E két pillérre támaszkodik a Flexmont: az elkötelezett kollégákra és a partneri körére, akikkel hosszú évek alatt sikerült egy olyan bizalmi kapcsolatot kialakítani, ami mára kiterjed a cég innovációs tevékenységére is. Így közösen pedig bátran mondhatják, hogy nekik az üzleti élet kihívásai egyben lehetőséget is teremtenek a további fejlődésre – mondta Mike Ferenc, a Flexmont ügyvezetője péntek délelőtt az egykori Bakony Művek területén lévő cég csarnokában.
Az ünnepségen számos városi elöljáró, cég- és intézményvezető is részt vett, valamint a Flexmont partneri köréből is többen személyesen jelen voltak.
A megjelenteket Porga Gyula, Veszprém polgármestere is köszöntötte, aki beszédében kiemelte, hogy a Flexmont a város gazdaságtörténetének meghatározó része. Bár több olyan vállalkozás működik sikeresen Veszprémben, amik évtizedes múltra tekintenek vissza, fél évszázados történelemmel nem büszkélkedhetnek, ebben a Flexmont egyedülálló.
Ahogy tevékenységében is az, hiszen egy szűk piacon van jelen, ott viszont nemzetközi összehasonlításban is a legmagasabb szintet képviseli. A Flexmont cégfilozófiája azzal, hogy nemcsak a termelésre, hanem a kutatás-fejlesztésre is nagy hangsúlyt fordít, egybevág Veszprém alapelveivel, ahol a tudásalapú gazdaságot szeretnék elsősorban fejleszteni – hangsúlyozta a polgármester.
A nyitóbeszédek után Karakas Ádám, a Boston Consulting Group képviseletében tartott előadást az autóipar jelenlegi trendjeiről és jövőképéről.
Ebből kiderült: habár most még hullámvölgy tapasztalható az iparban, a saját számításaik szerint pár év múlva vissza fog térni a válság előtti időre a növekedés globális szinten, amiben főleg az ázsiai piacnak lesz meghatározó szerepe.
Ami az autóipar fejlesztési trendjeit illeti, négy irányvonalat vázolt fel: a szoftveresen összekapcsolt rendszereket az autózásban, az elektromos meghajtású autók még nagyobb fejlődését, a városi megosztott autókat illetve autózást, valamint az önvezető járművek térnyerését.
Szerinte ezek együtt fogják úgy átalakítani az iparágat, ami magával vonja új technológiai partnerek bekapcsolódását is.
Az elektromos autók piacának alakulásában kiemelte: ez a terület jelenleg még nagyon érzékenyen reagál egyes kormányzati támogatások megjelenésére – vagy éppen azok visszavonására –, ennek ellenére hosszú távon egy lassú, de biztos növekedés várható.
Ugyanígy még jobban át fog alakulni tizenöt éven belül a városi közlekedés is, hiszen a folyamatosan emelkedő autószám miatt a torlódások, balesetek és az ezekből fakadó időveszteség már a közepes méretű városokat is mindennaposan érintik.
Városi környezetben valószínűleg elterjednek majd a megosztott autók vagy a megosztott autózás, mintegy magántaxi szolgáltatás, de a közösségi elektromos rollereknek és kerékpároknak is lesz jövője ezen a téren.
Az önvezető autók kapcsán elmondta: arra nem kell számítani, hogy 2035-re már mindenki úgy juthat el A-ból B-be, hogy azt az autó automatikája magától megoldja, viszont folyamatosan jelennek meg olyan új szoftveres funkciók, amelyek a közlekedés automatizálásához kapcsolódnak, ezzel pedig megalapozzák a későbbi teljesen önvezető autók térnyerését is.
Fotók: Pesthy Márton