A korábbi átépítésével csütörtök délelőtt nyitotta meg új tesztpályáját a Continental Automotive Hungary Kft. Veszprémben. A Gyulafirátót melletti járműdinamikai tesztpálya Kelet-Európa legnagyobb ilyen típusú létesítménye, ahol az autókba szerelendő biztonsági funkciókat és a vezetéstámogató rendszereket igazi gépjárművekkel, élesben lehet tesztelni. A 9,7 milliárd forintos beruházáshoz a kormány 1,5 milliárd forintos támogatást nyújtott, a fejlesztés 130 új munkahelyet teremt.
A tesztpálya ünnepélyes megnyitóján Pápai Tamás ügyvezető igazgató úgy fogalmazott, a veszprémi vállalat több mint 25 éves fennállását követően egy újabb mérföldkőhöz érkezett.
„A valós környezetben folytatott tesztelési képesség meghatározó hatékonysági tényező a gyors fejlesztési ciklusidőt elváró piaci szereplőknél. Komoly lehetőség és felelősség, hogy a járműdinamika területén a fejlesztéstől a gyártáson át a tesztelésig a teljes értékteremtési láncot lefedve képesek vagyunk a vevőinknek magas minőségben értéket teremteni. A tesztpálya beruházása a jövőbeli autóipari trendekhez igazodva kiegészíti képességeinket ahhoz, hogy versenyképességünket erősítsük és innen, Veszprémből formáljuk a jövő biztonságos mobilitását”- mondta.
Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője videóüzenetben hangsúlyozta: az új veszprémi tesztpálya nagyszerű lehetőségeket kínál az összes innovatív termék, járműfunkció, technológiai rendszer történő fejlesztésére és tesztelésére. Pék Zoltán, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője elmondta: az új 27 hektáros tesztpálya öt modulból áll.
A pályán kialakítottak
- egy 210 méter átmérőjű dinamikai felületet,
- egy 150 méteres locsolt kerámiafelületet amely a jégnél is jobban csúszik.
- A pálya rendelkezik egy 10 százalék döntöttségű, közel 500 méter hosszú gyorsítósávval,
- hat különböző meredekségű dombbal,
- 825 méter hosszú locsolható aszfaltpályával, ahol 150 km/órás maximális sebesség érhető el.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondása szerint a beruházás nem csak a cég nemzetközi versenyképességét, hanem Magyarország, mint fókuszország helyzetét is megerősíti. Kiemelte, a fejlesztés azért is jelentős, mert a koronavírus-járvány után a kapacitások újraelosztásáért "éles és tétre menő" globális verseny indul meg a világgazdaságban, ezért kulcskérdés a kormány számára, hogy Magyarország a jelenlegi nehéz időszakban is fenntartsa működőképességét. Úgy látja, a beruházás jelzi, hogy a legmagasabb technológiai színvonalon teljesítő világvállalatok is bíznak Magyarországban, a beruházási környezetben és a magyar emberekben.
A koronavírus-helyzet esélyt is ad a magyar gazdaságnak arra, hogy felgyorsítsa azt a dimenzióváltást, hogy termelő országból a tudás által vezérelt és a kutatás-fejlesztésen alapuló gazdasági tevékenységek felé forduljon-mondta.
Fontosak a német vállalatok
A miniszter az adatokról szólva kiemelte, az autóipar mindig is a magyar gazdaság zászlóshajója volt, amelynek termelési értéke tavaly rekordértékre, 9500 milliárd forintra nőtt, egy év alatt 12 százalékos emelkedést ért el. Ez azt jelenti, hogy a magyar ipari kibocsátás 30 százaléka már ebből a szektorból származik. Magyarország nemzetközi versenyképességét nem csökkentette a világjárvány. Az első hét hónapban a magyar autóipar 90 százalékos exporthányaddal dolgozott.
A német vállalatokról elmondta, mindig is fontos szerepet játszottak a magyar gazdaság teljesítményében, a Continentalnak 8000 magyar család köszönheti megélhetését. Felidézte: a Magyarországra érkező külföldi beruházások negyede német, hatezer német vállalat 300 ezer magyar embernek ad munkát, és most is 24 német vállalathoz köthető beruházásról tárgyal a kormány.
A külgazdasági és külügyminiszterrel készült interjúnkat hamarosan a Vehir.hu-n olvashatják.