt van valahol az íze, viszont sokkal rágósabb bármelyiknél is – vagy, hogy milyen körülmények fogadták őket az afrikai kontinensen. A fiúk egyöntetű véleménye volt, hogy az útviszonyok néhol egy európai ember számára megdöbbentőek voltak, volt olyan szakasz, ahol egy 300 km-es távot tizenhat óra alatt tudtak csak megtenni a kátyúk miatt. Ráadásul mindezt éjszaka, amikor viszont már nem látták, hogy hol vannak a skorpiók, vagy éppen nem leselkedik-e egy puma az erdőben rájuk.
A közönségtalálkozón készült képekből és a srácok felvételeiből az alábbi képre kattintva nyílik meg a galéria
Vadállatok szerencsére nem támadták meg őket egyszer sem, de a technika ördöge itt is éber volt, bármennyire is felkészítették az autókat. Apropó felkészülés, leginkább mentálisan kellett tréningezniük és megfogadni a szervezők minden hasznos tanácsát, beadatni a védőoltásokat, készülni elég alkatrésszel és szerszámmal.
Gáborék Mercedes-ét így is ki kellett segíteni egy alkalommal, viszont Tamásnak köszönhetően a féltengely hibáját is sikerült kijavítani. A beszélgetésen egyébként szóba került az afrikai emberek kultúrája is és a bamakós versenyzőkhöz fűződő viszonyuk. Itt pozitív és negatív élményeket is fel tudtak hozni a versenyzők, de alapvetően inkább a segítőkészség volt az, amit tapasztaltak. Ha pedig mégsem, akkor az európai bankjegyek áthidalták ezt a problémát.
Egy átlagos európai embernek már az is komfortzónán kívüli élmény lehet, ha nincs elegendő tusfürdő a zuhanynál. A Budapest-Bamako mezőnyének viszont a zuhanyzás lehetősége sem volt adott minden alkalommal, ha például nem érték el időben a sivatagban felállított sátortábort. Gábornak például egy ilyen alkalom jelentette a holtpontot és a másnapra ígért több, mint negyven fokos hőmérséklet, de az egyszer sem merült fel sem bennük, sem Daniéknál, hogy önszántukból feladják.
Abban, hogy mások is ünnepelhessenek Freetown-ban és ne kelljen idő előtt befejezniük a versenyt Daniéknak különösen nagy szerepe volt, hiszen számos alkalommal álltak meg, hogy elakadt versenytársaikon segítsenek. Nem véletlen, hogy a közönségdíjat a végén az ő csapatuk hozta el. Egyébként az ő VW Golf II-es autójuk ott maradt Afrikában, haza Gáborék Mercedes-ével jöttek.
Ami pedig a jövőt illeti, hogy várható-e további Budapest-Bamakóhoz hasonló extrém kihívás a fiúk életében, arra a közönségtalálkozóról készült összefoglaló videónkból választ kaphatnak.