Az előadást az eredeti időpont helyett betegség miatt november 19-én mutatják be.
Az Ahogy tetszik Shakespeare egyik legjátékosabb drámája, az előadás rendezője, Oberfrank Pál szerint a közönség most különösen igényelheti az ilyen jellegű, könnyed, mégis tartalmas előadásokat. Ahogy fogalmazott: „Ez egy csodálatos, költői hangon megszólaló vígjáték, ugyanakkor jelentős és fontos témákkal foglalkozik.
A hangulat, amit a próbák során megteremtettünk – a díszlet, a nyelv, a klasszikus jelmezek –, a valódi Globe Színház világát eleveníti fel.
A díszlet, főként takarékossági megfontolásból, a korábbi előadások elemeiből áll össze; ami pedig a szöveget illeti, Szabó Lőrinc fordításával dolgozunk. Megdöbbentő, hogy ma is mennyire érvényesek azok a mondatok, amelyeket Shakespeare hajdan megírt. A veszprémi közönség igényes, ez az előadás igazi csemege lesz számukra.”
Oberfrank Pál a rendezésről így fogalmazott: „nem vagyok rendező, színészként rendezek, de tudom, mi lehet jó a színésznek, és egyáltalán nem ritka a szakmánkban, hogy színészként rendez valaki. Verbálisan nagyon erős ez az előadás.
A szövegcentrikusság minimalizálja a színészek úgynevezett pótcselekvési lehetőségét: nem menekülhetnek nagy gesztusokba, mert félő, hogy elvész a szöveg.
Színészként pontosan tudom, hogy ez roppant nehéz, de rendkívül büszke vagyok a társulatra, mert az egész csapat kiválóan teljesít. Közben pedig itt van egy világjárvány, és szembesülve a járványügyi adatokkal, minden megtartott próba most hatványozott öröm. A színházban naponta tesztelünk, és nagyon ügyelünk a járványügyi intézkedések betartására.”
Az előadás egyik főszereplője – a Marosvásárhelyen végzős színészhallgató – Szederjesi Teodóra, aki Rosalindát, a száműzött herceg lányát játssza. Kérdésünkre a szerepe kapcsán elmondta: „nagy kihívás megformálni Rosalindát. Még sohasem játszottam nadrágszerepet, most azonban az első felvonás végétől egy fiút alakítok. Eddigi szerepeim elég nőiesek voltak, minden alkalommal meg kell keresnem a karakter hangját, mozgását, jellemét.
Amikor egy próba után kicsavarhatom az ingemet az izzadságtól, akkor tudom, jó irányba haladok.
Sokat gondolkodom a férfi gesztusokon, keresgélem, hogy hiteles legyen. Habár elég nőies nőnek gondolom magamat, úgy érzem, van bennem valami ősi maszkulin vonal, amit mélyről elő tudok hívni. A jelmez is sokat segít a karakter megformálásában, a szöveg pedig egyáltalán nem egyszerű. Emelkedett, metaforikus világ, amit nagyon kell értenünk ahhoz, hogy hitelesen, érvényesen átadhassunk a közönségnek.”
Céliát, Frigyes herceg lányát Horváth Csenge alakítja. A fiatal színésznőnek nem ez az első évada a Veszprémi Petőfi Színházban, hiszen először a Diótörőben, majd a Tartuffben láthattuk, azóta pedig számos emlékezetes alakítással nyűgözte le a veszprémi közönséget. Most Shakespeare klasszikusában Céliaként lép színpadra:
„Egy olyan figuráról van szó, akinek minden cselekedetét a szeretet inspirálja, akit a humor minden nehézségen átsegít.
A próbafolyamat alatt igyekszem a színházon kívül is belebújni az általam megformált karakter személyiségébe, átvenni a gesztusait, és próbálok úgy viselkedni, ahogy a figura is tenné. Célia nagyon jó csaj, érdemes lenne adott esetben megtartani a személyiségjegyeit. Érdekes, hogy a második felvonásban egyfajta megfigyelőként van jelen, vagyis szövegem nincs, de végig a színpadon vagyok. Nagy kihívás megtalálni azt az egyensúlyt, amivel nem vonom el a figyelmet, ugyanakkor erős jelenléttel tudom hozni a csendes megfigyelőt. Shakespeare-t játszani csodálatos, nagyon örülök ennek a lehetőségnek.”
Az előadásról bővebben itt olvashat.